2020-11-12, 10:44
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
fyfann!! nu har jag läst hela fuppen.
Mina slutord.
Mordet ej var planerat
Christoffer psykopat med fantasifigurer, tror att han var med någon maffia film
Viktor grundlurad av sin"bäste vän" han har trott på figurerna och trott att hans familj varit hotade hela tiden. Christoffer har rånat Viktor på pengar och gör honom till syndabock till allt.
Christoffer dödar båda offren.

Jag får ångest av att veta hur Lars och Suzannes liv tog slut det är sååå sorgligt och fruktansvärt.
Tycker faktist lite synd om Viktor, Christoffer har även förstört Viktors liv ..hade de aldrig träffats
Så hade viktor blivit pappa och gift sig med sin Ida
.

Men nu tvärr ..det blir livstidsfängelse för båda kanske Viktor får något mildare.

Rättegång börjar nästa vecka.

Det är inte synd om Victor. Som alla andra människor har han egen vilja och ansvarar för egna handlingar. Det är enbart Victor själv som förstört sitt liv, och tyvärr även hans anhörigas.
Citera
2020-11-12, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Det är inte synd om Victor. Som alla andra människor har han egen vilja och ansvarar för egna handlingar. Det är enbart Victor själv som förstört sitt liv, och tyvärr även hans anhörigas.
Jo jag vet.. jag tycker synd om honom att han är så korkad.. att en människa kan bli så korkad och lyssna på en looser. Tycker synd att en människa kan på ett så tragiskt sätt bli en mördare och låta sig manipuleras när han har en fin familj och allt.. han hade inte behövt vänskapen med Christoffer och det är även tragiskt att Christoffer är sååå sjuk.
Citera
2020-11-12, 11:47
Medlem
Syljens avatar
Citat:
fyfann!! nu har jag läst hela fuppen.
Mina slutord.
Mordet ej var planerat
Christoffer psykopat med fantasifigurer, tror att han var med någon maffia film
Viktor grundlurad av sin"bäste vän" han har trott på figurerna och trott att hans familj varit hotade hela tiden. Christoffer har rånat Viktor på pengar och gör honom till syndabock till allt.
Christoffer dödar båda offren.

Jag får ångest av att veta hur Lars och Suzannes liv tog slut det är sååå sorgligt och fruktansvärt.
Tycker faktist lite synd om Viktor, Christoffer har även förstört Viktors liv ..hade de aldrig träffats
Så hade viktor blivit pappa och gift sig med sin Ida.

Men nu tvärr ..det blir livstidsfängelse för båda kanske Viktor får något mildare.

Rättegång börjar nästa vecka.
Att han gick på dom jävla fantasi figurerna,riktig svin han C att man inte skämms som människa.näe tänk Susannes sista liv den döds ångesten
Citera
2020-11-12, 12:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jo jag vet.. jag tycker synd om honom att han är så korkad.. att en människa kan bli så korkad och lyssna på en looser. Tycker synd att en människa kan på ett så tragiskt sätt bli en mördare och låta sig manipuleras när han har en fin familj och allt.. han hade inte behövt vänskapen med Christoffer och det är även tragiskt att Christoffer är sååå sjuk.

Jag kan på något vis också fastna i tankarna att hur kunde det gå så snett i dessa två förövares liv att de gör det här. De har en gång varit två barn, vad har hänt?

Även om livet inte är rättvist, och kanske farit hårt åt en, format en snett, fylld med känslor som knäckt en, så är det ändå ett slags val man gör när det går så långt att du rånmördar ett par på det här bestialiska sättet. Andra komponenter kommer in här.

Det måste till en stor portion empatilöshet.
Viktor hade kunnat protestera, springa ut och larma eller vad som helst.
På det viset känns det som att han är minst lika skyldig som CÖ, även om han skulle vara manipulerad. Det beteendet håller inte i rätten, men för mig rent etiskt. Om man inte får en pistol riktad mot sig, blir hotad själv till livet.

Istället raljerar de och skrattar åt det groteska.

