2020-11-14, 07:23
  #24193
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Hård smäll för lokalpressen när Postnord chockhöjer priserna

"Postnord chockhöjer priset på tidningsutbärning med 200 procent. ”Vi kan inte vara ett indirekt distributionsstöd”, säger Postnords PA-specialist Henrik Ishihara.

"I dag kostar det omkring 6:50 kronor att få en tidning hemburen med Postnord..."

https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/hard-small-for-lokalpressen-nar-postnord-chockhojer-priserna/

Dettta kommer bli döden för många tidningar på landsbygden.
Alternativt så landar notan på oss vanliga skattebetalare i form av "Demokratiskatt"



Skatt, skatt, skatt! Något jävelskap hittar dom nog på! Snart är det skatt på att andas så dom kan finansiera invandringen!

Men för lokaltidningarna så blir det jävligt tufft på en redan rasande marknad. Gamlingar ute i byarna är säkraste prenumeranterna.

Posten var för övrigt ett bra företag så länge dom enbart höll på med att distribuera brev och paket.
Citera
2020-11-14, 21:44
  #24194
Medlem
https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/nedskarningar-pa-lokaltidningen/

Citat:
Nedskärningar på Lokaltidningen

Två journalisttjänster försvinner när Lokaltidningen minskar utgivningen i Skåne. Säljet flyttas från Sprintad till Sydsvenskan, men SDR förhandlar om fortsatt distribution.


https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/hard-small-for-lokalpressen-nar-postnord-chockhojer-priserna/

Citat:
Hård smäll för lokalpressen när Postnord chockhöjer priserna

Postnord chockhöjer priset på tidningsutbärning med 200 procent. ”Vi kan inte vara ett indirekt distributionsstöd”, säger Postnords PA-specialist Henrik Ishihara.

I dag kostar det omkring 6:50 kronor att få en tidning hemburen med Postnord.
Citera
2020-11-16, 13:35
  #24195
Medlem
Ratads avatar
Achtungbladets digitala löp toppar med supernyheten om att Trump inte orkat färga håret på en vecka.

Känns jätterelevant. Kan man få en BLM-vinkling på den nyheten också så är ju lyckan gjord och de kan spinna det en vecka till och låta praktikanter och robotarna försöka göra översättningar av 4chan-kommentarer om detta? Anders Bagge färgar väl skägget? Kan ni inte fylla ut med en 5000 tecken lång intervju vad han och Peg Parnevik tycker om Trumps överkamning?

Jävla tattartidning. Lägg ner skiten, ni orkar ju inte producera något vettigt.
Citera
2020-11-16, 20:02
  #24196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Achtungbladets digitala löp toppar med supernyheten om att Trump inte orkat färga håret på en vecka.

Känns jätterelevant. Kan man få en BLM-vinkling på den nyheten också så är ju lyckan gjord och de kan spinna det en vecka till och låta praktikanter och robotarna försöka göra översättningar av 4chan-kommentarer om detta?Anders Bagge färgar väl skägget? Kan ni inte fylla ut med en 5000 tecken lång intervju vad han och Peg Parnevik tycker om Trumps överkamning?

Jävla tattartidning. Lägg ner skiten, ni orkar ju inte producera något vettigt.
Haha, BLM har helt ramlat bort, det varit helt tyst om BLM. Trodde att AB skulle "jaga rasister" hela hösten, det hade de ju lovat? Har deras lust för fejknews tagit slut nu?

Egentligen är det synd att Biden kan bli näste president, han är ju inte alls lika rolig att skriva om som Trump heller?

Nej ABs journalister läser ju här på Flashback dagarna i ända efter uppslag. Coronan gör väl att redaktörerna ändå inte kan kolla sina murvlar vad de håller på med. Eftersom många arbetar antagligen hemma.
Så lika bra att vi vaxar mustaschen och sprätter ut lite idéer.
Kom igen FB-skribenter, börja hitta på egna nyheter nu !!
Citera
2020-11-16, 21:06
  #24197
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Haha, BLM har helt ramlat bort, det varit helt tyst om BLM. Trodde att AB skulle "jaga rasister" hela hösten, det hade de ju lovat? Har deras lust för fejknews tagit slut nu?

Egentligen är det synd att Biden kan bli näste president, han är ju inte alls lika rolig att skriva om som Trump heller?

Nej ABs journalister läser ju här på Flashback dagarna i ända efter uppslag. Coronan gör väl att redaktörerna ändå inte kan kolla sina murvlar vad de håller på med. Eftersom många arbetar antagligen hemma.
Så lika bra att vi vaxar mustaschen och sprätter ut lite idéer.
Kom igen FB-skribenter, börja hitta på egna nyheter nu !!

