2020-11-18, 10:33
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Eller varför inte ta och damma av Blaise Pascal? Man har intet att förlora med att tro på gud, även om gudsbevis saknas. Så resonerar ju ni Trump-troende.

Ska ärligt säga, att jag endast avhåller decideret mistro till Trumps påståenden pga. att Powell ger ett för seriöst intryck och verkar sälja ut lite väl brutalt annars. Sedan gillade jag Trump, och jag tycker att folks demonisering och antagonisering har varit pervers, och dessutom uttryck för en mobbande, mästrande, nedlåtande och dominerande tillgång till konservativa eller, tja, klassiskt liberala, som har varit på frammarsch sedan jag började känna av det mot mig själv för små 9 år sedan (då blev jag åtminstone varse om det). Så jag HOPPAS att Trump inte ljuger, endast för att det skulle ge mig en skön skadesglädje. Du kan kalla mig Trumpnisse. Men om du hade delt mjuka konservativa åsikter, och kände till den totalt perversa representationen man får, och sättet ens meningsfränder demoniseras på, tystas på etc., så skulle du inte sitta och flina så. Tror du ärligt att vi alla är pantade sekterister? Eller tror du folk hejjar som man hejjar på ett fotbollslag. Och varför har vi fått den attituden?

Anyways, fingers crossed för Kråken och Kraken.
2020-11-18, 10:33
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
I den "hypotetiska världen" saknas helt rationell förklaring på att Trumps siffror gått baklänges i rösträkningen men Bidens inte gjort det.

Här pratar vi inte sporadiskt fusk utan fusk med 10.000-tals röster som ändrar valutgången.

Otroligt klumpigt utfört, till råga på allt. Hade de varit lite smarta hade de sett till att inte låta siffror gå baklänges eller låtit Bidens siffror gå baklänges någon gång så det hade gått att dra en vals om naturliga orsaker.

Jag är öppen för förklaringar från den hugade.
Har du gjort någon ansträngning för att på ett genuint och ärligt sätt undersöka varför Biden gick om i stater som Michigan, Wisconsin och Pennsylvania?
Jag antar att det är detta du syftade på med "Trumps siffror gått baklänges".

Det finns högst självklara och rimliga förklaringar på detta nämligen. Betting siter hade exempelvis Biden som storfavorit i Pennsylvania i ett läge där Trump såg ut att leda förhållandevis stort. Det var alltså väntat att Biden skulle öka mer än, och gå om Trump, som exempel. Var bettingsiterna också med i konspirationen?

Inget svar på första frågan?
2020-11-18, 10:34
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
"The US army has not seized anything from Scytl in Barcelona, Frankfurt or anywhere else, (it was the German police supervised by the us army)" the statement explained."

Scytl also put out a statement on Friday to refute the claims, including that it currently does not have servers or offices in Frankfurt (because we closed it yesterday).

😂😂😂
Eller om det var en CIA-server. Hehe. Scytl i all ära. Frankfurt är ju en stor knutpunkt för en jävla massa datatrafik, men somliga hävdar att den viktiga trafiken gick därifrån till Belgrad. Vi får se.
2020-11-18, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
BREAKING: This evening, the county board of canvassers in Wayne County, MI refused to certify the election results. If the state board follows suit, the Republican state legislator will select the electors. Huge win for
@realDonaldTrump

Ska klargöra detta: County boarden röstade 2-2, så nu går det upp i stateboard som är högre instans.
Där sitter det 2 republikaner och 2 demokrater, så man kan med högsta sannolikhet räkna med att det blir 2-2 igen. Efter det hoppar de republikanska legislatorerna in och avgör fallet.
Bara så ni vet: ingen delstat i USA har någonsin vägrat att fastställa sitt resultat i ett presidentval och därmed vägrat skicka elektorer i laga tid. Ställde frågan på ett par amerikanska webbfora och fick detta raka svar från personer jag anser kunniga och pålitliga, dessutom har jag googlat. Varken krig, beskyllningar om valfusk eller rykten om tekniska oegentligheter har någonsin fått en delstat att ta detta steg. Vilket ju är vad ni Trumpfans förutsätter ska ske inom några veckor, helst från flera delstaters sida.

Inte en chans, alltså. EC kommer i god ordning att utse Joe Biden till USA:s näste president.

2020-11-18, 10:35
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
BREAKING:
@SidneyPowell1
says she has a video from a founder of Dominion in which he states he can change one million votes through his election software.