Jag vet inte vad åklagaren har i sin ficka, men jag ser att hon åtalar de båda männen tillsammans, inte bara för rånet utan för morden:

Ur sakframställan:

"V*ctor K*rlsson och Chr*stoffer Öhm*n har sedan tillsammans och i
samförstånd den 11 januari 2020 på samma plats uppsåtligen berövat
Suzanne och Lars livet.
"

Vilka bevis har hon för att de utfört morden tillsammans och i samförstånd?

Vad händer om TR inte anser att det finns bevis för att det skett på det viset, utan menar att det inte går att bevisa vem som har gjort vad?
Citera
2020-11-12, 12:21
Medlem
jag har blivit så påverkad av det jag har läst så jag har såsvårt att släppa det.
Undrar vilken alias de har varit i början av detta forum.. de har varit inne och läst flashback såg jag någonstans i FUPPEN.
Citera
2020-11-12, 13:03
Medlem
tigerwolfs avatar
Någon som kan ladda upp fupen igen då den kraschar från servern hela tiden ?
Citera
2020-11-12, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan på något vis också fastna i tankarna att hur kunde det gå så snett i dessa två förövares liv att de gör det här. De har en gång varit två barn, vad har hänt?

Även om livet inte är rättvist, och kanske farit hårt åt en, format en snett, fylld med känslor som knäckt en, så är det ändå ett slags val man gör när det går så långt att du rånmördar ett par på det här bestialiska sättet. Andra komponenter kommer in här.

Det måste till en stor portion empatilöshet.
Viktor hade kunnat protestera, springa ut och larma eller vad som helst.
På det viset känns det som att han är minst lika skyldig som CÖ, även om han skulle vara manipulerad. Det beteendet håller inte i rätten, men för mig rent etiskt. Om man inte får en pistol riktad mot sig, blir hotad själv till livet.

Istället raljerar de och skrattar åt det groteska.

Jag vet inte vad åklagaren har i sin ficka, men jag ser att hon åtalar de båda männen tillsammans, inte bara för rånet utan för morden:

Ur sakframställan:

"V*ctor K*rlsson och Chr*stoffer Öhm*n har sedan tillsammans och i
samförstånd den 11 januari 2020 på samma plats uppsåtligen berövat
Suzanne och Lars livet.
"

Vilka bevis har hon för att de utfört morden tillsammans och i samförstånd?

Vad händer om TR inte anser att det finns bevis för att det skett på det viset, utan menar att det inte går att bevisa vem som har gjort vad?

Tror inte ens de måste bevisa vem som gjort vad när de tillsammans utfört hela grejen från start till slut. Det finns DNA och VKs skoavtryck. Sen alla deras samtal innan och efter.
Tror det räcker gott.
Hade en av dem varit helt oförberedda på att våld skulle användas hade det sett annorlunda ut. Visst om en av dem var drivande men båda är lika skyldiga.
Citera
2020-11-12, 13:35
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fup aktbilaga 155. Ang rån och mord.

https://forumfiles.com/RaR4D4mep7/Attunda_TR_B_1652-20_Aktbil_155_pdf

Är det möjligt att ladda upp filen igen? Den kraschar och tappar servern hela tiden ocv går inte att ladda upp,
Precis kommit till sidan 5113 i fupen, så frustrerande då jag precis börjat läsa V förhör det mest intressanta 😤
Alt skicka den i Pm please ? 🙏
Citera
2020-11-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ak4reality

Ska bli intressant att se hur rätten ställer sig till detta. Straffet för barnflickan i Knutby blev rättspsyk. Johanna Möllers lakej Rajabi fick 14 år. Manipulerad eller inte - du har fortfarande ett ansvar i vad du har gjort.

Det måste verkligen prövas om båda har lika ansvar för dubbelmordet.

Enligt VK:s berättelse levde han och hans familj under ett ständigt hot från CÖ. Det finns inget som motsäger detta i FUP, tvärtom stöds hans berättelse av SMS och mejl som CÖ skickat.
Det är hela tiden CÖ som aktivt driver på om rånet och också den som utsett offret.
Det är också CÖ som först utnyttjar VK ekonomiskt under lång tid och även lägger beslag på bytet från rånet.

