2020-11-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Hur mås det i konspirationsbubblan.

Att ifrågasätta valresultatet utan några som konkret att visa upp i form av valfusk är att undergräva Demokratin och borde leda till konsekvenser ja

Du låter ju som en kuppmakare, hoppas du inte är inblandad 🤭 Din tomma retorik får du ta med nån annan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Jag tror att Gavin Newson låg på gränsen till att få majoritet. DET tror jag "globalisterna" ville säkerställa att han fick.
Newsom blev vald till Guvernör 2018 och sitter på en 4-årsperiod, han var inte ens på valsedeln det här valet. Trumpers skiner åter igen med sin okunskap.
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
"Sidney Powell was selected to Super Lawyers for 2003 - 2006, 2008 - 2020. Super Lawyers is an exclusive list of top-rated attorneys in specific practice areas who were chosen after thorough evaluation of numerous criteria."
https://profiles.superlawyers.com/texas/dallas/lawyer/sidney-powell/ebf38f3a-44ae-4692-874d-8db56913dccd.html

Nu är du och snubblar på den sida jag tidigare själv refererar till, du vet väl att detta bara är en webbsida, utan någon officiell status, som bara samlar advokater på samma plats. Lite grand som gamla Gula sidorna. Du borde förstå om du tittar på sidans kvalité, avsaknad på information, bilder och annat. En slask sida helt enkelt.

Jag vill se officiella listor och då nationella sådana!

PS! Även om en obskyrsida i Dallas skulle tycka att hon var en Super Lawyer, så är det långt från det ni påstod, dvs att hon var en av landets bästa advokater och/eller åklagare. USA är något större än Dallas.
2020-11-16, 22:14
Medlem
Citat:
Jag tror att Gavin Newson låg på gränsen till att få majoritet. DET tror jag "globalisterna" ville säkerställa att han fick.

Newsom blev vald 2018 och sitter till 2022 och han van med 66,9% av rösterna.

Eller pratar du delstatssenaten? eller delstatskongressen?
2020-11-16, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hoppsan!
Carone also said she reported her findings to the FBI, but at this point, there is no indication that the bureau – or the Justice Department – has done a thing to investigate.
Skulle självaste FBI kunna vara lite halvtrötta på Trump? Jätteskandal om så är fallet. FBI är ett getingbo. Hornet's nest, eller vad fan det nu heter. Ett bålgetingbo som man inte vill jiddra med ens som president.
And here’s some food for thought: If – if – widespread, open vote fraud against this president were going to take place, it makes perfect sense that it would be carried out in Democratic strongholds like Detroit, where there is a corrupt machine already in place.
Visst är det väl så. De har kört på, full fräs bara, även i Kalifornien, i Philadelphia och på andra ställen med kraftig demokratisk övervikt. Ersatt Trump-röster i andra delstater med falska på Biden i Kalifornien. Trump-röster finns kvar rent fysiskt i andra stater men blivit röster på Biden i åter andra. Hänger ni med?
Vad jag förstår av Sidney Powell så har dom ändrat röster även inom sitt eget parti, att gynna specifika demokratiska senatorer/representanter. Troligen tex Gavin Newsom. För man kan ju undra hur ett folk kan välja vissa senatorer/representanter/guvenörer, speciellt Gavin Newsom som varit ett riktigt rötägg under Coronan.

Men vi kan spekulera hur mycket som helst, inte förrän detta kommer ut (när dom "släppt lös the kranken") få vi veta mer konkret.
2020-11-16, 22:17
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Det blir lite löjeväckande att ni inte kan så mycket om hur det fungerar, US har många baser i Tyskland sedan WW2. De kan lätt gå var de vill i dess närhet och hämta en eller flera servar utan att tyska myndigheter gör ett endaste skit. Nu har du lärt dig något nytt.

