2020-11-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Men lilla vän, tycker du det är troligt att från ena dagen med typ 20 stycken som har sett något för att ett par dagar senare vara flera hundratusentals vittnen? Som har sett valfusk ske.
Det handlar om olika saker och ställen. Det är x antal totalt, det är y antal i Pennsylvania, det är z antal som det fusk ditt och datt. Därför varierqar det och ja, det är högst trovärdigt, mer än djävla ljug-CNN med nyhetsankare som sitter och gråter som små bebisar i direktsänding.
2020-11-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
"Sidney Powell was selected to Super Lawyers for 2003 - 2006, 2008 - 2020. Super Lawyers is an exclusive list of top-rated attorneys in specific practice areas who were chosen after thorough evaluation of numerous criteria."
https://profiles.superlawyers.com/texas/dallas/lawyer/sidney-powell/ebf38f3a-44ae-4692-874d-8db56913dccd.html
Super Lawyers har en rätt usel söktjänst - men söker man på ”A” i Dallas, Texas får man en lista på 4459 ”Top rates Super Lawyers”. Bara i den stad där Sidney Powell verkar. Unikt...
2020-11-16, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Fast det finns ju inga bevis på detta som hållit i domstol. Och då finns det ju alltså inga problem med mjukvaran då? Bra då vet vi det.
Återigen, i en "audit" hade man tagit bort det som mjukvaran etc. trasslat till med. Det gör man inte nu.
2020-11-16, 22:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Vad jag förstår av Sidney Powell så har dom ändrat röster även inom sitt eget parti, att gynna specifika demokratiska senatorer/representanter. Troligen tex Gavin Newsom. För man kan ju undra hur ett folk kan välja vissa senatorer/representanter/guvenörer, speciellt Gavin Newsom som varit ett riktigt rötägg under Coronan.

Men vi kan spekulera hur mycket som helst, inte förrän detta kommer ut (när dom "släppt lös the kranken") få vi veta mer konkret.
Jo, exakt. Det är mycket som är mer än lovligt mysko med allt detta.

Vi måste helt enkelt ha reda på hur Powell och hennes källor menar att det gått till för att begripa. Mitt exempel är ju ett hysteriskt tillkrånglat sätt att fuska, men jag tänker att 1) de falska rösterna bör ha pumpats in på "safe places" samt förts över digitalt dit man ansåg att de behövdes, samt 2) att det ju bara är för genomskinligt om en vanlig omräkning ger vid handen att siffrorna för Biden — eller Trump — inte överensstämmer med rösterna.
Jag vet själv inte exakt hur det funkar, men skulle det vara så att många röster avgetts endast digitalt, typ trycka på en skärm, då ställer detta saken i ett helt annat ljus. I nuläget ser jag de faktiska valsedlarna som ett bekymmer, men det klarnar nog.
2020-11-16, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Biden har just nu 78,8miljoner mot Trumps 73,1miljoner.
I Kalifornien har Biden 10,7miljoner mot 5,7miljoner. Om du tror att man har fuskat med 3-5miljoner röster i Kalifornien så saknar du helt verklighetsförankring.

Kalifornien är extremt demokratiskt, finns ingen chans att republikanerna, och speciellt inte Trump skulle komma ens i närheten av demokraterna i Kalifornien.

EDIT
Sen är inte valet jämnt, det skiljer väldigt mycket röster, inte ens nära jämnt.
Det är jämnt i vissa delstater, men det är en helt annan sak.
Men detta valfusk handlar inte bara om presidentposten. Även demokratiska representanter har blivit utbytta. Detta mixtrande med röster har pågått länge.
2020-11-16, 22:27
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Det finns många scenarion, ett är ju att detta går till Huset och varje state legislator ger varsin röst. Rep 37 vs Dem 13. Alla vägar bär till WH för Trump.

Nej, det är inte ett möjligt scenario, försök igen!
2020-11-16, 22:28
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Jo visst kan han fortfarande elda på och det är troligen därför Trump använder honom. Han behöver en "motor" i sin kamp (även om jag ser denna kamp som orättfärdig).

