2020-11-16, 21:13
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
"supposed to be" - "tänkt att bli". Frågan är vem som tänkt? Är det månne djupa staten som tänkt att Joe Biden ska bli president? För vi kommer väl alla ihåg vad Bibi sa om sitt Israel och dess demokratistatus.

Netanyahu: 'Deep State' Controls Israel, There's No Democracy Here.
www.haaretz.com/israel-news/netanyahu-deep-state-israel-no-democracy-here-lieberman-1.8736138

Så att djupa-staten-marionetten Netanyahu gratulerar den som är tänkt att bli president är inte så konstigt. Det är väl mest så att det pekar på vilka som tänkt att Biden ska bli president. Det är inte "we the people".

Edit:
Eller menar du det som att Bibi "tagit tillbaka" en tidigare gratulation och nu sa "Biden who is supposed to become the President", precis som att det står på Facebook "Projected winner" istället för "President-elect" numera?

Det blir fint om Mossad får en grumlig kristallkula tycker jag

Absolut, kanske det är så enkelt att med Clinton och Obama så var läget under kontroll men Hillary lyckades inte leverera. Med Trump var det mera att Israel fick rätta sig i leden och skapa fred.
2020-11-16, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Dominion används ju i Georgia som nu räknas om för hand och hittills tyder allt på att resultatet från omräkningen blir nästan exakt som det första resultatet.

Så därmed faller nog Trumpens förhoppningar om att det skulle vara något mystiskt med Dominion.

Och man har ju också officellt bedömt att detta val var det säkraste och mest korrekta någonsin:

https://apnews.com/article/top-officials-elections-most-secure-66f9361084ccbc461e3bbf42861057a5

A broad coalition of top government and industry officials is declaring that the Nov. 3 voting and the following count unfolded smoothly with no more than the usual minor hiccups.
It was, they declare, resorting to Trump’s sort of dramatic language, “the most secure in American history.”
Omräkningen för hand gör inte ngn skillnad då man inte kontrollerar rösternas validitet
2020-11-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Min logik är att folks politiska läggning är mer eller mindre en normalfördelning, med en mindre förskjutning över landet. Lite mer R på landsbygden, lite mer D i städer, osv. Försöker förklara min tankegång lite lekmannamässigt nedan:

Om vi har en normalfördelning som representerar folket, och sen drar vi en vertikal linje rakt igenom normalfördelningen vertikalt som indikerar var "gränsen" mellan D och R går (låt oss anta att D är vänstra halvan och R högra halvan). I ett distrikt som är normalt R ligger då gränsen till vänster om mitten på normalfördelningen, dvs en majoritet är till höger om gränsen. Det DJT gör är att han trycker gränsen åt höger, och därmed röstar fler D, och får absolut störst genomslag i de distrikt där gränsen kan antas ligga till vänster om normalfördelningsmitten.

Dvs, i distrikt som normalt röstar R är det fler som ligger nära gränsen för att rösta D, och då är allt som behövs en liten knuff (ex DJT som kandidat). I ett litet omvänt scenario, ex där D har en liten ledning normalt, så gör en knuff betydligt mindre då gränsen rör sig från normalfördelningens topp snarare än mot den.

Och för extrema distrikt, tänk 70%+ åt ena eller andra hållet, i princip ingen skillnad alls.

Detta tycker jag att jag hittar i hans siffror.
Så din analys bortser helt från att desto mer republikanskt desto sämre för Trump, såg inte att du nämnde det.
2020-11-16, 21:19
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Powell är en av USAs mest respekterade och mest välrenommerade federala åklagare. Inte en chans att hon sätter sitt rykte på spel om hon inte har tungt på fötterna.

Powell må ha varit åklagare tidigare, dock aldrig någon särskilt profilerad sådan. Under senare tid så har dock hennes stjärna fallit mycket då hon associeras med Qanon och deras konspirationsteorier. Detta är ingenting som låter sig argumenteras för i en rättssal. Hon tog över försvaret av Michael Flynn i Mueller förhören.

"Powell, who is in her 60s (she would not confirm her exact age), had shared content from social media accounts associated with QAnon, the wide-ranging conspiracy movement holding in part that Trump is doing battle with demonic, pedophile-loving Democrats and members of the deep state."

https://www.politico.com/news/magazine/2020/01/17/maga-lawyer-behind-michael-flynn-legal-strategy-098712
2020-11-16, 21:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrego
Omräkningen för hand gör inte ngn skillnad då man inte kontrollerar rösternas validitet

Jo, det har ju påståtts att man har registerat varje röst flera gånger och så vidare. Det argumentet faller, omräkningen visar att allt gått till helt enligt skolboken. Säkraste valet någonsin.
2020-11-16, 21:25
Medlem
fasligts avatar
Citat:
"supposed to be" - "tänkt att bli". Frågan är vem som tänkt? Är det månne djupa staten som tänkt att Joe Biden ska bli president? För vi kommer väl alla ihåg vad Bibi sa om sitt Israel och dess demokratistatus.

