2020-11-06, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Lyssnar nästan aldrig men analysen av valet var ju faktiskt i det närmaste en exakt spådom om vad som komma skulle.
Alla vet vad som skulle hända sen 2016. Alla har sagt precis det här hela tiden.
Citera
2020-11-06, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Jonas håller för öppet att det mycket väl kan vara så att vissa stora händelser kan vara helt eller delvis lögner. Jag tycker inte han är en foliehatt snarare sunt skeptisk. Det går inte att jämföra med tokstollarna i Radio Cui Bono, dom är ju tappade och helt omöjliga att resonera med.

När blir man foliehatt? När man tycker media inte rapporterar sanningsenligt? När man tycker utbildningsväsendet är infiltrerat av vänsterradikaler? När man inte köper den officiella 9/11 teorin? När man inte vill ta covid19 vaccin?
Jonas är inte den värste, det vill jag vara tydlig med, men han är mer än "skeptisk". Till stor del tror jag det kan bero på att han bott isolerad ute på en ö i 20 år. Då blir man lite... Knäpp är fel ord, men inskränkt. Det är helt naturligt. Dock tror jag inte att det är bra att omge sig med människo, som gökarna i NMR, som spär på ett skadligt tänkande.
Citera
2020-11-06, 18:42
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Jonas är inte den värste, det vill jag vara tydlig med, men han är mer än "skeptisk". Till stor del tror jag det kan bero på att han bott isolerad ute på en ö i 20 år. Då blir man lite... Knäpp är fel ord, men inskränkt. Det är helt naturligt. Dock tror jag inte att det är bra att omge sig med människo, som gökarna i NMR, som spär på ett skadligt tänkande.

Jonas säger själv att han nöjer sig med att konstatera att en viss händelse kanske inte skedde på det sätt som media har berättat och att han nöjer sig med det. Att vara foliehatt för mig innebär att man efter ett sådant konstaterande målar upp en totalt "galen" alternativ teori, t ex att 9/11 var en förinspelad film.

Jonas är ju även insatt i the JQ, så det är väl inte konstigt om han då inte litar på den officiella bilden/förklaringen till hur saker i denna värld ligger till.
Citera
2020-11-06, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Jonas säger själv att han nöjer sig med att konstatera att en viss händelse kanske inte skedde på det sätt som media har berättat och att han nöjer sig med det. Att vara foliehatt för mig innebär att man efter ett sådant konstaterande målar upp en totalt "galen" alternativ teori, t ex att 9/11 var en förinspelad film.

Jonas är ju även insatt i the JQ, så det är väl inte konstigt om han då inte litar på den officiella bilden/förklaringen till hur saker i denna värld ligger till.
Jag vet inte om det finns en formell definition av foliehatt. Jonas är inte galen, men han tror väldigt ofta att något inte har hänt. Under Charlie Hebdo, del 1, så var han övertygad om att filmerna från när poliser blev skjutna på gatan bara var iscensatt, t ex. Han har väl även kommenterat att Breivik inte kan ha agerat ensam, utan att det måste ha varit en mindre armé som hjälpte till att få det hela att fungera. Så fort någon attack, eller ett terrordåd har skett, så har det inte kunnat vara bara ett terrordåd, utan det måste ha funnits en kabal bakom det hela. Stort som smått.
Citera
2020-11-08, 22:36
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batong8
Nej, jag håller inte med. Att vara påläst på judefrågan och bankers makt över våra regimer, vad massinvandring leder till är ej att klassificera som foliehattigt. Nu har regelrätta vetenskapsförnekare tagit sig in i rörelsen.

Dom vaccinerar ej sina barn, dom hävdar att jorden är platt, terrordådet på Drottninggatan var fejk/false flag/psyops, ALL vetenskapen är en bluff o.s.v.

Jag har aldrig märkt av en sådan mängd av foliehattar i rörelsen som nu, och jag har varit en del av den under minst 20 år. Dan och Magnus har alltid hållit sådana stollar utanför så länge jag följt deras arbete men nu släpper man in en anti-vaxxer i sina projekt. Är dom fullständigt från vettet?

Ihopslagningen med Ingrid & Conrad var sannerligen ett misstag, det var där det började.

Dan din skurk kom hit och försvara dig. Varför släpper ni in foliehattar i rörelsen?

Jag föröker absolut inte smutskasta utan tycker att frågan är intressant. Har inmte ni fått över massor av tokar som innan kallade sig eller försökte hänga kring vänstern? Typ Falu gongare, miljömuppar som nu blivit mer ekofascister eller helt enkelt strålkärringar och galenpannor.

Om jag har rätt, varför bytte de sida? Förutom ett försvinnande litet antal organisationer har ju vänstern bivit mer flummig
Citera
2020-11-09, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Jag föröker absolut inte smutskasta utan tycker att frågan är intressant. Har inmte ni fått över massor av tokar som innan kallade sig eller försökte hänga kring vänstern? Typ Falu gongare, miljömuppar som nu blivit mer ekofascister eller helt enkelt strålkärringar och galenpannor.

Om jag har rätt, varför bytte de sida? Förutom ett försvinnande litet antal organisationer har ju vänstern bivit mer flummig
Det finns alltid ett gäng knäppgökar som svävar runt i etern och så fort det uppstår ett vakuum någonstans, så drar de sig dit. Åkesson gick ju ut och sa att han var glad över att AfS hade uppstått, för plötsligt försvann alla dårar från SD.