Måste säga att du nu har passerat alla gränser för dumhet. Det spelar ingen roll att USA har baser i Tyskland. De får inte operera fritt där ändå. Det hade ansetts vara en krigshandling och utlyst en internationell storkonflikt, om inte ett krig mellan USA och Tyskland. Även om exempelvis ett land har en ambassad i ett annat land, så får inte deras personal gå med vapen på sig, i det landet i fråga. En jämförelse, även om ett land har en Ambassad i ett annat land, så innebär det inte att man utanför ambassadområdet får gå beväpnad.
2020-11-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det är det väl inte. En miljon hit eller dit spelar stor roll eftersom valet var så jämnt. Biden har just nu 75 miljoner röster och Trump har nästan 73 miljoner. Hur tror du folk hade tänkt om Biden bara haft 72 miljoner men ändå vunnit valet och sving-staterna? Fusket i Kalifornien skulle nog säkerligen användas för att bättra på Popular vote sammantaget i hela USA.

Biden har just nu 78,8miljoner mot Trumps 73,1miljoner.
I Kalifornien har Biden 10,7miljoner mot 5,7miljoner. Om du tror att man har fuskat med 3-5miljoner röster i Kalifornien så saknar du helt verklighetsförankring.

Kalifornien är extremt demokratiskt, finns ingen chans att republikanerna, och speciellt inte Trump skulle komma ens i närheten av demokraterna i Kalifornien.

EDIT
Sen är inte valet jämnt, det skiljer väldigt mycket röster, inte ens nära jämnt.
Det är jämnt i vissa delstater, men det är en helt annan sak.
2020-11-16, 22:20
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Rudy Guillani är en åldrad jurist, man har tagit ifrån honom hans rätt att självständigt driva mål i domstolar, som tyvärr verkar lida både av alkohol- och sexmissbruk. Tyvärr är han en skugga av vad han en gång var, då även jag höll honom högt.

Det håller jag med om, han var otroligt duktig tidigare men är inte så vass numera, kan bero på ålder eller för många whiskys, jag vet inte men även om han bara har 70% kvar så är det tillräckligt för att han ska elda på och därför tycker jag han är så bra för han är ingen lögnare och har alltid krigat för lagen. Rätta mig om jag har fel? Och det där om sexmissbruk får alla åklagare, det ingår i jobbet.
2020-11-16, 22:20
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Vi är fullt införstådda med att ni måste ta till personangrepp för att uppnå er sak. Vi vet, ni blundar och hoppas.

Men sluta då att blåsa upp alla i Trumps närhet som USAs bästa, USAs största etc, det är ju därför ni hamnar i trovärdighetskris gång efter annan. Ta det lite lagom i stället, "Sidney Powell är en duktig advokat". Detta hade inte inneburit något problem för er. Att blåsa upp saker till något det inte är, gör bara att ni tvingas försvara er.
2020-11-16, 22:23
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Det håller jag med om, han var otroligt duktig tidigare men är inte så vass numera, kan bero på ålder eller för många whiskys, jag vet inte men även om han bara har 70% kvar så är det tillräckligt för att han ska elda på och därför tycker jag han är så bra för han är ingen lögnare och har alltid krigat för lagen. Rätta mig om jag har fel? Och det där om sexmissbruk får alla åklagare, det ingår i jobbet.

Jo visst kan han fortfarande elda på och det är troligen därför Trump använder honom. Han behöver en "motor" i sin kamp (även om jag ser denna kamp som orättfärdig).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Newsom blev vald till Guvernör 2018 och sitter på en 4-årsperiod, han var inte ens på valsedeln det här valet. Trumpers skiner åter igen med sin okunskap.
Ja, jag menar förstås 2018. Även det valet är ju inblandat i denna härva. Men min poäng var snarare att detta valfusk inte bara handlar om presidentposten. Det finns en agenda här som går mycket djupare än så.
Medlem
Citat:
Vi är fullt införstådda med att ni måste ta till personangrepp för att uppnå er sak. Vi vet, ni blundar och hoppas.
Sluta påstå att nån som inte ens hade en Wikipediasida för 2 dagar sen är en av USAs kändaste och framgångsrikaste advokater då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in