2020-11-12, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Men V sa att C tvingade in honom när hon låg på klivet och då klev Viktor i mistag på henne enligt V själv

Problemet är bara att det inte blir sådana märken när man kliver på någon. Det kräver lite motstånd, som att någon håller spjärn med en fot på ryggen exempelvis.
Säger inte att han mördade henne men att de inte båda skulle vara lika ansvariga för mord tror jag inte. Hoppas iallafall.
Citera
2020-11-12, 16:35
Medlem
Gick i samma klass som CÖ i Hammarbacken
Han Hadde redan då Små planer om allt vet jag
O redan där aggressiva tendenser.
Åkte hem till honnom men fick vänta i porten så hörde man morsan sitter inne o gapa på honnom.
Va lite likt ett av avsnitten på Mindhunter
Morsan va väldigt konstigt o störd iaf den tiden
2008-2009

Känns som att VK blivit psykiskt misshandlad o manipulerad tills han varken vet ut eller in.

Träffade honnom mycket 2018-2019
Va alltid på språng o ringde jämnt "en polare"
När man läste samtas loggarna
Vet jag att minst ett av dem skedde hos mig.

O nu visar det att allt va en Fantasivärld uppgjord av CÖ
Som verkar va helt jävla Från vettet holy fuck.

Läser på mera *
Citera
2020-11-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlangBorge
Gick i samma klass som CÖ i Hammarbacken
Han Hadde redan då Små planer om allt vet jag
O redan där aggressiva tendenser.
Åkte hem till honnom men fick vänta i porten så hörde man morsan sitter inne o gapa på honnom.
Va lite likt ett av avsnitten på Mindhunter
Morsan va väldigt konstigt o störd iaf den tiden
2008-2009

Känns som att VK blivit psykiskt misshandlad o manipulerad tills han varken vet ut eller in.

Träffade honnom mycket 2018-2019
Va alltid på språng o ringde jämnt "en polare"
När man läste samtas loggarna
Vet jag att minst ett av dem skedde hos mig.

O nu visar det att allt va en Fantasivärld uppgjord av CÖ
Som verkar va helt jävla Från vettet holy fuck.

Läser på mera *

Läs på mera och återkom gärna med lite info från förr om de båda. Intressant med ”dåtida aktualitet”.
Citera
2020-11-12, 17:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Problemet är bara att det inte blir sådana märken när man kliver på någon. Det kräver lite motstånd, som att någon håller spjärn med en fot på ryggen exempelvis.
Säger inte att han mördade henne men att de inte båda skulle vara lika ansvariga för mord tror jag inte. Hoppas iallafall.

Var skoavstrycken bara på kläderna eller fanns de även på kroppen?
Kanske han höll emot när skärpet drogs åt?

Vilka tekniska bevis har man lyckats säkra mer?
Citera
2020-11-12, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
fyfann!! nu har jag läst hela fuppen.
Mina slutord.
Mordet ej var planerat
Christoffer psykopat med fantasifigurer, tror att han var med någon maffia film
Viktor grundlurad av sin"bäste vän" han har trott på figurerna och trott att hans familj varit hotade hela tiden. Christoffer har rånat Viktor på pengar och gör honom till syndabock till allt.
Christoffer dödar båda offren.

Jag får ångest av att veta hur Lars och Suzannes liv tog slut det är sååå sorgligt och fruktansvärt.
Tycker faktist lite synd om Viktor, Christoffer har även förstört Viktors liv ..hade de aldrig träffats
Så hade viktor blivit pappa och gift sig med sin Ida.

Men nu tvärr ..det blir livstidsfängelse för båda kanske Viktor får något mildare.

