2020-11-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det är bara det fetade du behöver läsa här.
Omräkningen i Georgia tar inte hänsyn till om poströsterna var laglig från början utan räknar bara själva röstkortet. Vilket gör att resultatet inte kan anses vara sanningsenligt då allt för många frågetecken väckts gällande poströsters giltighet.
Men istället för att vilja diskutera just det här ämnet som är av vikt så försöker du smutskasta budbäraren i ett försök att spåra ur debatten. Det han säger är fakta oavsett om du tycker att alla poströster är giltiga eller inte.

Att du inte skäms!
Sluta vara en sån snöflinga. Källans trovärdighet är högst relevant.
2020-11-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Varför ska man blunda för valfusk oavsett vem som ägnar sig åt det?

Jag påstod inte att det var valfusk. Jag menade bara att Trumpsupportrar bara tycker saker är suspekta åt ett håll.

Jag förstår att det är fullt logiskt att Trumps supportrar röstade mer in person och att Bidens gjorde det via post. Trump sa åt sina väljare att INTE rösta via post och Biden sa åt sina att göra det för att minska risken för smittspridning.
2020-11-17, 18:36
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
Att räkna om rösterna avhjälper ju såklart problem med röster som 'glömts'.

Du menar som "när man rättar sitt misstag"? Så är det naturligtvis.

Min poäng var ju mest att en omräkning inte ger annat resultat än det man får om man lägger till de bortsupna rösterna.
2020-11-17, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det skulle nästan kunna vara så. Det duger ju inte att börja bröla om detta innan valet och på så sätt sinka det. Bra mycket smartare att vänta och se om det blev som man trodde. Trump borde dock ha gått ut med detta direkt. Nu får man lätt intrycket som skeptiker att det här är något Powell nosat sig till. Hon har iofs. inte deltagit i resten av grävningsarbetet efter valet, mig veterligen, så det stora skulle kunna ligga på hennes bord från dag ett. Fast varför blev det inte en fråga för FBI omgående? Det osar lite katt. Är CIA inblandat?
Trump har pratat om valfusk långt innan han sj ställde upp.
Trump trollar msm just i detta nu.

Skeptikerna har inte tillräckligt med kött på benen för att göra en samlad bedömning.

Och desinformatörerna hugger vid varje uttalande och vrider och vänder och fulvinklar.

Trump vet deras modus operandi och just nu ligger han lågt för att få fienden att göra bort sig. Medans det pågår saker bakom kulisserna.
2020-11-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Som Russian-hoax eller Ukraina-hoax eller allt vad de hittat på? Trump har sin fulla rätt att utreda valfusk. Gore höll på i 47 dagar. Trump hittills i två veckor. Demokraterna/Deep State i 4 år.

Precis. Republikanerna hatade Trump så mycket att de gick man ur huse för att rösta på honom och sedan gick ännu fler republikaner man ur huse för att rösta mot honom. Just i en swing state. Som har just dessa valfuskmaskiner. Hela resonemanget är så befängt. Man verkar helt ha glömt att bla McCain låg bakom IS.

Ja, de höll på i fyra år. Men Clinton medgav på valnatten att hon var besegrad och övergången till Trump påbörjades. DÄR har du skillnaden. Trump släpper inte in någon i vita huset och ger inte Bidens administration tillgång till något. För vad händer om det inte var något fusk? Då har man förlorat en massa onödig tid.

Man kan samarbeta samtidigt som man utreder valfusk.
2020-11-17, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Jag påstod inte att det var valfusk. Jag menade bara att Trumpsupportrar bara tycker saker är suspekta åt ett håll.

Jag förstår att det är fullt logiskt att Trumps supportrar röstade mer in person och att Bidens gjorde det via post. Trump sa åt sina väljare att INTE rösta via post och Biden sa åt sina att göra det för att minska risken för smittspridning.
Biden sa också att han inte behöver folks röst för att vinna valet.
Han visste ju att de kommer börja trixa när de ska börja räkna poströsterna.

Slår vad om att du inte ens vet vad bilderberggruppen är för något?
2020-11-17, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag har argumenterat för att Trump vill att FBI skall begå brott för att kunna identifiera vilka inom organisationen som är korrupta.
Det är väl inte direkt tid för det nu? Tiden håller på att rinna ut, då har man inte tid att sitta och leka "Whodunnit", utan då hanldar det om att få in någon bra på en högt uppsat position och det snabbt!
2020-11-17, 18:48
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE
Spännande!

Jag tror att han vill ha sitt namn på papper så han blir ihågkommen som den som krossade både maffian och det största fusket i världshistorien. Ser bra ut på papper det du..

Vad tror du?
1.30 pm lokal tid ska de upp för "hearing" i domstolen. (District Court i PA.) Det är om trekvart ungefär.
2020-11-17, 18:48
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Ja, de höll på i fyra år. Men Clinton medgav på valnatten att hon var besegrad och övergången till Trump påbörjades. DÄR har du skillnaden. Trump släpper inte in någon i vita huset och ger inte Bidens administration tillgång till något. För vad händer om det inte var något fusk? Då har man förlorat en massa onödig tid.

Man kan samarbeta samtidigt som man utreder valfusk.

När man arbetar mot korruption, ska man samarbeta med Joe Biden? Efter Hunter Bidens Ukraina- och Rysslandkorruption med pengar till pappa skulle Joe Biden inte få en security clearence utan den korruption i amerikanska staten som Trump har gett sig fan på att knäcka.

Bad idea. Bad.
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-11-17 kl. 18:55.
2020-11-17, 18:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Det som stör är att det ständigt dyker upp vänsterblivna papegojor i tråden och påstår att än det ena och än det andra debunkats. Och alltid med hänvisning till någon vänsterliberal sajt som har en historia av psy-op från vänsterkanten. Den demokrat som nu sägs ha gripits för att ha organiserat valfusk skulle ju enkelt själv kunna bevisa att storyn är falsk om så är fallet. MSM borde också ha grävt i detta och publicerat en dementi. Men inte ett pip därifrån.

Varför ska de dementera något som inte ens kraftigt bevisas?

Det är inte direkt så att de behövde bevisa att Comet Ping-Pong inte hade en källare där man sålde barn (mest för att den pizzerian inte har någon källare överhuvudtaget).

Det är egentligen lite samma med påståendet om organiserat/systematiskt valfusk, det måste bevisas då man annars skulle behöva stå och dementera varje litet påstående från varje liten vrå, vi får se hur det går i Pennsylvania nu.
2020-11-17, 18:50
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Även om de vet att det går att fuska.
Hur ska dom kunna bevisa fusket innan fusket ägt rum?

Trump gillrade en fälla.
Om man visste om detta i förväg så är det vettiga att stoppa det. Såklart.
Dvs. om man sätter landets väl i första hand.

Otroligt långsökt att det var en "fälla". För extraordinära påståenden krävs extraordinära bevis.
2020-11-17, 18:52
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det är väl inte direkt tid för det nu? Tiden håller på att rinna ut, då har man inte tid att sitta och leka "Whodunnit", utan då hanldar det om att få in någon bra på en högt uppsat position och det snabbt!
Man har till 20:e januari nästa år på sig. Gott om tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in