2020-11-13, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Så PS5 släpps den 19 november, och jag vill komma åt ett, är det möjligt eller kommer det säljas ut överallt på 2 sekunder?

vad säger experterna?

Hörde talas om folk som förbeställde och dom får vänta tills januari för att få ett ?
vad stämmer?

Har du inte gjort en tidig förbokning skulle jag säga att det är helt kört
Citera
2020-11-13, 14:03
Medlem
OrangePicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kandalaki
Någon som kan berätta varför det finns så få PS5 tillgänglig nu vid release? Det står säkert någonstans, men har inte lyckats hitta någon artikel som på ett bra sätt sammanfattar anledningarna.

Det verkar vara helt slut i USA också på PS5, den går knappt att förboka någonstans, säljer slut på Walmart i USA på 10 minuter och liknande. Hur kan Sony ha missbedömt intresset för PS5 så pass mycket? Kostnadsfråga, oförståelse för det stora intresset, svårt med produktionen, coronarädsla(mindre pengar hos folket, färre som vill köpa PS5, Sony vågar inte producera för många PS5 osv)?

Tacksam för svar

Skulle gissa att de fått svårt med produktionen iom corona, att skjuta på releasen är såklart uteslutet för att xbox släpps samtidigt. Istället så släpper man en konsol där man inte har ens i närheten av den efterfrågade volymen tillgänglig. De har självklart inte missbedömt intresset, de har misslyckats med produktionen och släpper ändå för att "save face"
Citera
2020-11-13, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Fullbokat överallt och det kommer inte säljas nåt i butik, så det är kört.

hmm det suger, när kommer nästa sats med ps5 or?
Citera
2020-11-13, 14:52
Medlem
Scientologens avatar
Vet inte hur stor chans det är att det händer, men jag har varit i kontakt med Netonnet och de svarade att:

"Ps5 är inte öppen för bokning nu, men kommer att gå att beställa på releasedagen vid 00:00 på hemsidan och skulle du lyckas få tag på en så kommer den högst troligtvis att skickas innan helgen."
Citera
2020-11-13, 14:56
Medlem
Jackdawcrests avatar
Citat:
hmm det suger, när kommer nästa sats med ps5 or?
28:e Februari, enligt CDON.
Citera
2020-11-13, 15:16
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Så PS5 släpps den 19 november, och jag vill komma åt ett, är det möjligt eller kommer det säljas ut överallt på 2 sekunder?
Som tagits upp tidigare i tråden kan man köpa till överpris från Ebay där folk som förbokat i tid och har fått bekräftat leveransen vid release säljer t.ex https://www.ebay.com/itm/Playstation-5-Digital-Console-confirmed-order-from-Very-co-uk-Free-Shipping/164442037609?hash=item2649825d69%3Ag%3AZkcAAOSwV3R foHKo&LH_BIN=1

Lite underligt att vissa påstår att det är kört
Citera
2020-11-13, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
28:e Februari, enligt CDON.

Okej, enda jag kollat på var netonnet där det står realse 19 november, så trodde det var det som gällde
Citera
2020-11-13, 16:16
Medlem
Jackdawcrests avatar
Citat:
Okej, enda jag kollat på var netonnet där det står realse 19 november, så trodde det var det som gällde
CDON hade en november release (fullbokad), an december release (fullbokad) och nu en 2021 release.
Citera
2020-11-13, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
CDON hade en november release (fullbokad), an december release (fullbokad) och nu en 2021 release.

Hmm det är ju smått gay
Citera
2020-11-13, 16:23
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Sant. Brukar alltid vara sådana skavanker. Men då får man vänta ett tag, men det är lugnt för min del. Så länge RE8 kommer till ps4 (vilket jag hört att den ska, men vi får se) så överlever jag. Hehe.

Var inga problem med PS4 i alla fall.
Citera
2020-11-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Var inga problem med PS4 i alla fall.
För att det gäller exakt varenda konsol.
Men oroa dig inte, jag dissar inte på ps utan konsoler generellt. Gråt inte.
Citera
2020-11-13, 18:43
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Finner det smått omöjligt att dom inte vet på ett ganska nära tal hur många dom får, dom ska ju ändå skickas ut inom dagar nu. Kan ju knappast vara så att dom på en gång får 20 pallar med PS5or levererade på tisdag kväll helt oväntat. Dom borde ju redan vara på väg till återförsäljarna i detta nu (mao finns där kollin med mottagare, med exakt antal ex osv)...
https://kundo.se/org/webhallen-sverige-kmjc/d/information-mejlutskick-om-tilldelning-uppskjutet/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaig n=ps5_mailinfo&utm_content=post&utm_term=

De har gjort ett uttalande nu, och verkar inte bättre än att de helt enkelt inte vet än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in