2020-11-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Hon har lagt upp bilder på deras frukost och för att vara gastric by pass opererad äter hon väldigt mycket
Fast det var en hel del år sedan hennes operation. Man kan vänja magen succesivt vid att ta emot mer mat och det är få som äter mini-portioner efter ett eller några år.

Men enligt henne själv så äter hon väldigt lite och delar ofta portion med någon.
Citera
2020-11-14, 15:12
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Fast det var en hel del år sedan hennes operation. Man kan vänja magen succesivt vid att ta emot mer mat och det är få som äter mini-portioner efter ett eller några år.

Men enligt henne själv så äter hon väldigt lite och delar ofta portion med någon.
Hon kanske aldrig gjorde någon operation?
Citera
2020-11-14, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ingen bil syns för hushållet på ratsit, där står även boendeformen som lägenhet av någon anledning.

IKEA och Anna Book har aldrig varit en bra kombination, ett ställe för vanligt folk är inget ställe för henne.
Billiga möbler och billigt julbord synd om människor som måste handla där. Sedan kan ju mobilen bli stulen också.
Citera
2020-11-14, 15:27
Medlem
TPLs avatar
Citat:

Vem delar hon med på alla ute-ätar-bilder?
På Ikea den här veckan var det bara hon och My. Vem åt halva Annas tallrik med pommes och bea?
Vi har ju sett snacksbrickorna framför TV:n i garaget...

Om man stadigt ökar i vikt bör man göra nåt åt det. Det gick ju utmärkt i BL.
Under en period tog hon Metformin (mot diabetes).

2010:
Sonen tappade en pall, Anna hoppade undan och det blev en spricka i benet som gipsades. Allt gjorde fruktansvärt ont trots att Anna är så tålig. Roberto grät mest...

Citat:
Roberto körde mig storgråtande till akuten där jag efter röntgen fick vänta i flera timmar.

Citat:
Och i onsdags var begravningen. Samma dag som hon och Antonio firade tolv år tillsammans som ett par.

https://www.expressen.se/noje/extra/...-jag-klara-av/
Citera
2020-11-14, 16:08
Medlem
Det måste vara svinjobbigt och ångestfyllt att vara vän med Anna när hon skriver sådana kryptiska göra-slut-på-vänskap-meddelanden hela tiden. Jag skulle bara "Vad har jag gjort nu, gäller mig!?".

Har haft sådana kompisar förr och det kunde vara ganska gastkramande. Och att hon aldrig kan låta bli att framhålla hur otroligt givande och generös hon är, hela tiden! Ja, du gör det för att se fin ut men det fula lyser igenom alldeles för starkt, Anna!
Citera
2020-11-14, 16:29
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliane
Det måste vara svinjobbigt och ångestfyllt att vara vän med Anna när hon skriver sådana kryptiska göra-slut-på-vänskap-meddelanden hela tiden. Jag skulle bara "Vad har jag gjort nu, gäller mig!?".

Har haft sådana kompisar förr och det kunde vara ganska gastkramande. Och att hon aldrig kan låta bli att framhålla hur otroligt givande och generös hon är, hela tiden! Ja, du gör det för att se fin ut men det fula lyser igenom alldeles för starkt, Anna!

Verkligen och att hon måste skriva ut det på sin ig istället för att bara ta det med personen frga. Nä hon vill att folk ska undra vad som hänt och hon älskar förmodligen att hennes följare skriver "vet hur det är" "du är stark" och att hon är värd så mycket mer än att ta sådan skit. Finns annars ingen anleding att skriva hennes millånga kryptiska inlägg.
Citera
2020-11-14, 16:46
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
På Ikea den här veckan var det bara hon och My. Vem åt halva Annas tallrik med pommes och bea?

2010:
Sonen tappade en pall, Anna hoppade undan och det blev en spricka i benet som gipsades. Allt gjorde fruktansvärt ont trots att Anna är så tålig. Roberto grät mest...

Och priset för årets drama queen går återigen till.... Det är helt otroligt vad mycket kul man kan ha över en liten notis om Anna.

"Jag har ett hål i mitt hjärta och vet inte hur jag ska fylla det tomrummet."
Var känner vi igen det här ifrån? Ja just det, Annas gamla ligg Paolo R... Han vet hur man fyller ett tomrum i hjärtat.

"hon lät förminska brösten, ta bort gäddhäng på armarna och fettsuga ryggen med mera. Hon förminskade även magsäcken och rasade hela 41
kilo."

Har hon både förminskat och förstorat brösten? 41 kilo på en operation är rätt mycket fett. Gör man en sån operation vill man nog inte tillbaka. Men Anna lyckades. Flera gånger. Trots operation.

"fördes Anna i ambulans till akuten för magsmärtor. Det visade sig vara tarmvred och hon vårdades på intensiven. Allt skedde mitt under ett träningspass på ett hälsoläger i Dalarna."
Var det väldigt viktigt att poängtera att det skedde under ett träninspass på ett hälsoläger? Är man tvungen att precisera sig så pass så ljuger man. Förmodligen hände det under ett julbord på IKEA.

"Jag har fått en blodansamling i magen som trycker mot tarmarna. Det gör ont, berättade Anna som var djupt medtagen."

En blodsamling i magen är inte tarmvred. Återigen en lögn.

"När Anna långt senare var återställd fortsatte hon ihärdigt att träna regelbundet. För Anna var det en stor lycka och viktigt att äntligen få den kropp som hon alltid känt att hon borde ha."
Hon har inte fått den där kroppen, hon har köpt den. Någon regelbunden träning verkar heller inte stämma. Har hon någonsin tränat?

