2020-11-16, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Kan det vara så att Trumpen har studerat detta en längre tid, kopplat superdatorn kraken till valsystemet, loggat och följt fusket i realtid, från krigsrummet i vita huset. Detta var kanske anledningen att man valde den platsen för valvakan.

Trumpen redan 2012.
https://twitter.com/friscobenz/status/1327493941931991041?s=19
Ett sådant agerande från vita huset, om det ens nu är möjligt, misstänker jag skull kunna utlösa ännu ett åtal mot Trumps för maktmissbruk och försök till påverkan på valsystemet. För att likt ryssarna försöka koppla upp sig mot datorer i valsystemet lär inte gillas av lagens långa arm. Och givetvis hade det också varit allmänt känt om man så gravt hade agerat utanför lagens råmärken med tanke på flödet av läckor från vita huset. Fast nu när Trump ändå skulle vara borta när ev en utredning skulle påbörjas så skulle han nog sluppit undan vilket som. Men det är det ju en konspirationsteori skild från verkligheten som tur är.
2020-11-16, 14:48
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Kan det vara så att Trumpen har studerat detta en längre tid, kopplat superdatorn kraken till valsystemet, loggat och följt fusket i realtid, från krigsrummet i vita huset. Detta var kanske anledningen att man valde den platsen för valvakan.

Trumpen redan 2012.
https://twitter.com/friscobenz/status/1327493941931991041?s=19

Det lät som ett manus till en halvdålig film fram tills jag såg länken tillbaka till 2012. Man vet aldrig med Trump förutom att han är betydligt smartare än vad alla hans fiender ens vågar tro.
2020-11-16, 14:53
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Skulle inte förvåna mig om dessa hör ihop.

https://www.kwtx.com/2020/11/06/local-social-worker-changed-with-134-counts-in-election-fraud-investigation/

Haggan på bilden fick för sig att utnyttja förståndshandikappades rösträtt, för att hjälpa 10%Joe till seger vore en bra idé.

Nu står hon åtalad för 134 punkter av röstfusk.
10 år på kåken gånger 134 blir 1340år vid maxstraff.

Den enda rimliga förklaringen bör vara att hon drabbats av allvarlig TDS.

Oj jävlar. Det där borde få ganska många skyldiga att bli nervösa. Garanterat många som träder fram för att fixa ett avtal som strafflindring. Stämmer det så är det många som aldrig kommer komma ut igen.

Åker du bara dit på en fuskröst så är det tio år?!!!
2020-11-16, 15:02
Medlem
shaktas avatar
Här har vi lite länkar med samlade videos och data på vittnesmål från pollwatchers m.m

https://stonecoldtruth.com/watch-voter-fraud-and-election-meddling-evidence-floods-social-media/

https://ideasanddata.wordpress.com/2020/11/10/evidence-of-voter-fraud-in-the-2020-us-presidential-election/
2020-11-16, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ett sådant agerande från vita huset, om det ens nu är möjligt, misstänker jag skull kunna utlösa ännu ett åtal mot Trumps för maktmissbruk och försök till påverkan på valsystemet. För att likt ryssarna försöka koppla upp sig mot datorer i valsystemet lär inte gillas av lagens långa arm. Och givetvis hade det också varit allmänt känt om man så gravt hade agerat utanför lagens råmärken med tanke på flödet av läckor från vita huset. Fast nu när Trump ändå skulle vara borta när ev en utredning skulle påbörjas så skulle han nog sluppit undan vilket som. Men det är det ju en konspirationsteori skild från verkligheten som tur är.

Vi får se i slutet på veckan, troligare är väl att dom behöver tid att mata Kraken med de data dom samlat in, sen spottar den ur sig bevisen på en grisblink.
2020-11-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Det är ju tur att du har så pass perfekt insyn i det hela. Men jag tror nog mer på Donald Trump Jr. som nyligen på Steven Crowders show skrattade åt alla dessa tidningsartiklar genom åren och sagt att de aldrig skulle ha kvar någon som läckte till deras fiender. Bara förra veckan var det ju artiklar om hur Kushner och Melania ska ha bönat och bett Trump att ge upp och erkänna sig besegrad, vilket nog vem som helst som inte är rejält vänstervriden inser är rena fabriceringar, och de skrev ju även själva om valfusket.

Sen tramshistorier om att Melania ska vara oerhört determinerad om att lämna Trump när presidenttiden är över.

Nädu, så många fabriceringar som fejkmedia har gjort så är det klart att de gärna säljer lite extra på sådana sensationella fejknyheter och skvaller som är i stil med Se&Hör och Hänt Extra. Men efter att ha läst dina inlägg så förväntar jag mig heller inte att du skulle ha någon form av nyans eller tro på något annat än det du läser i MSM som också håller till långt ut på vänsterkanten.

Media på yttersta vänsterkanten är jag måttlig intresserad av då jag vill skapa mig en egen uppfattning genom att följa valdramat genom mer trovärdiga och nyanserade tidningsdrakar.

Och Trumps allt barnsligare och all mer orealistiska twittrande kombinerat med alla fabricerade tunna bevis för att påvisa valfusk säger mig att Trump och hans hejdukar nu fabricerar och hittar på allt mer beroende på läget för stunden.