Rättegång börjar nästa vecka.
Läste i FUP att hans ex. Nina tagit lån i sitt namn för att Christofer skulle kunna köpa sin bil. Hur dum får man bli. Står nu med stora skulder. Även morsan hade ju skämt bort honom med utlåning och kanske gett honom pengar också. Christofer har inget dåligt samvete, säger bara att det ordnar sig. Klart han känner sig besvärad när Nina smsar och gör sig påmind. Bortskämd unge kan nog bli sådan. Hans pengar gick väl till knark och tatueringar.
Nej nu får alla snälla tjejer börja tänka lite med insidan av hjärnan. Morsan har väl varit snäll och beskyddande då hon kanske känt på sig att han inte var riktigt 100.Det kan ju inte vara riktigt normalt att behöva understödja och engagera och bekymra sig för en person som har fyllt 20 år för länge sedan. Han klarade ju inte ens av att flytta själv. Styvfarsan fick ställa upp o hjälpa till. Tur att den där Nina har kommit ifrån iallafall om än med stora skulder.
Tror inte alls att hon ljuger.
Citera
2020-11-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
Det måste verkligen prövas om båda har lika ansvar för dubbelmordet.

Enligt VK:s berättelse levde han och hans familj under ett ständigt hot från CÖ. Det finns inget som motsäger detta i FUP, tvärtom stöds hans berättelse av SMS och mejl som CÖ skickat.
Det är hela tiden CÖ som aktivt driver på om rånet och också den som utsett offret.
Det är också CÖ som först utnyttjar VK ekonomiskt under lång tid och även lägger beslag på bytet från rånet.

Mycket tyder väl på att CÖ också är den som utför morden i ett tillstånd av drogrelaterade paranoida tankar. 'I den delen får väl rätten utvärdera den tekniska bevisningen i förhållande till de åtalades berättelser.

Med hänsyn taget till ovanstående bör enligt min mening CÖ ha ett hårdare straff pga stämpling, förberedelse och genomförande av brottet.
Skulle hellre tro att han hamnar på rättspsykiatrisk avdelning. Viktor får nog ett långt straff men kanske inte livstid. Får nog straffrabatt pga att han blivit manipulerad av Christofer. Skulle gissa på mellan 10 och 15 år. Men vad gör han när han kommer ut? Hans rykte har väl inte blivit så värst mycket bättre av detta.
Citera
2020-11-12, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Redan rån är ett oerhört allvarligt brott. Att på detta sätt tränga in hos människor när de är hemma för att de ryktas ha pengar är ett mycket allvarligt brott. Mord ligger redan i förutsättningarna för rånets genomförande. Och skulle offren rättmätigt försöka försvara sin egendom (med vapen eller på annat sätt) så kan ju var och en räkna ut hur det slutar.
Ja, Lars hade ju både ett gevär och en pistol i huset enl. FUP. Det kanske räckte med att han bara visade upp vapnen sedan sedan var det hänt. Har inte läst Viktors version ännu.
Citera
2020-11-12, 19:55
Medlem
tigerwolfs avatar
Fler som har problem att ladda hem fupen ? 🤔
Citera
2020-11-12, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Fler som har problem att ladda hem fupen ? 🤔

Ja. Paddan och mobilen orkar inte behålla filen. Stationär är inga bekymmer.
Citera
2020-11-12, 22:01
Medlem
FUP liten fil

Jag har komprimerat den stora filen för att kunna läsa i paddan.. mellan den stora på datorn och den lilla märker jag ingen skillnad i kvaliten.. den bör vara lättare att ladda ner lycka till

https://forumfiles.com/n9Vfl1p6p1/0_Vallentuna_Liten_pdf
Citera
2020-11-12, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Ja. Paddan och mobilen orkar inte behålla filen. Stationär är inga bekymmer.
Surfplatta Android fungerar också bra än så länge.
Citera
2020-11-12, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var skoavstrycken bara på kläderna eller fanns de även på kroppen?
Kanske han höll emot när skärpet drogs åt?

Vilka tekniska bevis har man lyckats säkra mer?

Randigt märke på Susannes rygg som hade hunnit bli blå/violett/svart när kroppen hittades.. tekniska hade då kommit fram senare att det var skoavtryck, ja samma skoavtryck som stämmde ihop med Virrens skor..
Läs gärna i början på FUP all teknisk bevisning.. det är det som är mest intressant tycker jag personligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in