2020-11-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Jag tycker det passar in perfekt under "han jag tyckte skulle vinna vann inte, därför måste de andra ha fuskat [...]". Tycker inte du det?

Hon har ju inte ett uns av belägg att sådant skulle ha skett, att belägga att sådant kan ska skulle inte på något sätt påvisa valfusk (åt ena eller andra sidan), utan bara indikera att processerna behövs ses över för framtiden.

Nu råkar just Powell ha teknisk kompetens som en damråtta, eller medelsvensson, så då drar man till med "they can do anything they want", "thumbdrive", "from the Internet", etc, utan att ha en egentlig aning om hur maskinerna fungerar. Och är det inte rimligare att "they" här är lede fi än att politiskt parti?

Är det, enligt dig, ett större strukturellt problem att George Soros skänker pengar till demokraterna än att Ryssland skänker pengar till republikanerna genom NRA?

Åter igen, var är bevisen, inte åsikterna.
Någon kolla på detta öht eller är det bara vilda gissningar? Någon skrev tidigare i tråden att de behövde inte bevisa att de skett. Bara att det var möjligt att genomföra skulle räcka att bevisa.
Någon med bra juridiska kunskaper kan ju kommentera detta igen. Sedan vad hon vet och inte lär ju vara svårt att veta nu, får nog invänta när de lägger upp det i en domstol. Men det är ju förståeligt att de inte kan säga allt inför tv-kamerorna.
2020-11-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Trump säger att inte litar ens på resultatet när man räknar rösterna för hand så han får väl räknar österna själv då i Georgia.

Problemet är ju att det inte finns något sätt att verifiera att valsedlarna är äkta. I princip har vi ju det problemet i Sverige också. Det är därför som vi lägger så stor vikt vid att man skall legitimera sig och prickas av från röstlängden när man stoppar sina valkuvert i lådan.

När lådan väl öppnas vet man inte längre vem som stoppat i vilket kuvert. Det viktiga är att kunna observera hela processen från att väljare röstar tills dess att lådan öppnas samtliga kuvert läggs i en hög på bordet och börjar öppnas.

Det som händer när man skickar ut röstsedlar med post till väljare som returnerar dem utan att någonsin visa legitimation är att hela processen öppnar för fusk. Observatörer från samtliga partier måste få närvara när brevet öppnas och valsedeln godkänns som giltig. För att det skall gå att kontrollera i efterhand måste brevet som skickades in och valsedeln fortfarande behållas tillsammans som en enhet ty annars går det aldrig att kontrollera i efterhand.

Att rösterna räknas om är nog det minsta problemet. Problemet är ju att man måste komma överens om vilka valsedlar som ens skall räknas. Som jag förstår det har Delstatsledningarna i åtminstone Michigan ocH Pennsylvania valt ett system där det är omöjligt att kontrollera hur en valsedel hamnat på bordet för att räknas. Det processen är helt enkelt inte möjlig att observera.

Skall Trump vinna detta tror jag att han måste få hela delstatsval ogiltigförklarade. Eller åtminstone vissa delar (de fyra demokratiskt styrda storstäderna mer specifikt). De valsedlar som ligger på bordet läs visa Biden som vinnare. Däremot lär det vara omöjligt att avgöra vilka valsedlar som borde finnas där...

Poströster i Sverige är något helt annat med betydligt större möjligheter för partier som så önskar att delta med valfunktionärer.
2020-11-15, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Ja, låt oss ta det här igen! Kan du beskriva dessa ”statistiska anomalier” är du snäll?
Nej, jag orkar inte. Mina senaste två inlägg i tråden har handlat om det. Du kan söka på det.
2020-11-15, 22:46
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Kamala Harris make Douglas C.Emhoff är en jude som jobbar på ett bolag som är partner med Smartmatic... Han har för några veckor sedan sagt "Meet the next president of the USA!" när han introducerade Kamala.... Undrar hur han kunde vara så säker på det?

https://youtu.be/xaVKikQNJrA
2020-11-15, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Rudy Giuliani har inte skrivit något sådant, men Powell har twittrat all dag long.

