Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Islam och Kristendom har anfallit och terroriserat varandra skulle jag hävda.
Och de senaste två världskrigen startade båda i den kristna hemisfären.
Det andra världskriget rörde så gott som inte alls islam, annat än att nazisterna hade två muslimska SS-divisioner (13. div Handschar och 21. div Skanderbeg) och delar av kriget fördes i Nordafrika och något i Persien. I det första världskriget stred Osmanska riket på Tysklands sida och blev besegrade av britterna, varefter Kalifatet föll, med en del intressanta framtida effekter.
Citat:
ja uj! Uven..har man "tränat" halva befolkningen att de enkom är värda något om de erövrar, dominerar och dödar och våldtar ex.....så jepp då blir de tlite svettigt när dessa inte får något att göra" eller det som de är "tränade till" plötsligt inte längre är aktuellt.
Tips läs lite Susan Falludi, hon har skrivit mycket om just denna problematik om väl från modern vinkel. men same shit.
Du tycks ha dimmiga begrepp om hur det senmedeltida Europa fungerade och övergången till tidigmodern tid. Conquistadorerna var mycket fåtaliga, och inte i närheten av "halva befolkningen". När Pizarro invaderade Peru hade han färre än 200 till förfogande. Den långsiktiga effekten kom senare, när erövringarna följdes av vanliga, hederliga bönder och handelsmän.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Du utesluter altlså inte att barnbarnbarnen till dagens invandrare om ca 100 år kommer ägna sig åt att masslakta svenska män, I see.
Nej, jag utesluter inte, men det är inte det troligaste scenariot. Om vi hade debatterat framtiden 1985, och jag hade förutspått ett Sverige 2020 med dagliga skjutningar, sprängningar, handgranatsattacker, våldtäkter och förnedringsrån, så hade Du förmodligen beskyllt mig för ungefär samma som nu.
Citat:
Ja, det finns gott om saker som antyder att detta är rent gojja....
1. Hela världen utvecklas bort från våld av denna sort, det minskar konstant.
2. Finns, mig veterligen inget, exempel på att en invandrargrupp börjat slakta ursprungsbefolkningen.
vid erövringar ja, men invandring är alltså inte någon erövring vad än stolliga extremrasister sitter och inbillar sig på sina små kamrar.
Har valloner, fransmän, tyskar, greker, chilenare, italienare etc etc.....nånsin i svensk historia gått samman för att i "någontings" namn börjat slakta svenska män?
Svar nej, de har långsamt integrerats i samhället och är idag svenskar med anor och ibland lite traditioner från annat håll.
Har de "erövrat" någonting som helst av svenskar, så är det våra smaklökar.... det svenska köket har fått sig en rejäl t uppsving pga italienare m.m. men that's it.
Sluta vara så förbannat rädd.
All de grupper Du räknar upp kännetecknas av att de i Sverige är förhållandevis fåtaliga och alla är kristna i varianter. Vi har alltså någonstans vissa värderingar gemensamma, även om så klart mycket skiljer också. Matargumentet är tämligen tunt. Svenska pizzor är rätt annorlunda mot de italienska. Många svenskar äter med förtjusning sushi (inte jag) utan att vi för den skull har någon större japansk folkgrupp i landet.
Saken är den att framtidsutvecklingen för den etniskt svenska folkgruppen är tämligen dyster och för Sverige kan den påminna om balkanisering. Härvid spelar familjebildning en stor roll, när svenska kvinnor föder allt färre barn, särskilt tillsammans med svenska män.