Som jag skrivit på annan plats tror jag att Biden betyder om inte döden så ett jättefall för gammelmedia. Gubben är en gammal torr proffspolitiker som inte gör dagliga tweets som man kan göra låtsasnyheter av. Nej, det kräver att man gör nyheter med politiska analyser och inte bara dåliga översättningar som "chockar". Jag tror Sexpressen och Achtungbladets redaktioner består av en massa Proud Boys-femtekolonare.
Citera
2020-11-17, 10:16
  #24198
Bannlyst
Ja tyckte inte jag var "konstig" som i 25-årsåldern prenumererade på SVD och tittade på SVT, TV4 med mera. Detta var på 90-talet.

Idag däremot blir jag förvånad om andra unga människor yngre än 30, fortfarande betalar för samma samma sak. Gör ni det, ni unga? Varför?

För DN, SVD, SVT med mera har blivit skit när det gäller kvaliteten. Dessutom är det ju bara enkelspårig propaganda. Står ni verkligen ut med skrämselpropagandan avseende klimatkris, Corona och Putins Ryssland då och då? Står ni ut med sossar, invandrare och kärringen Erika Bjerström? För vem FAN vill lyssna på sådant? Vem fan är intresserad???
__________________
Senast redigerad av Mertillen 2020-11-17 kl. 10:20.
Citera
2020-11-17, 16:40
  #24199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Ja tyckte inte jag var "konstig" som i 25-årsåldern prenumererade på SVD och tittade på SVT, TV4 med mera. Detta var på 90-talet.

Idag däremot blir jag förvånad om andra unga människor yngre än 30, fortfarande betalar för samma samma sak. Gör ni det, ni unga? Varför?

För DN, SVD, SVT med mera har blivit skit när det gäller kvaliteten. Dessutom är det ju bara enkelspårig propaganda. Står ni verkligen ut med skrämselpropagandan avseende klimatkris, Corona och Putins Ryssland då och då? Står ni ut med sossar, invandrare och kärringen Erika Bjerström? För vem FAN vill lyssna på sådant? Vem fan är intresserad???

Nej, det gör dem inte. Varför tror du annars den här tråden existerar?
Citera
2020-11-18, 01:35
  #24200
Medlem
jymdjakets avatar
Var TV bättre på 90-talet, eller var man bara ung och dum?

Inte glott på TV regelbundet sen början av 2000-talet, och varje gång man råkar se något från statsmedia nu så verkar det vara äckliga underhållningsprogram med glättiga pålagda leenden och vinklad onyanserad nyhetsrapportering. Inte ens mer intelligenta pensionärer som är fast i TV-träsket kan ha så mycket behållning av skiten.
Citera
2020-11-18, 17:40
  #24201
Medlem
https://www.journalisten.se/nyheter/210-fler-arbetslosa-journalister-pa-sju-manader

Citat:
210 fler arbetslösa journalister på sju månader

Under oktober fick 555 personer arbetslöshetsersättning från Journalisternas Arbetslöshetskassa, en ökning med 60 procent sedan coronakrisens inledning.


https://www.dagensmedia.se/nyheter/debatt/anna-gullberg-nasta-stora-sparpaket-ar-ditt-skrivbord/

Citat:
Anna Gullberg: Nästa stora sparpaket är ditt skrivbord

Nästa stora sparåtgärd för de svenska mediehusen blir nedmonteringen av de fysiska redaktionerna, tror frilansskribenten Anna Gullberg. Räkna med att mediehusen går in i compact living redan 2021, eller så snart nästa hyresperiod löper ut.

I en pressad bransch finns stora summor att spara på både kvadratmeter och lägen. Om alla jobbar distribuerat, vad blir då poängen med centrala lägen och egna skrivbord?

Medarbetare som inte arbetar hängivet kommer att få stora problem, och chefer som pekar med hela handen kommer att få det tuffast av alla i hemarbetets tid, skriver frilansskribenten Anna Gullberg.
Citera
2020-11-18, 18:09
  #24202
Bannlyst
Hur många från PS? Just det: ingen.
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.journalisten.se/nyheter/210-fler-arbetslosa-journalister-pa-sju-manader




https://www.dagensmedia.se/nyheter/debatt/anna-gullberg-nasta-stora-sparpaket-ar-ditt-skrivbord/
Citera
2020-11-19, 08:21
  #24203
Medlem
Ratads avatar
Igår var det en tant i affären som köpte sig en Sexpressen. Hon var mellan 75 - 80 år gammal.