Bl.a. detta:
Sidney Powell
@SidneyPowell1
·
4h
To be clear: #WeThePeople elected
@realDonaldTrump
in a #LANDSLIDE.
WE decide that he stays in office. He's conceding nothing. WE KNOW there was massive #ElectionFraud. MASSIVE
Not only has
.
@POTUS
ordered to #ReleaseTheKracken
#WeThePeople DEMAND IT.
We are #FedUp
@RudyGiuliani
Hon skriver även att detta bara är början men att det ändå är en utmärkt sammanfattning:

American Thinker: Vad är Kraken?
There was a bizarre switch on election eve. As vote counting suddenly and oddly was halted in several key states, the tallies, which had shown that a substantial victory was in the offing for the President, suddenly -- and statistically impossibly -- ran up huge numbers for Biden and away from Trump. This certainly creates an impression that the shift was the result of theft.
Sedan blir det spännande. Den order som Trump utfärdade inför mellanårsvalet 2018 ger honom rätten att med olika medel gripa personer som haft samröre med utländska företag etc. i syfte att manipulera valresultaten. Spännande sammanträffande, eller hur? Trump kan ha riggat något även han. Eller så är Trumps team helt enkelt smart nog att utnyttja detta mot bakgrund av Dominion-/Scytl-kontroversen för att se till att Trump sitter kvar.
Did this Executive Order set in place a means to investigate computer manipulation overseas to affect our election and did such an investigation reveal that this occurred and significantly affected the election in several key states? If so, the reported results must be amended substantially to discard the false count, or other measures taken to prevent certifying fraudulent results dependent on the manipulated reported final tallies. That is the issue I think Powell and Wood are hinting at.

Jag tror också att denna Executive Order är själva Kraken om det överhuvudtaget stämmer de som sägs.
2020-11-15, 22:50
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
En sak alla i tråden får ha i åtanke är att Trump förmodligen visste att det skulle fuskas i valet och satt därefter upp diverse kontringar till detta. Han är president klart som fan han vet, han har ju snackat om fusk i månader innan valet.
Han visste, men gjorde inget åt det . Jösses, ni plockar bara fler och fler halmstrån. En sittande president som får höra talas om att oppositionen tänker fuska i valet. Han är ju för fan president och har väl all makt i världen att stoppa valfusket. Det är ju inte oppositionen som styrt USA den här mandatperioden. Kan ni inte bara lägga ner? Jag blir sjukt imponerad över alla häpnadsväckande teorier ni plockar fram om hur Demokraterna iscensatt detta organiserade fusk. Trump verkar ju ha beordrat amerikansk militär att beslagta servrar i Tyskland som lagrar data från valet, så han har ju en del makt trots allt
2020-11-15, 22:51
Medlem
"Gurkan" höll ett brandtal i Washington D.C. om hur man kan korrigera stölden av detta val på ett legitmt och lagligt vis så att folkets vilja återspeglar sig i det faktiskta valet av rätt President - Trump.
https://www.youtube.com/watch?v=VmDHY5FQkBs

Ken Starr, mannen som åtalade Bill Clinton, är inne på samma spår, men hänvisning till Article II § Clause 2 i konstitutionen.
https://www.youtube.com/watch?v=9iAzufHKfu8

Talmannen Michigans kongress har meddelat att man nu på eget bevåg utreder "oegentligheter" som förekommit under valet i delstaten, bl.a. med Dominion mjukvaran.
https://www.youtube.com/watch?v=tpXvLZblDSU
2020-11-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Röstsplittring och Benfords lag har väl hänvisats till typ sjuttioelva gånger i tråden annars.
Ja, det var lite min poäng...
Senast redigerad av apa123456 2020-11-15 kl. 22:56.
2020-11-15, 22:56
Medlem
Flera problematiska kopplingar till Dominion mjukvaran kvarstår.

John Poulos, Dominions grundare, har i förhör med kongressen erkänt att systemet innehåller komponenter från Kina. Han hävdar att det inte finns möjlighet att tillverka dem i USA.
https://www.c-span.org/video/standalone/?c4921488/user-clip-dominion-parts-china

Dominion har problematiska band till Clinton Foundation. 2014 donerade Dominion Voting mellan 25 och 50 000 dollar till Clinton Foundation.
https://archive.is/4Q24P

Nadeam Elshami arbetade tidigare som stabschef åt Nancy Pelosi, och arbetar sedan förra året som lobbyist för Dominion.
https://about.bgov.com/news/voting-machine-firms-add-lobbyists-amid-election-hacker-concerns

I en intervju med Lou Dobbs, pekar Sidney Powell ut Silicon Valley, Big Tech och stora medieföretag för att vara involverade i det kanske största bedrägeriet någonsin och lovar att avslöja var och en av dem. Hon påstår att det nu finns bevis för utländsk valpåverkan.
https://twitter.com/DenverFlynn/status/1327390181809328128
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Man har naturligtvis inte gjort dataintrång i jakt på bevis utan troligen rekvirerat samma mjuk- och hårdvara för att återskapa tillvägagångssättet med hjälp av personer från de inblandade företagen. Det är väl insiders som trätt fram.

