2020-11-16, 22:33
Medlem
nousernameneededs avatar
Var det imorgon det skulle avslöjas? eller missförstod jag polaren min? han påstår att de sa så på Fox.
2020-11-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Ett "emergency meeting" brukar aldrig vara något som är positivt för den som blivit kallad (i det här fallet Trump), det brukar snarare vara tvärt om.

Emergency betyder ju nöd, ett nödmöte är till för när något gått åt helvete eller något riktigt akut dykt upp.
Så inte tusan lär det vara något bra för Trump iaf om han håller ett emergency meeting
2020-11-16, 22:36
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Biden har just nu 78,8miljoner mot Trumps 73,1miljoner.
I Kalifornien har Biden 10,7miljoner mot 5,7miljoner. Om du tror att man har fuskat med 3-5miljoner röster i Kalifornien så saknar du helt verklighetsförankring.

Kalifornien är extremt demokratiskt, finns ingen chans att republikanerna, och speciellt inte Trump skulle komma ens i närheten av demokraterna i Kalifornien.

EDIT
Sen är inte valet jämnt, det skiljer väldigt mycket röster, inte ens nära jämnt.
Det är jämnt i vissa delstater, men det är en helt annan sak.

Du verkar ha väldigt svårt att förstå. Jag har aldrig sagt att de skulle flippa delstaten Kalifornien till Trump, utan endast använda Kalifornien för att fuska åt sig kanske 500 000 -1 000 000 extra röster för att bättra på Popular vote nationellt. Detta i sin tur för att ytterligare legitimera en vinst för Biden.
2020-11-16, 22:37
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Emergency betyder ju nöd, ett nödmöte är till för när något gått åt helvete eller något riktigt akut dykt upp.
Så inte tusan lär det vara något bra för Trump iaf om han håller ett emergency meeting

Ja, vi ser nog slutet på Trump nu. Emergency och grejer. Imorgon är nog Biden "President-elect" igen.

2020-11-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Nej, det är inte ett möjligt scenario, försök igen!

Det är en diskrepans mellan din käpphöga attityd och vad du levererar i dina inlägg. Inga argument, bara arrogans. Vad ska jag bemöta i ditt inlägg?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Jag kan inte påstå att jag har följt powells karriär tidigare och har inte mycket kunskap om hennes rykte. Men det är ju fullständigt irrelevant - hon är anlitad av Trump för att driva den här linjen. Uppenbarligen är hon villig att sätta sitt rykte på spel för det.

Men att använda Powell som källa för att bevisa att Powell har rätt är ju bara patetiskt. Kan ni verkligen inte begripa det?
På vilket sätt är inte vittnesmål trovärdiga? Man använder ju Trumps ord för att bevisa saker om Trump, då gäller ju per definition detsamma för Powell. Förstår inte ditt resonemang, att man inte är relevant för att man anlitats av någon? Jag ska berätta någoting alldeles chockerande för dig, det är nämligen vad det innebär att jobba som advokat! Man blir ANLITAD av folk! Det är liksom det som hela affärsmodellen bygger på! Och sedan bygger man ett rykte och rennomé utifån det, hur pass många mål man vinner, hur pass högprofilerade mål man får, hur pass kniviga argument man kan använda, hur pass många legala abrovinker man kan använda osv. ja, du fattar vitsen.

Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Gullig taktik Trump-kulten använder sig av här i tråden där man låtsas som att totala nobodies/folk som har förlorat all kredibilitet är i själva verket "USAs mest respekterade jurist tro mig! De skulle aldrig riskera sitt rykte!" för att få det att verka som att de håller på vattentäta bevis som de inte har. Ett bra exempel är ju Rudy som haft lågt anseende länge och skämde ut sig bara nyligen i Borat filmen men även med Hunter Biden fiaskot.