Det har jag nog inte sett på tre till fyra månader.
Citera
2020-11-19, 17:34
  #24204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja göra reklam för något man säljer så lite av är ju bortkastat. kanske får de betalt av tidningarna för löpsedeln? För tidningen kanske det är reklam för hemsidan på nätet. Folk ser den och kollar på mobilen.

Heja Flashbackxxxxx.

Underbara nyheter! Kan de förlora ännu mer annonsörer nu när det avslöjas hur få tidningar de säljer? Eller spelar det ingen roll för det är bara klicken på nätet annonsörerna bryr sig om?
Hehe, annonsörerna sviker förstås när de ser vartåt det barkar med gammelmedia, är det någon missat den här artikeln 4 november 2020:
https://www.journalisten.se/ledare/skams-svenska-annonsorer
Citat:
Skäms, svenska annonsörer
4 NOVEMBER, 2020
Mediekonomin ser dyster ut för framförallt kvällstidningarna.
Vad är det för en jävla gnällattityd från artikelförfattaren och proffsgråterskan Helena Giertta? Inte bara Coronan utan också produktionsbortfall och en hel mängd faktorer att annonsörerna köper mindre utrymme idag.
Och titta på det här citatet då:
Citat:
Ursprungligen postat av Helena Giertta, Journalisten
Som helhet verkar koncernerna dock fortfarande ha ekonomisk stabilitet, trots fortsatt annonsflykt. Och läsarna fortsätter att strömma till. Hur glad blir man inte av att läsa om Avesta Tidning, som med en nygammal modell ökar antalet prenumeranter med sex procent.

Modellen att lokaltidningar ska vara lokala känns ju inte som raketforskning, men valdes ändå bort under många år.

Särskilt i dessa tider där högerkrafter misstänkliggör medier och journalister, där en tidnings egen ledarskribent kan kalla journalister lata och vänsterstyrda (Carolin Dahlman i Kristianstadsbladet) och där företagare hotar med stämning om man skriver sanningen om deras bolag (Realtid).

Första fetningen:

Vad fan menar den här människan? De eldade ju på massinvandringen med att en massa raketforskare skulle komma hit. Och så skriver hon om raketforskning? Är hon dum i huvudet?
Sätt raketforskarna på jobbet då att vända trenden med vikande ekonomier i gammelmedia då?
Jävla hyenajournalister, kan aldrig bete sig annat än som hyenor?
Att alltid skylla på någon annan, är det typiskt för MSMs redaktörer
Ena jävla mobbare är vad ni är.
Jävla mobbare som ska klanka på att etniska svenskar har blivit rasister.
Vad i helvetes jävlar väntade ni er egentligen ?
När det drar omkring rånargäng vecka ut och vecka in?
Är du riktigt dum i huvudet, Helena Giertta?
Inte undra på att 80-åriga Agda knappt läser MSMs smörja för hon är tillräckligt rädd för att gå till affären att bli rånad att hon glömmer att köpa tidningen.

Vad i helvetes jävlar väntade du dig Helena Giertta och MSM egentligen ?
Ett rosaskimrande lyckorus med pissfontäner utefter hela Hornsgatan och Götgatan För att inte tala om Medborgarplatsen, med knivhuggarorgier, journalisterna jublar i takt med att gatstenarna blir halkiga av allt blod - Fredens Religion har visat sitt rätta ansikte

Så här är det, Helena Giertta era jävla tidningar är skit, bara skit, det drar omkring rånarligor överallt, och ni har inte mage att skriva vad större delen av svenska folket vill:
-- Kasta ut ohyran, för det är inget annat än en jävla ohyra.
-- Eller bygg fler fängelser, för fan, bums nu !
Och era jävla hyenor skulle tvingas bära tegel och betong som straffarbete till fängelsebyggena resten av era ynkliga patestiska skitliv.

Helena Giertta: - Hör här att folk inte läser er dassprosa är för att det händer så mycket i samhället att folk har svårt att få lugn och ro. Och ni låtsas fortfarande inte om det? Elefanten i rummet var det ja...
MSM var ju så jääävla glada för dessa, hjärnkirurger professorer och raketforskare.
Och Fredens Religion, HBTQ och henvänstertoaletter skulle fixa biffen.
Nå sätt dem i arbete då bums då, jag svär på att de passar utmärkt på tidningsredaktionerna.
Så de får känna på Mångkulturen på riktigt.
Hjärnkirurgerna i kompetensregnet har tydligen lobotomerat varenda av MSMs journalister, och i synnerhet Aschberg och Giertta, det är en sak som är säker
Det är fullständigt sorgligt och mycket beklämmande att den artikeln kommer först nu.