Netanyahu: 'Deep State' Controls Israel, There's No Democracy Here.
www.haaretz.com/israel-news/netanyahu-deep-state-israel-no-democracy-here-lieberman-1.8736138

Så att djupa-staten-marionetten Netanyahu gratulerar den som är tänkt att bli president är inte så konstigt. Det är väl mest så att det pekar på vilka som tänkt att Biden ska bli president. Det är inte "we the people".

Edit:
Eller menar du det som att Bibi "tagit tillbaka" en tidigare gratulation och nu sa "Biden who is supposed to become the President", precis som att det står på Facebook "Projected winner" istället för "President-elect" numera?

Det blir fint om Mossad får en grumlig kristallkula tycker jag

Ja, jag tolkar det som att "Bibi" backar ur gratulationsledet som står och bugar framför källargluggen. Och jag förutsätter att det Mossad inte vet om andras byk inte är värt att veta och därför ett intressant vindfinger att ha koll på.
2020-11-16, 21:25
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Absolut, kanske det är så enkelt att med Clinton och Obama så var läget under kontroll men Hillary lyckades inte leverera. Med Trump var det mera att Israel fick rätta sig i leden och skapa fred.

Ja Saudiarabien och Israel blev ju bästisar helt plötsligt. Saudi öppnade sitt luftrum för flighter mellan Israel och Förenade Arabemiraten när det skulle "normaliseras relationer". Tänka sig.
2020-11-16, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Min logik är att folks politiska läggning är mer eller mindre en normalfördelning, med en mindre förskjutning över landet. Lite mer R på landsbygden, lite mer D i städer, osv. Försöker förklara min tankegång lite lekmannamässigt nedan:

Om vi har en normalfördelning som representerar folket, och sen drar vi en vertikal linje rakt igenom normalfördelningen vertikalt som indikerar var "gränsen" mellan D och R går (låt oss anta att D är vänstra halvan och R högra halvan). I ett distrikt som är normalt R ligger då gränsen till vänster om mitten på normalfördelningen, dvs en majoritet är till höger om gränsen. Det DJT gör är att han trycker gränsen åt höger, och därmed röstar fler D, och får absolut störst genomslag i de distrikt där gränsen kan antas ligga till vänster om normalfördelningsmitten.

Dvs, i distrikt som normalt röstar R är det fler som ligger nära gränsen för att rösta D, och då är allt som behövs en liten knuff (ex DJT som kandidat). I ett litet omvänt scenario, ex där D har en liten ledning normalt, så gör en knuff betydligt mindre då gränsen rör sig från normalfördelningens topp snarare än mot den.

Och för extrema distrikt, tänk 70%+ åt ena eller andra hållet, i princip ingen skillnad alls.

Detta tycker jag att jag hittar i hans siffror.

Det jag inte tycker stämmer in i ditt scenario är att det är ju starkare republikanskt fäste det är desto sämre för Trump. För mig är det helt ologiskt.

Dessutom så borde inte den lutande räta linjen vara så perfekt, i stort sett identiska faktiskt.
2020-11-16, 21:27
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
En omräkning utan att kolla signaturen är ju en helt värdelös process.

Han kommer nog ignorera det du skrev. För att han inte vet vad det innebär. Eller så vet han det, men spelar dum.
2020-11-16, 21:27
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Powell må ha varit åklagare tidigare, dock aldrig någon särskilt profilerad sådan. Under senare tid så har dock hennes stjärna fallit mycket då hon associeras med Qanon och deras konspirationsteorier. Detta är ingenting som låter sig argumenteras för i en rättssal. Hon tog över försvaret av Michael Flynn i Mueller förhören.

"Powell, who is in her 60s (she would not confirm her exact age), had shared content from social media accounts associated with QAnon, the wide-ranging conspiracy movement holding in part that Trump is doing battle with demonic, pedophile-loving Democrats and members of the deep state."

https://www.politico.com/news/magazine/2020/01/17/maga-lawyer-behind-michael-flynn-legal-strategy-098712

Med full kraft så fortsätter smutskastningen men ökad styrka, Politico kom igen , men spännande att man lägger stora resurser på att smutskasta personer så starkt.
2020-11-16, 21:28
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ja Saudiarabien och Israel blev ju bästisar helt plötsligt. Saudi öppnade sitt luftrum för flighter mellan Israel och Förenade Arabemiraten när det skulle "normaliseras relationer". Tänka sig.

Ja, visst är det märkligt...
2020-11-16, 21:28
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
"Maria, you know I never say anything I can't prove"

..Powell är en av USAs just nu mest kända jurister med över 500 Federala case på sitt record. Extremt framgångsrik.

Många i USA har följt hennes karriär, där hon tagit ned makthavare och maffia, etc. Din vanlige imformerade Amerikan känner igen henne, de flesta uppfattar henne som ytterst trovärdig, även på den Demokratiska sidan.

Hon är på intet sätt en av USAs främsta jurister. Hon är en jurist tidigare ålagare, med viss tvivelaktig bakgrund pga samröre med Qanon, som likt många andra jurister är villig att sälja sig för the Mighty Dollar.

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in