Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Media på yttersta vänsterkanten är jag måttlig intresserad av då jag vill skapa mig en egen uppfattning genom att följa valdramat genom mer trovärdiga och nyanserade tidningsdrakar.
Och Trumps allt barnsligare och all mer orealistiska twittrande kombinerat med alla fabricerade tunna bevis för att påvisa valfusk säger mig att Trump och hans hejdukar nu fabricerar och hittar på allt mer beroende på läget för stunden.
Vadå vänstern, det är ju allt fler republikaner både inom det federala och det delstatliga som nu ger Biden vinsten och anser Trump börjar bli en belastning om han inte tar sitt förnuft till fånga. Det är nog Trumps största interna problem just nu, det att följa-trump-ledet blir allt kortare.
Och att som Trump omvägen via en retweet häva ur sig att nära 80 miljoner amerikaner är okristiliga och opatriotiska idioter som röstat på Biden stärker mig i min uppfattning att Trump är en mycket störd gammal man som avbrutit all kontakt med sanningen och verkligheten.
Du stirrar dig då blind. Det är också fler allt fler demokrater som tycker man bör göra en undersökning av valet och att det finns tecken på oegentligheter med det. Hade du slagit på Fox News nån dag så hade du sett det men du får ju bara din världsbild från mainstream.
För övrigt noterar jag att ni bara har samma argument hela tiden, det är faktiskt lite roande. Nya vänstergrejen är att alltid påpeka "jamen hans egna X har ju nu till och med gått ut och sagt blabla och alltså stämmer det" och sen avslutas varje inlägg med en kavalkad av känsloutspel om sina personliga känslor kring Trump (ungefär som att nån annan bryr sig om vad du känner).
Men nu finns det i praktiken bara två partier i USA och därför går meningsskiljaktigheter också isär mellan Trump-folk och RINOs, knappast konstigare än så. Mitt Romney har ju betydligt mer gemensamt med demokraterna än de flesta ledande republikaner idag som Trump, Ted Cruz, Rand Paul osv.
Jag skulle även sätta mycket pengar på att det har kommit mycket press från antifa- och BLM-pack som hotar jurister, republikaner och folk från att visa eller ge någon form av stöd till Trump precis som man vänsterpacket har hotat SD:are och vandaliserat meningsmotståndares bostäder, som man gjorde med en moderat bara här i maj. Bara tipslinjen som republikanerna fick ju mängder med vänsterpack som bara ringde upp enbart i syfte för att förstöra, tala om hur mycket de hatade republikaner och ville att de skulle dö och mordhot - det goda hatet.
Men att det skulle kunna röra sig om något sådant som hot skulle nog aldrig komma på tanke för någon vänstervriden, ni skulle aldrig ens reflektera över tanken då det mesta bara handlar om konfirmeringsbias och få sin infantila världsbild bekräftad.