Citat:
Ursprungligen postat av
itazon
Jag tycker det passar in perfekt under "han jag tyckte skulle vinna vann inte, därför måste de andra ha fuskat [...]". Tycker inte du det?
Hon har ju inte ett uns av belägg att sådant skulle ha skett, att belägga att sådant kan ska skulle inte på något sätt påvisa valfusk (åt ena eller andra sidan), utan bara indikera att processerna behövs ses över för framtiden.
Nu råkar just Powell ha teknisk kompetens som en damråtta, eller medelsvensson, så då drar man till med "they can do anything they want", "thumbdrive", "from the Internet", etc, utan att ha en egentlig aning om hur maskinerna fungerar. Och är det inte rimligare att "they" här är lede fi än att politiskt parti?
Är det, enligt dig, ett större strukturellt problem att George Soros skänker pengar till demokraterna än att Ryssland skänker pengar till republikanerna genom NRA?
Åter igen, var är bevisen, inte åsikterna.
Hur vet du att hon inte har belägg för det? Hon sitter och säger att de har tunga bevis men inget man säger i TV.
Sen det där med "
han jag tyckte skulle vinna vann inte, därför måste de andra ha fuskat"
Trump är väldigt populär. Han har ett väldigt stort stöd och har varit ute och kampanjat en hel del mot Bidén. Jag har aldrig hört talas om ett presidentval som vunnits från en källare och kandidaten knappt visat sig eller pratat om vad han planerar att göra med sitt presidentämbete. Det pekar ju starkt på att man vet att man kommer vinna vilket som med sina fulmetoder. Folk har vittnat om att det varit Trumpflaggor överallt medans för Bidén har det kanske suttit en å annan flagga. Den ekvationen går inte riktigt ihop hur man än vrider på den med alla hans felsägningar inför svarta m.m.
Tänk dig det här, Trump vann över Hillary med endast 8% av de Svartas röster. Då är ju frågan varför Demokraterna behöver mer än 92% av de Svartas röster för att vinna. Då kan man inte vara så populär bland vita. Uppenbart är det något som inte står rätt till i det här valet och det kommer vi få reda på då Trump fick en rejäl skjuts av både svarta och latinos och ändå vinner Bidén magiskt i Swingstates medans Trump ökar i andra stater bl.a. (Florida) bland latinos, svarta och man vinner massor av husplatser och behåller senaten. Det går helt enkelt inte ihop mer än man var så koncentrerad på att försöka få bort Trump från presidentposten med alla möjliga medel att man försummade de andra valen (huset och senaten) med tanken att det tar vi nästa omgång.