2020-11-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Skillnaden är att ni troget sitter och väntar på de vattentäta bevisen medan vi inte tror att det finns någon större substans i dem och framförallt inte ett organiserat valfusk som påverkat valet. Det skulle vara befriande för alla om bevisen presenterades, inte minst med tanke på att det mesta som presenterats hittills har bemötts, i vissa fall som rena falsarier. Det är väl lika bra också att domstolarna får ta del av lite mer vattentät bevisning än de anklagelser som uteslutande avfärdats av domstolarna?

Jag håller helt med dig där. Det ger ingen bra debatt.
Du har en tydlig förklaring för valfusk här:
https://www.thegatewaypundit.com/202...rump-to-biden/

Återkom när du lyckats debunka den.
2020-11-16, 16:36
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Nu har man replikerat Dr.Shivas resultat och kommit fram till att det stämmer.

WE CAUGHT THEM! Part 4: We Were Able to Replicate SAME IMPOSSIBLE BALLOT RATIO Found in Michigan’s Kent County As Reported by Dr. Shiva – 20,000 Votes Switched from Trump to Biden
Då är det ju bara att räkna om så kommer det att avslöjas.
När Georgia har räknat om så ska det ju visas sig där enligt denna teori.
2020-11-16, 16:36
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotChevyChase
Trump uppmanade sina anhängare att inte poströsta.

Biden uppmanade sina anhängare att poströsta för att inte sprida coronavirus.

Så; Trump tar en tidig överväldigande ledning för att rösterna som lagts i vallokalerna räknas först.

Biden tar in när poströsterna räknas.

2+2 är 4 som bekant..

Inget annat än valtaktik av Trump att gå ut med att inte poströsta, då han förstod på förhand att han skulle förlora. Nu kan han skrika om valfusk. Helt enligt planen.

För er som fått för er att det är ett valfusk; varför fuskades det då inte redan 2016?

Givetvis fuskades det även då, men inte tillräckligt. I övrigt säger du precis det du blivit instruerad, bra så.
2020-11-16, 16:38
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Bevisar det 100% kanske det inte gör för sig själv. Men det ger en misstanke.

Ser man dessutom samma mönster i övriga swingstates där valfusk misstänks med hjälp av Benfords lag, så förstärker det misstanken så pass starkt att det kan ses som bevis, är du med?
Om vi fann ett sådant mönster över flera delstater, så vore det något oväntat som man borde se närmare på. Men vi har inte sett ett sådant mönster. Benfords lag verkar inte vara så användbart verktyg för att uppdaga valfusk. I alla fall inte om man bara tittar på startsiffran.
2020-11-16, 16:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag svarar på påståendet "Notera att Kongressen nu meddelat att det inte finns någon President ELECT."
Jaha ja. Då borde du skrivit det. Men, men — bra att vi får källmaterial i tråden.

Jag räknar med att man förhalar certifiering åtminstone till elektorsomröstningen.
2020-11-16, 16:40
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Så ditt resonemang är att trumpkampanjen spenderar miljoner (hundratals miljoner?) till rättsprocesser för att hålla en konspiration vid liv?
Nja, jag tycker att argumentationsnivån definitivt syftar till att hålla konspirationen vid liv även om Guiliani med fler inte direkt skulle hålla med om det. Men varför twittrar man eller håller presskonferenser utan någon som helst hållbar bevisning om valfusk när man ändå påstår sig ha det? Sedan får vi se om det ens blir några rättsprocesser. Det vore ju galet att spendera många miljoner som partiet inte ens verkar ha, på rättsprocesser där man inte kan vinna för att man inte kan presentera bevis. Att massivt mangla ut anklagelser på Twitter är något helt annat än att vinna rättsprocesser där man måste ha bevis och belägg för sina påståenden.
2020-11-16, 16:45
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
När jag klickar på länken står följande:
"Not found, error 404
The page you are looking for no longer exists. Perhaps you can return back to the site's homepage and see if you can find what you are looking for. Or, you can try finding it with the information below."

Så lång tid tog det för någon att debunka den.
2020-11-16, 16:45
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det här måste vara dagens stora BOMB. Nu jävlar kan vi kalla det systematiskt valfusk eftersom man kan återskapa mönster. Det är således systematiskt.

Fin start på veckan. Detta kommer spåra ur.

Inte konstigt att media kör väldigt hårt just nu. Men det är samtidigt ett gott tecken, för om man inte gjorde det så skulle det betyda att det inte fanns nått att dölja och att Trump redan förlorat. De börjar bli oroliga.

Granska allt ni läser extra hårt just nu. Informationskrig på alla fronter. Även ett krig på psyket.

Popcornen är redo i alla fall och eventuell fakta som kommer fram kan ej förnekas med propaganda!