Ja, vi har olika åsikter runt det hela, du tycker att den är orättfärdig och jag tycker att den är nödvändig för om tänk dig själv om anklagelserna är sanna och vilken katastrof det kommer att innebära för det amerikanska rättsväsendet och framförallt för det amerikanska redan delade folket.
Det kommer alltid finna två motpoler och frågan är om vi ser då ett inbördeskrig framför oss.
2020-11-16, 22:28
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/NewDayForNJ/status/1328430023955656704

Citat:
BREAKING—Pres Trump has been called to an emergency meeting at the White House with his legal team. Massive legal filing imminent.

#releasethekraken
2020-11-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Återigen, i en "audit" hade man tagit bort det som mjukvaran etc. trasslat till med. Det gör man inte nu.
Du förstår inte hur mjukvaran fungerar. Den används för att räkna och tabulera rösterna. Det är inte som att den prontar ut valsedlar. Så om det not all förmodan skulle vara något fel med mjukvaran skulle det upptäckats vid en omräkning för hand. Ingenting sådant har upptäckts i handräkningen hitills.
2020-11-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Men detta valfusk handlar inte bara om presidentposten. Även demokratiska representanter har blivit utbytta. Detta mixtrande med röster har pågått länge.

Hur tusan skulle det gått till dock? I swing states som vi pratar mest om just nu så är det inte demokrater som har haft hand om val och rösträkningsprocesserna.
De flesta av dessa har haft republikaner som har haft hand om hur valet gått till, hur valsedlar samlats in och hur de sedan räknats.
Så trots att det varit republikaner som haft hand om det så skulle det alltså i princip uteslutande vara demokrater som hanterat alla röster och maskiner.

Det går liksom inte ihop. Många här verkar ha fått för sig att demokraterna på något sätt är de som styr/ordnar allt val och rösträkningsarbete men så är det inte.
2020-11-16, 22:32
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://mobile.twitter.com/NewDayForNJ/status/1328430023955656704

#releasethekraken

Citat:
BREAKING—Pres Trump has been called to an emergency meeting at the White House with his legal team. Massive legal filing imminent.

Ett "emergency meeting" brukar aldrig vara något som är positivt för den som blivit kallad (i det här fallet Trump), det brukar snarare vara tvärt om.
2020-11-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jo, exakt. Det är mycket som är mer än lovligt mysko med allt detta.

Vi måste helt enkelt ha reda på hur Powell och hennes källor menar att det gått till för att begripa. Mitt exempel är ju ett hysteriskt tillkrånglat sätt att fuska, men jag tänker att 1) de falska rösterna bör ha pumpats in på "safe places" samt förts över digitalt dit man ansåg att de behövdes, samt 2) att det ju bara är för genomskinligt om en vanlig omräkning ger vid handen att siffrorna för Biden — eller Trump — inte överensstämmer med rösterna.
Jag vet inte exakt hur det funkar, men skulle det vara så att många röster avgetts endast digitalt, typ trycka på en skärm, då stället detta saken i ett helt annat ljus. I nuläget ser jag de faktiska valsedlarna som ett bekymmer, men det klarnar nog.

Jag tror att mixtrandet med valsedlar har gjorts för att lägga till dom valsedlar som behövs för att inte så lätt bli upptäckta vid en omräkning. Dvs har man lagt till 138 000 röster på Biden i datorn, så måste det in 138 000 valsedlar på Biden också.

Det är därför dom är så "säkra" på att inte bli avslöjade. Dom har smugglat in dessa och det har blivit lättare tack vare det omfattande poströstandet. Det är också därför Trump-teamet måste få med allt om dessa valsedlar som smusslats in, som man kan tycka vara meningslöst annars då det här andra är mycket mycket större.

Betänk Georgia nu tex, där omräkning sker utan att man kollar signaturerna. Har man lyckats smuggla in x-tra röstsedlar där också i efterhand så blir det svårt att bevisa valfusk bara med en omräkning.

Det är vad jag tror.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in