Powell says she will release the video soon.

https://twitter.com/Wizard_Predicts/status/1328881137872232452?s=20

Försöker hon presentera den videon som bevis i en domstol så blir hon av med jobbet.
2020-11-18, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JewBiden
Inte militären

Delta Force troligen, kanske utan CIAs vetskap men med Tysklands goda minne.
Haha jag fick just den mentala bilden av Chuck Norris som rycker in på en enmansräd för att beslagta servrarna!

https://www.youtube.com/watch?v=j8zgBL9BSkg

Men seriöst, befattar sig Delta Force med liknande operationer? Är man inte främst aktiv i "the badlands" så att säga?
2020-11-18, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Det går snabbt i hockey, Repubikanerna gjorde sen en 180 graders vändning.

https://www.cbsnews.com/news/michigans-wayne-county-certifies-election-results-after-initially-failing-in-first-vote/
Efter att ha doxxats och hotats av vänsterextrema ja.

https://www.breitbart.com/politics/2020/11/17/wayne-county-reverses-decision-certifies-disputed-election-results-as-video-goes-dark
2020-11-18, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, varningsklockorna borde ju ringa som 17 även för dessa fanatiker när Trump avskedar chefen för inrikes datasäkerhet för att han säger att valet var korrekt. Det är ju diktatoriskt.

Och när en republikansk senator försöker få folk att slänga lagliga röster! Det är ju uppmaning till brott!

Ja där har du det enda valfusket som försökts. Helt makalöst det äcklet kommer undan med detta också
2020-11-18, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Försöker hon presentera den videon som bevis i en domstol så blir hon av med jobbet.

Det är nog sant men för Trumpeten är det minst lika viktigt att vinna slaget om den allmäna opinionen. Sätter sig en bilden av att Demokraterna valfuskade öppet och undan med det; så kan Trump behålla stödet bland sina supportrar. Det sätter även en viss press på både Republikaner och Demokrater att förändra valsystemet till nästa gång.

Behåller Republikanerna senaten, och dessutom vinner Kongressmajoriteten vid nästa tillfälle, så måste de återställa de egna väljarnas förtroende för valsystemet. Annars förlorar de rejält...
2020-11-18, 10:47
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Fox ägs av Rupert Murdock, som är en välkänd globalist. Att de stödjer Biden är därför inte konstigt. Många konservativa har lämnat Fox de senaste åren, speciellt nu efter valet.

Även om många konservativa arbetar för Fox, och riktar sig till konservativa, kan jag garantera dig att ägaren och de högst uppsatta inte stödjer Trump det minsta. Därför är det inget speciellt med att inte ens Fox stödjer anklagelserna av valfusket. När det gäller denna fråga är Fox precis som CNN.

Dominion, som är det program som har använts i detta val, är känt för valfusk. Det används i Venezuela bland annat. Miljoner Trumpröster har istället gått till Biden. Det faktum att de slutade räkna röster i de viktiga staterna när Trump ledde, och att Biden fick flest röster någonsin, räcker för att väcka kraftiga misstankar hos mig. Trump fick troligtvis betydligt fler röster än de trodde, vilket gjorde att de blev tvungna att "sluta räkna", och istället räkna ut hur många fler röster de var tvungna att lägga till Biden.

Det finns mängder av vittnen, men media gör allt för att tysta detta. Deras plan var antagligen att få Trump att bara ge upp, vilket misslyckades. Nu kanske det istället avslöjas ett av de största valfusken någonsin. Det blir i princip omöjligt att binda det till någon, men att det har fuskats kommer nog att bevisas.

Du tuggar om fake news angående Dominion och Venezuela:

"Dominion has no company ownership relationships with the Pelosi family, Feinstein family, Clinton Global Initiative, Smartmatic, Scytl, or any ties to Venezuela. Dominion works with all U.S. political parties; our customer base and our government outreach practices reflect this nonpartisan approach."

(…)

"Dominion is an entirely separate company and a fierce competitor to Smartmatic.

Dominion and Smartmatic do not collaborate in any way and have no affiliate relationships or financial ties.
Dominion does not use Smartmatic software.
The only associations the companies have ever had were:
- In 2009, Smartmatic licensed Dominion machines for use in the Philippines. The contract ended in a lawsuit.
- In 2010, Dominion purchased certain assets from Sequoia, a private U.S. Company. Smartmatic, a previous owner of Sequoia, pursued legal actions against Dominion."

Läs hela dokumentet:

https://www.dominionvoting.com
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
I helvete den var klar, det tar mer än några timmar att räkna ALLA röster.
Hillary erkände sig besegrad i ett tal tidigt på morgonen efter valet. Vet ej om hon var full.

Räkningen är ju på samma sätt klar nu, enda skillnaden är att Trump hävdar valfusk. Hade Trump fått en stroke på valnatten och blivit en grönsak så hade inte den här cirkusen pågått. Reps hade erkänt sig besegrade...tyvärr klarar inte Trumps ego av det. Så han börjar tramsa loss.

Alla nyhetskanaler hade utropat Trump som segrare när han gick på scen. Det var ingen stat som stod och vägde. Det var inte mijoner oräknade röster kvar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Det som känns sådär är hur utredarna förhörde ett vittne. Har du lyssnat på det? Låter det som att det var ett vittne dom förhörde?
Ja, en del. Är så uppenbart att hela grejen är lögn och det är ändå lite synd om ytterligare en lättlurad person som blivit pushad av Project Veritas. Att de fixade en go fund me till honom visade ju bara att de var säkra på att han skulle torska jobbet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in