För övrigt så har de advokatfirmor med någolunda rykte att skydda dragit sig ur Trump kampanjens stämningar.
Powell har alltså varit ett känt namn bland USAs allmänhet sedan 70-talet, och var USAs yngsta federala åklagare är det begav sig. Hon har skrivit flertal böcker och producerat spelfilmer samt agerat juridisk sakkunnig i flera tv-program. Jo, Powell har en gedigen meritförteckning och är välrespekterad i USA. Som sagt, hon skulle aldrig ta sig an detta mål om hon inte hade väldigt mycket på fötterna!
Senast redigerad av scrollock 2020-11-16 kl. 22:43.
Medlem
Citat:
Hur tusan skulle det gått till dock? I swing states som vi pratar mest om just nu så är det inte demokrater som har haft hand om val och rösträkningsprocesserna.
De flesta av dessa har haft republikaner som har haft hand om hur valet gått till, hur valsedlar samlats in och hur de sedan räknats.
Så trots att det varit republikaner som haft hand om det så skulle det alltså i princip uteslutande vara demokrater som hanterat alla röster och maskiner.

Det går liksom inte ihop. Många här verkar ha fått för sig att demokraterna på något sätt är de som styr/ordnar allt val och rösträkningsarbete men så är det inte.
Jo, i dom Countys som haft mest störningar är det demokrater som ansvarat för själva valarbetet.
2020-11-16, 22:40
Medlem
krautbrains avatar
Citat:

Beror nog på i vilket läger som hon som Tweetade står. Många skriver ju Kraken och prisar Trump i kommentarerna så hon verkar inte vara en öppen hatare till han. Skönt då kanske det börjar röra sig åt något håll nu. Antingen får Trump en avlusning för sitt beteende eller så har någon underrättelsetjänst hittat något maffigt angående fusket.
2020-11-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Du förstår inte hur mjukvaran fungerar. Den används för att räkna och tabulera rösterna. Det är inte som att den prontar ut valsedlar. Så om det not all förmodan skulle vara något fel med mjukvaran skulle det upptäckats vid en omräkning för hand. Ingenting sådant har upptäckts i handräkningen hitills.
Bara om man har tillstånd att kontrollera mjukvaran, vilket man troligen inte har utan en "audit".
2020-11-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
På vilket sätt är inte vittnesmål trovärdiga? Man använder ju Trumps ord för att bevisa saker om Trump, då gäller ju per definition detsamma för Powell. Förstår inte ditt resonemang, att man inte är relevant för att man anlitats av någon? Jag ska berätta någoting alldeles chockerande för dig, det är nämligen vad det innebär att jobba som advokat! Man blir ANLITAD av folk! Det är liksom det som hela affärsmodellen bygger på! Och sedan bygger man ett rykte och rennomé utifån det, hur pass många mål man vinner, hur pass högprofilerade mål man får, hur pass kniviga argument man kan använda, hur pass många legala abrovinker man kan använda osv. ja, du fattar vitsen.

Powell har alltså varit ett känt namn bland USAs allmänhet sedan 70-talet, och var USAs yngsta federala åklagare är det begav sig. Hon har skrivit flertal böcker och producerat spelfilmer samt agerat juridisk sakkunnig i flera tv-program. Jo, Powell har en gedigen meritförteckning och är välrespekterad i USA. Som sagt, hon skulle aldrig ta sig an detta mål om hon inte hade väldigt mycket på fötterna!
Du har läst hennes wikipediasida ser jag. En sida som skapades IGÅR! Så känd var hon...
2020-11-16, 22:48
Medlem
frank-costellos avatar
Nytt inlägg på Twitter från Trump där han skriver att under valet 2016 så ogiltigförklarades 30 ggr mer poströster i Pennsylvania än i årets val.

Anledningen till att det kunde ske var enligt Trump för att i årets val så nekades de republikanska valobservatörerna tillträde till rummen där valsedlarna räknades.

The rate of rejected Mail-In Ballots is 30 X’s lower in Pennsylvania this year than it was in 2016. This is why they kept our poll watchers and observers out of the “SACRED” vote counting rooms!
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1328448530504163329
2020-11-16, 22:49
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Det är en diskrepans mellan din käpphöga attityd och vad du levererar i dina inlägg. Inga argument, bara arrogans. Vad ska jag bemöta i ditt inlägg?

Du behöver inte bemöta det, jag bad dig göra ett nytt försök med ett scenario som tar Trump till Vita Huset, då den väg du påstod, varken är möjlig praktiskt eller i enlighet med konstitutionen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in