2020-11-13, 09:34
Medlem
Stissos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Kommer man kunna knalla in på Elgiganten/mediamarkt den 19e och hämta ett ps5 utan en förhandsbokning?

Nope! Har man inte förbokat kommer man få vänta ett bra tag. Har en polare som jobbar på Elgiganten och enligt deras prognos i dagsläget verkar det som att det kommer vara brist på konsoler fram tills Mars nästa år.
Citera
2020-11-13, 10:42
Medlem
Nihennas avatar
Jag gav mig inte utan kontaktade Webhallen igen via chatt och väntade på att "rätt" person skulle säga, en person som gett folk besked via chatt igår.

Jag kom fram till honom efter 2 försök, och min bokning, som gjordes 31:a juli i fjol, ser ut att vara bland release-konsolerna. Så har ni bokat PS5 via Webhallen innan 31:a juli 2019 i alla fall så bör ni vara hyfsat säkra på att få konsollen.

Nu ser man fram emot torsdag Jag är permitterad onsdagar, funderar på att byta ut till torsdagen istället nästa vecka.
Citera
2020-11-13, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Webhallen /facepalm

Idag var tanken att man skulle få slutligt besked från dem kring ens förbokning. Jag har inte fått något mail än dock, så jag ringde dem nu.
Mailet håller fortfarande på att skrivas och kommer skickas ut nästa vecka...

Fan har hänt med Webhallen senaste åren? De brukade vara landets bästa butik för spelköp ju
Man undrar lite vad dom tänker med.

Det hade inte varit fel att skicka ut ett mail till samtliga som beställt med deras exakta plats i kön, med klara besked om hur många enheter dom fått bekräftat på releasedagen och efterföljande leveranser. Så sätt blir det tydligt och ärligt vad man ska förvänta sig närmsta tiden.

Detta är såklart en nackdel för webhallen då det dels kan få folk av avboka som ligger långt bak i kön, och blir väl lite jobbigt att sända ut den informationen till sina konkurrenter. Men har man tabbat sig så som webhallen gjort kanske man ska koncentrera sig på att göra kunderna nöjda och ta smällen.
Citera
2020-11-13, 11:11
Medlem
Någon som kan berätta varför det finns så få PS5 tillgänglig nu vid release? Det står säkert någonstans, men har inte lyckats hitta någon artikel som på ett bra sätt sammanfattar anledningarna.

Det verkar vara helt slut i USA också på PS5, den går knappt att förboka någonstans, säljer slut på Walmart i USA på 10 minuter och liknande. Hur kan Sony ha missbedömt intresset för PS5 så pass mycket? Kostnadsfråga, oförståelse för det stora intresset, svårt med produktionen, coronarädsla(mindre pengar hos folket, färre som vill köpa PS5, Sony vågar inte producera för många PS5 osv)?

Tacksam för svar
Citera
2020-11-13, 11:13
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Man undrar lite vad dom tänker med.

Det hade inte varit fel att skicka ut ett mail till samtliga som beställt med deras exakta plats i kön, med klara besked om hur många enheter dom fått bekräftat på releasedagen och efterföljande leveranser. Så sätt blir det tydligt och ärligt vad man ska förvänta sig närmsta tiden.

Detta är såklart en nackdel för webhallen då det dels kan få folk av avboka som ligger långt bak i kön, och blir väl lite jobbigt att sända ut den informationen till sina konkurrenter. Men har man tabbat sig så som webhallen gjort kanske man ska koncentrera sig på att göra kunderna nöjda och ta smällen.
Som jag förstod han i chatten som jag pratade med nyss så verkar det inte vara helt klart än hur många de kommer få in. Men absolut, köplats vore bra att få veta.
Citera
2020-11-13, 11:32
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Förstamodellen brukar alltid vara sämst.

Hoppas de kmr en ps5 pro eller uppgradering fort som fan . Folk i coronaa året 2019-2020-2021 kommande.

Kommer bara sitta inne ändå.
Citera
2020-11-13, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Förstamodellen brukar alltid vara sämst.

Hoppas de kmr en ps5 pro eller uppgradering fort som fan . Folk i coronaa året 2019-2020-2021 kommande.

Kommer bara sitta inne ändå.
Sant. Brukar alltid vara sådana skavanker. Men då får man vänta ett tag, men det är lugnt för min del. Så länge RE8 kommer till ps4 (vilket jag hört att den ska, men vi får se) så överlever jag. Hehe.
Citera
2020-11-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Som jag förstod han i chatten som jag pratade med nyss så verkar det inte vara helt klart än hur många de kommer få in. Men absolut, köplats vore bra att få veta.
Finner det smått omöjligt att dom inte vet på ett ganska nära tal hur många dom får, dom ska ju ändå skickas ut inom dagar nu. Kan ju knappast vara så att dom på en gång får 20 pallar med PS5or levererade på tisdag kväll helt oväntat. Dom borde ju redan vara på väg till återförsäljarna i detta nu (mao finns där kollin med mottagare, med exakt antal ex osv)...
Citera
2020-11-13, 12:46
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stisso
Nope! Har man inte förbokat kommer man få vänta ett bra tag. Har en polare som jobbar på Elgiganten och enligt deras prognos i dagsläget verkar det som att det kommer vara brist på konsoler fram tills Mars nästa år.

Fråga din polare om alla som lyckades förboka från elgiganten kommer få vid release. Jag är en av de och har inte fått något mail alls från dem.
Citera
2020-11-13, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Fråga din polare om alla som lyckades förboka från elgiganten kommer få vid release. Jag är en av de och har inte fått något mail alls från dem.

Nej, alla som förbokade kommer tyvärr inte att få tillgång till en konsol vid release. Efterfrågan var enorm. Du får likt många andra ha is i magen och vänta.
Citera
2020-11-13, 13:21
Avslutad
Så PS5 släpps den 19 november, och jag vill komma åt ett, är det möjligt eller kommer det säljas ut överallt på 2 sekunder?

vad säger experterna?

Hörde talas om folk som förbeställde och dom får vänta tills januari för att få ett ?
vad stämmer?
Citera
2020-11-13, 13:28
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Så PS5 släpps den 19 november, och jag vill komma åt ett, är det möjligt eller kommer det säljas ut överallt på 2 sekunder?

vad säger experterna?

Hörde talas om folk som förbeställde och dom får vänta tills januari för att få ett ?
vad stämmer?

Fullbokat överallt och det kommer inte säljas nåt i butik, så det är kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in