2020-11-17, 18:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Om man visste om detta i förväg så är det vettiga att stoppa det. Såklart.
Dvs. om man sätter landets väl i första hand.

Otroligt långsökt att det var en "fälla". För extraordinära påståenden krävs extraordinära bevis.

Grejen är den att hela idén om att allt är en fälla tror jag faktiskt kommer från Q-Annon folket, de har nämligen skrikit om att allt möjligt är fällor i fyra år nu, så vi får se vad som sker när absolut ingenting händer
2020-11-17, 18:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Man har till 20:e januari nästa år på sig. Gott om tid.

20:e Januari är den dagen Biden blir in svuren ja det är något försent att göra något då, den 14:e December är när elektorerna röstar.

Jag skulle nog snarare säga att den 5:e Januari är det viktigare datumet som du vill titta efter, för det är då de två senator sätena från Georgia ska väljas in.
2020-11-17, 18:55
Medlem
Citat:
Man har till 20:e januari nästa år på sig. Gott om tid.
Ska man utfärda en arresteringsorder på Joe Biden för korruption så måste en ny FBI chef hinna installeras och sätta sig in i allt material först. Kan bli tight.

Vad händer då förresten? Betraktas Biden då som oförmögen att tillträda, eller kan han bli president i finkan och därmed erhålla åtalsimmunitet per automatik den 20:e januari?
2020-11-17, 19:02
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ska man utfärda en arresteringsorder på Joe Biden för korruption så måste en ny FBI chef hinna installeras och sätta sig in i allt material först. Kan bli tight.
Rättsväsendet är korrupt. Militären måste utföra arrestering och rättegång. Det bör dom ha mandat att göra eftersom det råder undantagstillstånd i USA. Om inte annat har Trump befogenhet att ge dom mandatet.

Citat:
Vad händer då förresten? Betraktas Biden då som oförmögen att tillträda, eller kan han bli president i finkan och därmed erhålla åtalsimmunitet per automatik den 20:e januari?
Frågeställningen har kommit upp men ingen har kunnat svara på frågan. Jag har svårt att tro att han är immun innan han har svurits in som president. Som president är han inte heller helt immun. Högförräderi, som en statskupp är, är han mig veterligen inte immun mot.
2020-11-17, 19:03
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:

Det gick nåt rykte om att Sidney Powell är påtänkt som chef (Director) för FBI. Hon är nog insatt så det räcker före 20 januari
2020-11-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det gick nåt rykte om att Sidney Powell är påtänkt som chef (Director) för FBI. Hon är nog insatt så det räcker före 20 januari

Powell säger att CIA och andra institutioner kan vara inblandade i valfusket.
2020-11-17, 19:13
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Sluta vara en sån snöflinga. Källans trovärdighet är högst relevant.

Är det något i påståendet från källan du inte förstår? Ska jag förklara det för dig igen eller väljer du att smutskasta budbäraren medvetet för att spåra ur diskussionen?

Antingen ska du skämmas för att du uttalar dig om något du inte förstår eller så ska du skämmas för att du medvetet försöker förhindra en debatt genom att smutskasta budbäraren.

Jag förväntar mig en uppryckning från din sida i fortsättningen.
2020-11-17, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Kortfattat så har Dr. Shiva analyserat hur många republikaner och demokrater som har röstat tvärtemot partilinjen i presidentvalet. Det vill säga hur många som har röstat för republikaner i senaten/huset/lokala val men Biden i presidentvalet, och tvärtom. Hans siffror visar då att ju mer republikanskt ett distrikt är, desto fler blir det som har deserterat i riktning mot Biden jämfört med tvärtom. Detta påstår han visar på oegentligheter i datat.

Problemet är att om man tänker efter lite är det fullt normalt och faktiskt ett förväntat resultat. I ett hypotetiskt distrikt med 100% republikanska väljare kanske 5% röstar republikanskt men Biden, medan 0% röstar demokratiskt med Trump, det vill säga 5% fler som deserterar till Biden än tvärtom. I ett annat hypotetiskt distrikt med 100% demokratiska väljare röstar kanske 5% demokratiskt men Trump och 0% republikanskt men Biden. Samma övervikt åt andra hållet. Kurvan från dessa två extremer måste på nåt sätt röra sig från +5% till -5% när andelen demokratiska väljare går från 0% till 100%, så det förväntade resultatet är en slope som lutar neråt. Det är också exakt det resultatet han får. Se exempelvis här: https://i.stack.imgur.com/kYsMN.png. (Notera att i verkligheten går grafen snarare från +20% till -5% då det är betydligt vanligare att republikaner röstar Biden än tvärtom)

Det enda problemet med hans data är att hans antaganden om hur det "borde" se ut är helt felaktiga. Han ställer en hypotes om hur saker borde fungera, sen motbevisar han hypotesen med datat, men istället för att acceptera att hypotesen har motbevisats så påstår han att datat måste vara fejkat.