Mycket tyder väl på att CÖ också är den som utför morden i ett tillstånd av drogrelaterade paranoida tankar. 'I den delen får väl rätten utvärdera den tekniska bevisningen i förhållande till de åtalades berättelser.

Med hänsyn taget till ovanstående bör enligt min mening CÖ ha ett hårdare straff pga stämpling, förberedelse och genomförande av brottet.
Citera
2020-11-12, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Men VKs skorspår på hennes rygg då?
CÖ kallar honom dessutom för 2 meter plast i chatten men det kan han lika gärna göra som förebyggande åtgärd till försvar

Jag är fan osäker på mördandet. Har inte läst alla deras förhör än så avvaktar

Men V sa att C tvingade in honom när hon låg på klivet och då klev Viktor i mistag på henne enligt V själv
Citera
2020-11-12, 14:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag följde fallet i början, men har bara tittat in i tråden sporadiskt den senaste tiden. Har inte läst FUP, så jag har tyvärr inget nytt att tillföra mer än mina tankar.

Väldigt tidigt anande jag dock att mordet var utfört på ett särskilt känslokallt sätt, med tanke på plastfolien runt S huvud.

Men det är så vidrigt att läsa hur CÖ och VK sinsemellan skrattar och raljerar över morden och hur VK berättar om hur L behandlades på det mest avskyvärda och kränkande sätt.

Det måste vara två djupt störda individer som både beslutar att döda offren och som sedan verkar helt tycka att det är roligt. Det måste sitta ett djupt mindervärdighetskomplex av att ha behov att göra ner och kränka någon i en sådan situation. Köp av dyra kläder/resor efter tyder även det på något basalt behov av att brösta upp sig.

Det faktum att gm använt en mortelstöt att slå i huvudet och plastfolie från hemmet, tyder väl på att morden inte var planerade i förväg. Kniven som L skars med, varifrån kom den?

Det ska bli intressant att se hur åklagaren lyckas binda de två personerna till brotten, då de skyller på varandra.

Jag förmodar att det är otroligt viktigt hur åtalet är skrivet ( de är åtalade var och en för sig väl?), så att detta att de skyller på varandra inte medför att de båda går fria. Det blir kanske extra klurigt då de alltså inte verkar ha i samförstånd planerat morden. På vilket plan har de enskilda individerna varit införstådda i brottet?

- Båda är införstådda med rån, och har på olika sätt medverkat för att detta ska utföras.
- Finns det något bevis för att båda var införstådda med att det kunde/skulle sluta med mord?
- Om bara en är den som utfört morden, har den andre medverkat genom att se till så att morden kunnat ske; te x genom att oskadliggöra det ena brottsoffret, hålla fast eller inte förhindra morden/et?
Är de båda mgm då lika skyldiga till morden?
- Vad händer om man bara kan fälla den ena, dvs bara den ena kan anses vara skyldig? Den andre gm kan ju inte ha varit omedveten om att morden skedde? Den personen har ju inte försökt påkalla hjälp, själv fly brottsplatsen och/eller inte förhindrat att morden skulle ske. Men det sista kanske man inte kan behöva göra enligt lagen?

Många frågor från mig som inte är insatt i det juridiska.

Fy fasiken att det finns sådana kräk som är beredda att göra något sådant här.
Det gör mig ont om offren då jag uppfattat dom som bra personer som inte gjorde en fluga förnär, tvärtom. Man blir ju nästan galen av att tänka att två kräk ska kunna gå fria för att lagen inte kan fånga in detta dilemma, när man vet att det bara är två personer som vistats i det hemmet under tidpunkten för morden.

Redan rån är ett oerhört allvarligt brott. Att på detta sätt tränga in hos människor när de är hemma för att de ryktas ha pengar är ett mycket allvarligt brott. Mord ligger redan i förutsättningarna för rånets genomförande. Och skulle offren rättmätigt försöka försvara sin egendom (med vapen eller på annat sätt) så kan ju var och en räkna ut hur det slutar.
Citera
2020-11-12, 15:23
Medlem
5549s avatar
Citat:
Så hade viktor blivit pappa och gift sig med sin Ida.
Man får se detta som någonting positivt istället. Dessa killar hör inte hemma på våra gator och torg, ännu mindre som makar och fäder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in