Dessutom har det framkommit att man inte behöver hacka eller manipulera systemen, utan att allt man behöver troligen finns inbyggt där, fullt åtkomligt för envar med adminrättigheter. Det är ju detta man kunnat påvisa både vad gäller Dominion (manualen) samt Scytl (tidigare val i bl.a. Norge och Schweiz). Datorjävlarna i valet skulle inte stå uppkopplade mot nätet, men vem var vilja dumheter folk hittar på. Hur som haver. Min gissning är att en grupp med människor någonstans helt sonika fått i uppdrag att putsa siffrorna som trillar in. Ingen hackergrupp, utan lejt folk bakom det riggade valet. Vilken uppdragsgivaren är låter jag vara osagt.

De tog databaserna från en moln-server i tyskland i slutet på förra veckan, de har knäckt krypteringen och gått igenom händelse loggarna och återskapar exakt vad som ändrats på distans, när och av vem det ändrades.

Systemet var byggd för att kunna använda centrallagring vid stora omröstningar, går inte förlita sig på lokala enheter vid såna här event. Att varje delstat väljer sin egen inställning gör att de kan justera hur varje databas i sig fungerar, däremot så används samma centrala molnserver/rar för alla kunder.

Att "antifa" Eric fick sparken ögonblickligen både som delägare och huvudansvarig för det tekniska är kanske rätt talande för vem som dominion kommer låta ta skulden.

Sen igen måste tillägga.
hur i hela fridens namn kan man ta in ett företag som anspeglar på "dominera" och använder "våra kunder går först" som slogan utan att förstå vad man har att göra med. Redan företagsnamnet säger ju att de utövar makt mot pengar. suck
Senast redigerad av frdk 2020-11-15 kl. 22:58.
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och dit kommer vi inte. Det går liksom inte för sig. Det skulle få enorma konsekvenser framför allt utrikespolitiskt. Det räcker väl med att USA i helgen tappat inflytande i hela den asiatiska marknaden:

(FB) Stora tråden om Kinas aggressiva utrikespolitik
(FB) Stora tråden om Kinas aggressiva utrikespolitik

Trump bör nog försöka smitta ut bakvägen faktiskt.

Även om jag gillat Trump så har jag alltid ansett att hans Kina-politik varit vansinnig. Det enda USA kan göra är att starta ett krig som skulle vara förödande. Eller att Biden försöker få in USA på ett hörn. På Kinas villkor blir det då.

Och det här är inget jag tycket utan detta är verkligheten.

Så beskyllningar om valfusk känns alldeles utmärkt så att Trump kan avgå med flaggan i topp.

Intressant, jag ser det på helt annorlunda sätt.

Kina är ett hot mot västvärlden och jag tycker Trump gör helt rätt när han sätter ner foten mot dom. Jag vill absolut inte ha Kina som världens supermakt. De har uppenbarligen stora imperialistiska drömmar som börjar med Hong Kong och Taiwan.

Ja det må hända att det påverkar ekonomin om vi inte längre får billiga varor från Kina att konsumera (de som skapas i arbetsläger) men hellre dyrare varor än att låta Kina ta över världen och äga all form av produktion. Bättre att diversifiera till Indien, Indonesien och andra i tredje världen som har billig arbetskraft. Lägga allt i samma korg i Kina gör USA extremt beroende av kommunisterna.

Nej Trump gör helt rätt, skilsmässa innan det är för sent.

Dock är detta OT men ville bara poängtera vikten av detta.
2020-11-15, 22:58
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Kamala Harris make Douglas C.Emhoff är en jude som jobbar på ett bolag som är partner med Smartmatic... Han har för några veckor sedan sagt "Meet the next president of the USA!" när han introducerade Kamala.... Undrar hur han kunde vara så säker på det?

https://youtu.be/xaVKikQNJrA

Det här blir bara skummare och skummare. Jag läste någonstans att Doug Emhoff har blivit erbjuden en plats i administrationen i vita huset. Sidney Powel har Smartmatic under luppen. Vilket sammanträffande?

Kanske dags att skriva ner alla trådar och se hur det kopplas ihop.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in