2020-11-12, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Spelar inge roll om han är det eller inte. Bevis kommer levereras annars hade han inte sagt så. Vad är syftet med att ljuga och sen visar de sig att han inte har starka bevis?
Med det resonemanget hade det ju inte behövts något val. Trump har ju alltid vetat att han skulle vinna.
2020-11-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag vet inte varför någon skulle vilja backa upp nånting med hjälp av en person som framstår som dement så jag har svårt att svara på din fråga men nej troligtvis är ingen så idiotisk, det kan jag hålla med dig om.

Detta gällde dock Ronald Klain inte Biden, testa läs lite långsammare och se om det når fram denna gång.

Nej men poängen är ju att det är irrelevant med ren propaganda i det här forumet. Om du vill länka ren propaganda från Breitbart eller Trump är det väl bättre att göra det under en annan flik på området USA politik.

Detta rör en BEVISTRÅD för VALFUSK.

Just nu står det 0-7 i de inlämnade stämningsansökningarna i PA. De har ytterligare några dagar på sig innan alla counties räknat klart och certifierat valresultaten.

Ingen av stämningarna behandlar valfusk utan rena "avvikelser/fel" i valprocessen. Trumps advokater har uttryckligen till domarna sagt att de inte har bevis för omfattande valfusk.
2020-11-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Du påstod att kommissionen lades ned för att man inte hittade några bevis. Det var inte sant. Kommissionen lades ned för att uppdraget flyttades till DHS. Att inga bevis har presenteras indikerar att utredningen fortgår.
Att den flyttade indikerar inget förutom det vi vet. Att de inte presenterade några bevis för valfusk. Och att det inte går att få samma insyn i utredningen. Hmmm, låter ju nästan som en utredning som inte ledde till något förutom papper. Trots att den var tillsatt av Trump. Hmmm. Låter ju konstigt då Trump sa att det var massor med fusk 2016. Hmmm.
2020-11-12, 17:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
Det mest intressanta har inte ens börjat, tänk när Trumpen tar fram all intelligence från CIA då jävlar vilket liv det kommer bli

Med tanke på att CIA absolut inte får agera inhemskt så skulle alla CIA agenter som har gjort detta ställas inför riksrätt
2020-11-12, 18:00
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Det mest intressanta har inte ens börjat, tänk när Trumpen tar fram all intelligence från CIA då jävlar vilket liv det kommer bli

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Bevisen lär komma från CISA och DHS, inte från CIA. Trump vet att FBI och CIA inte är att lita på.
Oavsett så kommer det bli spännande att se hur många av råttorna som kommer försöka fly och försvinna utomlands. Jag kan tänka mig att det finns många som funderar på att packa väskorna redan idag.

Det kanske blir som nazisternas flykt till Sydamerika när tredje riket föll.
2020-11-12, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Har du sovit under en sten dom sista fyra åren?!

Trump må ha lyckats med en hel del saker under sin tid i vita huset men han ljuger ofta och gärna.
Kan du nämna något konkret som han ljugit om och som du kan bekräfta med trovärdiga källor?
2020-11-12, 18:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Vad menas juridiskt med organiserat och systematiskt bedrägeri när det kommer till val? att hitta på legal termer och påstå att dessa måste bevisas blir patetistk, speciellt när termerna är subjektiva och inte specificerade i en lagbok hur dom ska ses på. Detta är ett hitte på ingen kan bevisa innan termen existerar juridiskt.

Systematiskt valfusk är när det är organiserat och planerat till en sådan nivå att en organisation eller ett parti ligger bakom det.

Det rör med andra ord om hundratusentals eller miljoner röster, detta är något som måste bevisas och än så länge så har absolut ingen gjort det.
2020-11-12, 18:01
Medlem
Citat:

Exakt vad skulle CIA göra menar du?
2020-11-12, 18:02
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Det är svårt att övertyga den paranoide om att dennes föreställningar är verklighetsfrämmande. Inte ens världens främsta säkerhetstjänster räcker..

Jag vet att det är svårt att ta in hur stort detta är. Men vänta och se. Vi bevittnar historia.
2020-11-12, 18:02
Medlem
Karpuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Tycker du det verkar trovärdigt att hänvisa till Donald Trumps tweet i en fråga som rör "BEVIS"?

Up-in-the-air,
med all respekt, men några belagda bevis lär vi inte kunna presentera i den här tråden så som du önskar.

För att slippa ett evigt tjafsande "Här är ett bevis" & "Nej det där är inget bevis" så tror jag det skulle vara fördelaktigt för trådens verkshöjd om vi alla betraktade alla engagerade användares spaningar som intressanta inputs. Något att med gemensamma krafter undersöka med hela den den urstarka flashbackkraft vi tillsammans utgör. Pajkastningen här är i min mening inte fullt värdig.

Bevis hittar vi i punktform i de stämningar som lämnats in i respektive delstat.
Vill du att trådens diskussioner skall snävas ner till att avhandla enbart dessa bevis, eller är det av intresse att skärskåda användarnas spaningar?

För att mitt lortiga finger inte bara ska peka mot dig Up-in-the-air så anser jag att detta även omfattar dina motståndare, ni vet vilka ni är.

I övrigt uppskattar jag ditt engagemang och jag är säker på att du kan bidra med mycket mer, du verkar ha ett gott intellekt.

Med respekt.
Karpus
2020-11-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
38 miljoner röster? det låter i överkant...

Ge det här lite tid att utvecklas med fortsatt insamling av bevis och vittnesmål. Vi står på tröskeln till tidernas största politiska jordbävning. De skyldiga kommer inte undan, snöbollen är i rullning.
2020-11-12, 18:06
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Ge det här lite tid att utvecklas med fortsatt insamling av bevis och vittnesmål. Vi står på tröskeln till tidernas största politiska jordbävning. De skyldiga kommer inte undan, snöbollen är i rullning.

Jag tror absolut det är fuffens med detta valet! och det luktar skit lång väg.

Men tycker att 38miljoner låter sjukt mycket!

Med detta sagt så kan jag mycket väl ha fel i mitt tyckande!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in