Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Alltså jag kräver rätten till en fri samlingstråd
Du kan kräva det hur mycket du vill; det är inte ett argument som kommer tas hänsyn till i diskussioner kring trådens framtid.
Citat:
Men jag kan se framför mig att den kan placeras i katastrofer. Men allra helst, släpp den bra fri där den är, helst redan igår!
Den kommer inte vara fri i
Olyckor och katastrofer heller. Varför skulle trådar släppas fria? Flashback har alltid varit väldigt tillåtande med
vad som diskuteras, men inte
var saker diskuteras. Att dina inlägg inte får lika mycket uppmärksamhet bara för att de inte kan skrivas i den stora tråden, är inte Flashbacks bekymmer. Eller vad du nu har för anledning att vara så besatt av att få skriva vad som helst i just den stora tråden. Det är inte så Flashback fungerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Ja om de andra trådarna är fria så bör även denna vara det. Hade faktiskt inte ens tänkt i de banorna. Det blir ju inte konsekvent. Den enda andra tråden jag känner till är Juridiktråden som är väldigt strikt, har lärt mig att inte skriva spontant i den, den hårda vägen.
Den "stora" tråden om svininfluensan är
helt irrelevant att jämföra med. Forumet såg helt annorlunda ut för drygt tio år sedan, aktiviteten (åtminstone vad gäller pandemidiskussion) var lägre och som redan nämnts i tråden - efter tio månader hade ca 500 moderatorsåtgärder utförts (alltså ca 500 raderade inlägg) i en tråd som då hade knappt 11 200 inlägg. Covid-tråden har över 400 000 inlägg trots att ca 50 000 inlägg har raderats. Detta trots det faktum att det utöver covid-tråden finns flera olika delforum och specifika forumrelevanta trådar som också behandlar covid-19 (hur pandemin påverkar t ex högskoleprovet och universitetsstudier diskuteras i
Utbildning och studier, hur fotbollen påverkas diskuteras i
Fotboll, et cetera).