Och förra veckan spräckte hon foten. Sonen Antonio, 9, tappade en pall på hennes fot och hon hoppade åt sidan och trampade snett.
Att trampa snett och att "spräcka foten(???) är två helt olika saker. Det vore ju gulligt om hon inte ville skuldbelägga sonen (men av någon anledning tror vi inte att så var fallet) genom att säga att det var hennes eget sidsteppande som orsakade skadan. Han tappade(?) en pall på hennes fot och det blev en spricka i ett av benen. Då får man gips i storleken av en pjäxa ungefär. Inte upp till knät. Ännu en lögn, nej två lögner.

"Men den här sprickan är tydligen extra svårläkt, säger Anna*"
Naturligtvis kan inte Anna få en vanlig spricka, den är unik. Vilket gör att jag inte tror henne.

"Det gör ju fruktansvärt ont och jag kan knappt göra någonting."
Snälla doktorn jag behöver starkare mediciner så jag kan fortsätta göra ingenting.

"Nu har Anna tvingats boka av alla jobb och kan inte träna mer."
Nej men, vilken överraskning.

"Tack och lov har jag ett enormt stöd av mina fans på nätet, det känns bra."
Redan då var alltså fansen värda mer än familjen och vännerna.
Citera
2020-11-14, 17:25
Medlem
TPLs avatar
Det är inte lite hon varit med om.
"Hon opererades akut för tarmvred och vårdas nu på intensivvårdsavdelning där hon får ryggmärgsbedövning mot smärtorna.
- Pang, det hände akut. Hon fick kramper och mådde dåligt. De fick vrida tarmarna rätt igen, säger dottern Felicia som vakar vid moderns sjukbädd."

" Felicia passar även på att skicka ut en vädjan:
- Att prata med dig går jättebra. Men min mamma behöver verkligen få vara i fred nu. Hon behöver lugn och ro. Det är tråkigt att hon missar hälsocampen, men det får hon ta igen."

" Anna Book har tidigare kämpat med hälsoproblem:
* Cystor på äggstockarna, ett slags hormontumörer som kan göra att du måste ta bort äggstockarna.
* Sjukdomen PCOS, en hormonell rubbning som hämmar menstruationen och leder till övervikt.
* Har ätit diabetesmedicinen Metformin och fått akupunktur mot underlivssmärtor men också mot värk i magen som kommer och går.
* Har burit på flera liter koagulerat blod i buken. Rester efter besvärliga operationer till följd av två förlossningar i tät följd med kejsarsnitt. Blodet fick sugas ut.
* Fick sedan beskedet att livmodern vuxit fast i det nät som bukhinnan reparerats med. Läkarna fick skära loss den men det blev ett stort hål i livmodern. Den blev skör och hon och maken beslutade då att inte skaffa fler barn.
* Opererade förra året magsäcken för att gå ned i vikt. Har sedan dess gått ned 28 kilo. Men på grund av vitaminbrist tappade hon i början jättemycket hår."

https://www.expressen.se/noje/anna-b...rerad-i-magen/

"Annas alla olyckor
Cystor på äggstockarna, kan göra att man måste ta bort äggstockarna.
Sjukdomen PCOS, en hormonell rubbning som hämmar menstruationen och leder till övervikt.
Har ätit diabetesmedicinen Metformin och fått akupunktur mot
underlivssmärtorna.
Bar på tolv liter koagulerat blod i buken. Blodet fick sugas ut.
Fick besked att livmodern vuxit fast i det näst som bukhinnan reparerats med.De fick skära loss den men det blev ett stort hål i livmodern.
Opererade magsäcken för att gå ned i vikt. På grund av vitaminbrist tappade hon i början mycket hår.
För ett år sedan bröt Anna sina tår när politikern Fredrick Federley trampade på henne under en fest.
Akut opererad i magen för tarmvred. Ett mycket allvarligt tillstånd.
Fick en spricka i foten efter att sonen tappat en pall på henne."

Har läst det där med 12 liter flera gånger i olika sammanhang men det är antingen felskrivet eller så har Anna blandat ihop siffrorna. Svårt att minnas alla detaljer.

Bröt hon alla tår? En tå bröt hon i Spanien efter att ha druckit för mycket bål. Tror det var i klippet om Tjejmilen hon berättade det.
Men Anna dricker ju aldrig.
Citera
2020-11-14, 17:45
Medlem
Citat:

Jo jo! Delar sina måltider! 😱Hon är blivit stor nu pga allt ätande. Hon flåsar som en mycket gammal människa när hon rör på sig under sina lajvar. Se senaste lajvet från skroten. Matmissbruk. Människan behöver professionell hjälp. Det räcker inte med kärleken från Jojobejto och barnen.
Citera
2020-11-14, 18:18
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Inte bara frukosten...
Här är lunch på Ikea. Anna hade i alla fall lite grönt på sin tallrik. My hade bara kyckling, potatis och sås.
https://mymartens.se/wp-content/uplo...396-scaled.jpg
Jag ser en glad Anna på Ikea som äter dagens lunch tillsammans med en god vän. Precis lika vanlig som alla andra. Hon ser lite lycklig ut!
Hon behöver fler sådana utflykter ut ur bubblan i Ankersborg med allt negativt.
Citera
2020-11-14, 18:26
Medlem
Ikeas-julbords avatar
Citat:

2010:

Oj vad Antonio lär ha fått fan av sin ömma moder efter denna dramatiska skada.
Och tänka sig så förargligt, att hon hade massor av jobb inbokade som hon nu tvingades banga. Typiskt!
Citera
2020-11-14, 18:28
Medlem
TPLs avatar
Hur får alla murvlar fram så mycket så fort Anna råkar ut för nåt? Det kan väl inte vara så att hon kontaktar dem själv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in