Citat:
Ursprungligen postat av
apa123456
Jag kan inte påstå att jag har följt powells karriär tidigare och har inte mycket kunskap om hennes rykte. Men det är ju fullständigt irrelevant - hon är anlitad av Trump för att driva den här linjen. Uppenbarligen är hon villig att sätta sitt rykte på spel för det.
Men att använda Powell som källa för att bevisa att Powell har rätt är ju bara patetiskt. Kan ni verkligen inte begripa det?
På vilket sätt är inte vittnesmål trovärdiga? Man använder ju Trumps ord för att bevisa saker om Trump, då gäller ju per definition detsamma för Powell. Förstår inte ditt resonemang, att man inte är relevant för att man anlitats av någon? Jag ska berätta någoting alldeles chockerande för dig, det är nämligen vad det innebär att jobba som advokat! Man blir ANLITAD av folk! Det är liksom det som hela affärsmodellen bygger på!

Och sedan bygger man ett rykte och rennomé utifån det, hur pass många mål man vinner, hur pass högprofilerade mål man får, hur pass kniviga argument man kan använda, hur pass många legala abrovinker man kan använda osv. ja, du fattar vitsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
joxmoose
Gullig taktik Trump-kulten använder sig av här i tråden där man låtsas som att totala nobodies/folk som har förlorat all kredibilitet är i själva verket "USAs mest respekterade jurist tro mig! De skulle aldrig riskera sitt rykte!" för att få det att verka som att de håller på vattentäta bevis som de inte har. Ett bra exempel är ju Rudy som haft lågt anseende länge och skämde ut sig bara nyligen i Borat filmen men även med Hunter Biden fiaskot.
För övrigt så har de advokatfirmor med någolunda rykte att skydda dragit sig ur Trump kampanjens stämningar.
Powell har alltså varit ett känt namn bland USAs allmänhet sedan 70-talet, och var USAs yngsta federala åklagare är det begav sig. Hon har skrivit flertal böcker och producerat spelfilmer samt agerat juridisk sakkunnig i flera tv-program. Jo, Powell har en gedigen meritförteckning och är välrespekterad i USA. Som sagt, hon skulle aldrig ta sig an detta mål om hon inte hade väldigt mycket på fötterna!