Vadå vänstern, det är ju allt fler republikaner både inom det federala och det delstatliga som nu ger Biden vinsten och anser Trump börjar bli en belastning om han inte tar sitt förnuft till fånga. Det är nog Trumps största interna problem just nu, det att följa-trump-ledet blir allt kortare.
Och att som Trump omvägen via en retweet häva ur sig att nära 80 miljoner amerikaner är okristiliga och opatriotiska idioter som röstat på Biden stärker mig i min uppfattning att Trump är en mycket störd gammal man som avbrutit all kontakt med sanningen och verkligheten.
2020-11-16, 15:12
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
2018 inrättade Trump en ny federal myndighet kallad Cybersecurity and Infrastructure Security Agency (CISA). Att nämnda myndighet nu kommer spela en av huvudrollerna i det som förhoppningsvis kommer rullas upp till alla yttrandefrihetshatande förtret, är inte helt osannolikt.
Wikipedia skriver bland annat.

Det sista i stycket (fetade) här i artikeln får mig höja lite extra på ögonbrynen...
Hursomhelst, det som är notabelt i denna kråksång är till dags dato det höga självsäkra tonläget i det som kommuniceras från personerna runtomkring Trump. Detta indikerar något mer än de sedvanliga retoriskt höga tonarterna från Trump himself, som vi annars blivit tillvanda vid. Det är några personer för mycket som investerat lite för mycket förtroendekapital för att detta enbart skulle vara en planerad reträtt och svanesång från Trumps sida, antar jag.
Jag fick anledning att återkomma till detta. CISA och Krebs. Den 12 november publicerade CISA, GCC m.fl. detta utlåtande:

JOINT STATEMENT FROM ELECTIONS INFRASTRUCTURE GOVERNMENT COORDINATING COUNCIL & THE ELECTION INFRASTRUCTURE SECTOR COORDINATING EXECUTIVE COMMITTEES
There is no evidence that any voting system deleted or lost votes, changed votes, or was in any way compromised.
12/11. Var det då Krebs skulle få sparken?

Bryan Ware icke att förglömma.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-11-16 kl. 15:17.
2020-11-16, 15:13
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Vad menar du med att Hillary erkände sig besegrad strax där på? Dom 3 åren för att sätta dit Trump med bevis köpta av demokraterna som pushades av FBI som pålitliga fast man visste att dom inte var det räknas inte?

Aj förlåt du har ju sagt det så bra här över (fetmarkerat) du diskuterar ju inte heller sånt som är jobbigt för din verklighetsbild..

Menar du att Hillary inte erkände sig besegrad? Hon gratulerade inte Trump direkt efter medias (avskyvärda?) påstående att Trump vunnit? Hon höll inte sitt "förlorartal" därefter?

Vad gäller FBI och Ryssland är det ett ämne som knappast går att hålla inom topic för valfusk 2020, i synnerhet inte eftersom vi med hyfsad säkerhet är så oense att vi skulle tjafsa sida upp och sida ner. Och, ärligt talat: skulle vi komma någonstans med det?
2020-11-16, 15:15
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Kongressen har klartgjort: Det finns ingen President-Elect just nu. Så Biden har alltså inga anspråk på att få hjälp ifrån GSA eller få "intelligence briefings." som media hela tiden tjatar om att han ska få! Joe Biden får sitta stilla i båten och vänta, inte ta ut någon seger i förskott.

https://twitter.com/LawDog323/status/1328145585279365121

MSM har fått stora huvuden, tror de kan kröna kungar! FAKE NEWS! Alla de världsledare som gratulerat Biden har alltså lurats av MSM och gjort fel.

Något vi sanningssägare sagt och vetat hela tiden.
Senast redigerad av TheOldOneKnows 2020-11-16 kl. 15:21.
2020-11-16, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tackar för informationen.

En fråga! När planerar dom redovisa sina bevis, om det nu finns bevis?

Sidney Powells förhoppning är att de kan presentera bevis i slutet av denna vecka. (Hittar ej i vilken intervju , men är helt säker på att hon sa detta).
2020-11-16, 15:26
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Kongressen har klartgjort: Det finns ingen President-Elect just nu. Så Biden har alltså inga anspråk på att få hjälp ifrån GSA eller få "intelligence briefings." som media hela tiden tjatar om att han ska få! Joe Biden får sitta stilla i båten och vänta, inte ta ut någon seger i förskott.

Sincerely,

Jody Hice
Ranking Member
Subcommittee on Government Operations
2020-11-16, 15:28
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows

MSM har fått stora huvuden, tror de kan kröna kungar! FAKE NEWS! Alla de världsledare som gratulerat Biden har alltså lurats av MSM och gjort fel.

Något vi sanningssägare sagt och vetat hela tiden.
Mest spännande är det bifogade brevet från Jody Hice som representant för denna kommitté:

https://oversight.house.gov/subcommittees/government-operations-116th-congress

(https://en.m.wikipedia.org/wiki/United_States_House_Oversight_Subcommittee_on_Gove rnment_Operations)
According to Congressional intent and past precedent set by President Clinton, as of today, there is no apparent President-Elect.

A GSA spokesman recently stated that “the GSA Administrator ascertains the apparent successful candidate once a winner is clear based on the process laid out in the Constitution.” I strongly encourage you to do just that: follow the Constitution and past precedent, not the media, when making your determination of the President-Elect. This democracy relies on a rule of law and the law must be followed.
https://republicans-oversight.house.gov/release/hice-gsa-administrator-must-adhere-to-constitution-past-precedent-in-determining-president-elect/

Lyssna inte på media när de redan svänger sig med uttryck som "President Elect". Jag gissar att Biden inte själv gör det. Annars är han en bluffmakare som försöker stjäla ämbetet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in