Citat:
Ursprungligen postat av
NONVIOLONCE
Jo jag vet.. jag tycker synd om honom att han är så korkad.. att en människa kan bli så korkad och lyssna på en looser. Tycker synd att en människa kan på ett så tragiskt sätt bli en mördare och låta sig manipuleras när han har en fin familj och allt.. han hade inte behövt vänskapen med Christoffer och det är även tragiskt att Christoffer är sååå sjuk.
Jag kan på något vis också fastna i tankarna att hur kunde det gå så snett i dessa två förövares liv att de gör det här. De har en gång varit två barn, vad har hänt?
Även om livet inte är rättvist, och kanske farit hårt åt en, format en snett, fylld med känslor som knäckt en, så är det ändå ett slags val man gör när det går så långt att du rånmördar ett par på det här bestialiska sättet. Andra komponenter kommer in här.
Det måste till en stor portion empatilöshet.
Viktor hade kunnat protestera, springa ut och larma eller vad som helst.
På det viset känns det som att han är minst lika skyldig som CÖ, även om han skulle vara manipulerad. Det beteendet håller inte i rätten, men för mig rent etiskt. Om man inte får en pistol riktad mot sig, blir hotad själv till livet.
Istället raljerar de och skrattar åt det groteska.
Jag vet inte vad åklagaren har i sin ficka, men jag ser att hon åtalar de båda männen tillsammans, inte bara för rånet utan för morden:
Ur sakframställan:
"
V*ctor K*rlsson och Chr*stoffer Öhm*n har sedan tillsammans och i
samförstånd den 11 januari 2020 på samma plats uppsåtligen berövat
Suzanne och Lars livet."
Vilka bevis har hon för att de utfört morden tillsammans och i samförstånd?
Vad händer om TR inte anser att det finns bevis för att det skett på det viset, utan menar att det inte går att bevisa vem som har gjort vad?