🍿🍿🍿
2020-11-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Media på yttersta vänsterkanten är jag måttlig intresserad av då jag vill skapa mig en egen uppfattning genom att följa valdramat genom mer trovärdiga och nyanserade tidningsdrakar.

Och Trumps allt barnsligare och all mer orealistiska twittrande kombinerat med alla fabricerade tunna bevis för att påvisa valfusk säger mig att Trump och hans hejdukar nu fabricerar och hittar på allt mer beroende på läget för stunden.

Vadå vänstern, det är ju allt fler republikaner både inom det federala och det delstatliga som nu ger Biden vinsten och anser Trump börjar bli en belastning om han inte tar sitt förnuft till fånga. Det är nog Trumps största interna problem just nu, det att följa-trump-ledet blir allt kortare.
Och att som Trump omvägen via en retweet häva ur sig att nära 80 miljoner amerikaner är okristiliga och opatriotiska idioter som röstat på Biden stärker mig i min uppfattning att Trump är en mycket störd gammal man som avbrutit all kontakt med sanningen och verkligheten.

Du stirrar dig då blind. Det är också fler allt fler demokrater som tycker man bör göra en undersökning av valet och att det finns tecken på oegentligheter med det. Hade du slagit på Fox News nån dag så hade du sett det men du får ju bara din världsbild från mainstream.

För övrigt noterar jag att ni bara har samma argument hela tiden, det är faktiskt lite roande. Nya vänstergrejen är att alltid påpeka "jamen hans egna X har ju nu till och med gått ut och sagt blabla och alltså stämmer det" och sen avslutas varje inlägg med en kavalkad av känsloutspel om sina personliga känslor kring Trump (ungefär som att nån annan bryr sig om vad du känner).

Men nu finns det i praktiken bara två partier i USA och därför går meningsskiljaktigheter också isär mellan Trump-folk och RINOs, knappast konstigare än så. Mitt Romney har ju betydligt mer gemensamt med demokraterna än de flesta ledande republikaner idag som Trump, Ted Cruz, Rand Paul osv.

Jag skulle även sätta mycket pengar på att det har kommit mycket press från antifa- och BLM-pack som hotar jurister, republikaner och folk från att visa eller ge någon form av stöd till Trump precis som man vänsterpacket har hotat SD:are och vandaliserat meningsmotståndares bostäder, som man gjorde med en moderat bara här i maj. Bara tipslinjen som republikanerna fick ju mängder med vänsterpack som bara ringde upp enbart i syfte för att förstöra, tala om hur mycket de hatade republikaner och ville att de skulle dö och mordhot - det goda hatet.

Men att det skulle kunna röra sig om något sådant som hot skulle nog aldrig komma på tanke för någon vänstervriden, ni skulle aldrig ens reflektera över tanken då det mesta bara handlar om konfirmeringsbias och få sin infantila världsbild bekräftad.
2020-11-16, 16:51
Medlem
DonaldTrummps avatar
Då en mycket stor majoritet har problem att förstå hur ett val går till skulle det bara intressant att veta vad Rudy egentligen ska leta efter. Det går ju inte bara att backa fram med en lastbil och tippa av 1 miljon papperslappar med Bidenröster. Hur gick fusket till? När började planeringen? Hur väl stämmer röstängderna i resp. county?

Mike Pence
Senast redigerad av DonaldTrummp 2020-11-16 kl. 17:42.
2020-11-16, 16:52
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du har en tydlig förklaring för valfusk här:
https://www.thegatewaypundit.com/202...rump-to-biden/

Återkom när du lyckats debunka den.

En utförlig debunking av Dr. Shivas material finns exempelvis här: https://kabir-naim.medium.com/dr-shiva-ayyadurai-the-danger-of-data-charlatans-4f675ffe793c. En sammanfattning med det viktigaste finns också här: https://skeptics.stackexchange.com/questions/49836/is-shiva-ayyadurais-statistical-analysis-of-the-2020-election-evidence-of-wides

Kortfattat så är det ingenting alls som är anmärkningsvärt med siffrorna utan resultatet är det man borde förvänta sig.

Detta har såklart postats flera gånger förut i tråden, vilket alla Trump-fanatiker ignorerat.
2020-11-16, 16:53
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Nu börjar de anställda på Dominion Voting få KALLA FÖTTER!

Citat:
The Rat's are trying to scurry off the sinking Ship. Almost half of Dominion Employee's delete Dominion off their LinkedIn since Nov 6
So far 103 Dominion employee's have deleted Dominion as their employer off their LinkedIn profile since Nov 6th. Almost half their employee's.

Kolla upp det själv eller se denna bild för vägledning...
https://imgur.com/lNgeFwE

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in