Andra fetningen:

Så det är dags att erkänna att de har konkurrens - Haha det var inte en dag för tidigt.
Och nu ska till och med Helena Giertta erkänna att högerspöket existerar.
Det fanns ju inte alls för några år sedan.
Inte heller den sk "Åsiktskorridoren". Plötsligt finns bägge?

Nu gött folk kan vi se hur förfallet kommer att fortsätta, PK-Proppskåpet hos PK-MSM har fullständigt brunnit ihop.
Fy fan med en sådan värdelös artikel -- Helena Giertta verkar vara en sådan där SVBK, som man skrev förr i journalerna. SVBK = Sveda Värk och Bränna Kärring - Just saying
Gnäller om minskade annonsintäkter, vad fan hade du väntat dig ?

Att Helena Giertta inte begriper att de har grundat hela medieklimatet och krattat manegen för dess egen undergång, gammelmedias alltså? Med en massa nonsensskriverier utan att ta ett helhetsgrepp till vår tids största fråga: Massinvandringen ?

Svar: Ingen vågar, rasism-stämpeln hänger tungt och sen blir det sparken, och sen en långdragen process om avgångsvederlag. Utkastade och vräkta ur bostaden och ungarna skingras vind för våg.
- Det är det klimatet på arbetsplatserna som ni har eldat på Helena Giertta,
och det är banne mig du och dina redaktörskollegers fel alltihopa.
Du kan ta och köra upp din artikel där solen inte skiner på dig själv

Istället är det lämpligt att då och då kasta in Klimateffekten förstås.
Klimateffekten används tydligen som ett stressmoment att folk ska elda på sin konsumtion, eller bromsa den, eller ju en vilseledande manöver, typ.
Den Klimateffekten är snarare måttet på det allt sämre klimatet på MSMs arbetsplatser, eller hur?

Med det enorma intelligenstillskott landet nu har fått genom alla raketforskare som kommit till Landet Lagom, där ingenting är lagom längre, så borde det vara en smal sak att fixa Klimateffekten eller hur?
Så sätt raketforskarna i arbete bums, i att fixa Klimateffekten nu bums, ögonaböj
Tycker vi kan riva, bulldozra och plöja ner hela Enskede tex där journalisterna bor och plantera skog där bums.
Skogen kommer att suga upp CO2n.

Hyenajournalisterna kan ju sedan bo i fågelholkar, bajshyddor och jordkulor, det om något vore koldioxidneutralt
Och skriva sina alster i kilskrift på neanderthalvis på lertavlor. Det slösar ju i alla fall inte på papper och elektroner. Och är ändå lika tomma i huvudet som fågelholkar ändå.

Läs artikeln i övrigt, den är faktiskt bra, även om Giertta är en gnällspik, och känslan i texten finns att MSMs journalister länge känt sig som "untouchables", de oberörbara, de som inte kunnat ställas till svars, aldrig någonsin. Nåväl, "untouchables" kan också betyda parias, de avskydda. Så nu plötsligt känner de flåset i nacken från ekonomiavdelningarna. Jag tror vi faktiskt kan kanske få se några stora avhopp av några större grupper journalister som bildar eget framöver.
I synnerhet både Aftonbladet och Expressen kan börja misstänka att de har femtekolonnare, avvikare och illojala medarbetare inom sina organisationer som avviker från värdegrunden. Hur blir det när paniken och paranojan sprider sig ?
Är syndabockarna redan utsedda ?
Vi såg att Tomas Mattsson vart avskedad under mystiska former, och försvann i periferin.
Är det PK-MSMs särskilda Sonderkommando-team (= Team EXPO & Åberg & Arnstadt) som ska leta upp och avslöja värdegrundsavvikare, och som också ser till avskedanden blir av.
Vart kommer de övertaliga MSMs medarbetare ta vägen? -- Värdegrundsgulager ?

Jaja - Aftonbladet lär inte få några annonsintäkter från H&M längre efter Aschbergs härjande som en Mariestads-berusad elefant i en porslinsaffär, typ

Fotnot: Sk Sonderkommandoteam var vanliga i Nazi-Tyskland, de utgjorde trupper som utförde "upprensningsaktioner".
__________________
Senast redigerad av NegerStryparen 2020-11-19 kl. 18:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in