Hur menar du nu?

Med reservation för att jag missförstår dig

Varför skulle Biden få mer röster procentuellt sett från Republikaner när fler röstar på republikanska partiet? För det är vad du säger om jag förstår dig rätt. Borde det inte snarare vara så att Grupptrycket av att ha fler republikaner kring dig i samhället göra att du även röstar Trump. Är inte det mer logiskt speciellt när samhället blir mer splittrat.
2020-11-17, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Grejen är den att hela idén om att allt är en fälla tror jag faktiskt kommer från Q-Annon folket, de har nämligen skrikit om att allt möjligt är fällor i fyra år nu, så vi får se vad som sker när absolut ingenting händer
Ja, jag har blivit överraskad över hur spritt Q-anon tramset är. Folk tror på allvar att Trump spelar 3D-schack och att snart kommer de avgörande beviset för världshistoriens största konspiration och hela ”the Swamp” hamnar i finkan.

Det känns lite grann som någon religiös sekt som förutspår Armageddon på ett exakt datum och när ingenting händer så flyttar man bara fram datumet. Undrar om det här kommer att fortsätta efter att Trump har flyttat ut från Vita huset eller de lägger ner det då.
2020-11-17, 19:21
Medlem
Citat:
Rättsväsendet är korrupt. Militären måste utföra arrestering och rättegång. Det bör dom ha mandat att göra eftersom det råder undantagstillstånd i USA. Om inte annat har Trump befogenhet att ge dom mandatet.

Frågeställningen har kommit upp men ingen har kunnat svara på frågan. Jag har svårt att tro att han är immun innan han har svurits in som president. Som president är han inte heller helt immun. Högförräderi, som en statskupp är, är han mig veterligen inte immun mot.
Nej, en president är inte immun i egentlig bemärlkelse, men det är mycket svårt att åtala en sittande president. Först måste man få med sig Representanthuset (vilket inte går nu då Bidens folk är en liten majoritet) sedan mpste man få 2/3 av Senaten, och så många Republikaner kommer det inte att bli i Senaten, ens om bägge R-kandidater vinner i Georgia i januari, plus att det finns ett gäng RINOs bland de Republikanska senatorerna som Mitt Romney, Susan Collins och Lisa Murkowski som aldrig skulle rösta för riksrätt mot Biden.
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är hon säkert, men hon har kanske inte "rätt" bakgrund, plus att hon troligtvis är vassare i egenskap som jurist. Tror hon skulle bli ganska ifrågasatt som FBI chef plus att hon sannolikt behövs mer än någonsin på Trumps juridiska team.
2020-11-17, 19:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Hur menar du nu?

Med reservation för att jag missförstår dig

Varför skulle Biden få mer röster procentuellt sett från Republikaner när fler röstar på republikanska partiet? För det är vad du säger om jag förstår dig rätt. Borde det inte snarare vara så att Grupptrycket av att ha fler republikaner kring dig i samhället göra att du även röstar Trump. Är inte det mer logiskt speciellt när samhället blir mer splittrat.

Valsedlarna har så att man lägger en röst på representanthuset, senaten och presidenten på samma lapp, det är med andra ord inte långsökt att folk som är registrerade som republikaner kan ha fyllt i för en republikansk kandidat på 2 av 3 platser, det som dock är långsökt är att man skulle kunna bevisa att det är långsökt genom att bara titta på matematiska siffror.

Människor är nämligen omöjliga att förutse då vi har en tendens till att inte ens kunna enas om något så fundamentalt som att rent dricksvatten skulle vara viktigare än något annat, skulle man fråga folk i London vad som är mer hälsosamt London Smogen eller London Dimman så skulle man tyvärr inte ens få i närheten av ett 100% stöd för dimman just för att folk aldrig kan enas.

Det finns en god grund till varför antropologer, historiker och filosofer inte använder sig av enbart matematik när de kommer till sina slutsatser eller idéer, människan eller för den delen alla biologiska varelser är helt enkelt inte skapt för att vara enbart logiskt tänkande
2020-11-17, 19:25
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Nej, en president är inte immun i egentlig bemärlkelse, men det är mycket svårt att åtala en sittande president. Först måste man få med sig Representanthuset (vilket inte går nu då Bidens folk är en liten majoritet) sedan mpste man få 2/3 av Senaten, och så många Republikaner kommer det inte att bli i Senaten, ens om bägge R-kandidater vinner i Georgia i januari, plus att det finns ett gäng RINOs bland de Republikanska senatorerna som Mitt Romney, Susan Collins och Lisa Murkowski som aldrig skulle rösta för riksrätt mot Biden.
Du beskriver riksrättsprocessen. Det har ingenting med immunitet att göra. Jag pratar om att bli åtalad i domstol.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in