Jag har tagit upp Ring Swebbtv och jag gör det igen. En timme av inringande, bindgalna rättshaverister och konspirstionsteoretiker. Experter på 5G som säger att vi alla kommer dö. Experter på C-vitamin som berättar att det hjälper mot allt från cancer till skallfrakturer. Människor som blivit av med barn och hundar bara för att någon illasinnad människa säger att de slagit sin fru eller att deras hund har bitit ihjäl grannhunden.
Senast redigerad av brunoDjungel 2020-11-09 kl. 09:10.
Citera
2020-11-09, 09:26
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Det finns alltid ett gäng knäppgökar som svävar runt i etern och så fort det uppstår ett vakuum någonstans, så drar de sig dit. Åkesson gick ju ut och sa att han var glad över att AfS hade uppstått, för plötsligt försvann alla dårar från SD.

Jag har tagit upp Ring Swebbtv och jag gör det igen. En timme av inringande, bindgalna rättshaverister och konspirstionsteoretiker. Experter på 5G som säger att vi alla kommer dö. Experter på C-vitamin som berättar att det hjälper mot allt från cancer till skallfrakturer. Människor som blivit av med barn och hundar bara för att någon illasinnad människa säger att de slagit sin fru eller att deras hund har bitit ihjäl grannhunden.

Om vi citerar från andra sidan, Frank baude KPMLr: Vi är ett extremt partim vi drar till oss extrema personer.

Så om vi då bör slutsatsen bli att att galningarna bara söker en plattform, spelar ingen roll om det är en salsakväll för Chilesfolk eller grillkväll för DFS. Innan var det lite svårt att prata plattjord med ölstinna bulor på en Pluton Svea spelning nu kan man ringa in till en podd ocg få likes på sociala medier, då måste man ha rätt?
Citera
2020-11-09, 09:48
Bannlyst
Citat:
Om vi citerar från andra sidan, Frank baude KPMLr: Vi är ett extremt partim vi drar till oss extrema personer.

Så om vi då bör slutsatsen bli att att galningarna bara söker en plattform, spelar ingen roll om det är en salsakväll för Chilesfolk eller grillkväll för DFS. Innan var det lite svårt att prata plattjord med ölstinna bulor på en Pluton Svea spelning nu kan man ringa in till en podd ocg få likes på sociala medier, då måste man ha rätt?
Tyvärr kan jag lite för lite om KPLM(r) för att uttala mig om hur det såg ut runt dem, men det handlar kanske om hur man definierar "extrem" också. En extrem person kan vara en som säljer allt han äger och köper en flygbiljett till Raqqa för att slåss med IS. En extrem person kan även vara en person som är besatt av att Jorden är platt och klär ut sig till furrie på helgerna.

Grupper som Falun gong har inget politiskt gemensamt med vare sig nationalister, eller kommunister, eller miljöfanatiker, och därför kan de sväva runt däremellan och låna scenen för att prata om sin sak.

Sen finns det lite olika incitament för värdgruppen också. Nationella vill hitta någon att bli accepterad av så att de inte är den ensamma killen på skolgården och då går det bra att hålla sig fast och visa för omvärlden att den här killen som hatar kinesiska regeringen faktiskt tycker om honom.

På rödingarnas sida, så har man ett behov av att visa att man accepterar de konstigaste grupperna som finns. "Kolla på oss, vi accepterar faktiskt den här freaken i Sverige som har blått hår, hatar Kinas regering och tror att rymdödlor styr världen och det är inget fel med det!".
Citera
2020-11-09, 18:31
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Tyvärr kan jag lite för lite om KPLM(r) för att uttala mig om hur det såg ut runt dem, men det handlar kanske om hur man definierar "extrem" också. En extrem person kan vara en som säljer allt han äger och köper en flygbiljett till Raqqa för att slåss med IS. En extrem person kan även vara en person som är besatt av att Jorden är platt och klär ut sig till furrie på helgerna.

Grupper som Falun gong har inget politiskt gemensamt med vare sig nationalister, eller kommunister, eller miljöfanatiker, och därför kan de sväva runt däremellan och låna scenen för att prata om sin sak.

Sen finns det lite olika incitament för värdgruppen också. Nationella vill hitta någon att bli accepterad av så att de inte är den ensamma killen på skolgården och då går det bra att hålla sig fast och visa för omvärlden att den här killen som hatar kinesiska regeringen faktiskt tycker om honom.

På rödingarnas sida, så har man ett behov av att visa att man accepterar de konstigaste grupperna som finns. "Kolla på oss, vi accepterar faktiskt den här freaken i Sverige som har blått hår, hatar Kinas regering och tror att rymdödlor styr världen och det är inget fel med det!".

Intressant tes, h[ller nog med i det mesta. Vet om att för c:a det har varit debatter om det i vågor inom vänstern att man inte skall ge plattform till galningar var på modet att bräånna lite 3g master på 2000 talet och de osm hav plattform fick en välförtjänt skopa skit. Likadant att ABC försökte få in pengar till en dömd ekofascist. (Finns en tråd om honom).

Men varför har så många ploppat över nu? NMR hade föredrag av en Fd RS kille som var antivaxx tex.
Citera
2020-11-09, 18:45
Bannlyst
Citat:
Intressant tes, h[ller nog med i det mesta. Vet om att för c:a det har varit debatter om det i vågor inom vänstern att man inte skall ge plattform till galningar var på modet att bräånna lite 3g master på 2000 talet och de osm hav plattform fick en välförtjänt skopa skit. Likadant att ABC försökte få in pengar till en dömd ekofascist. (Finns en tråd om honom).

Men varför har så många ploppat över nu? NMR hade föredrag av en Fd RS kille som var antivaxx tex.
Det beror säkert på att nationella har fått en mjukare fasad idag också. Det är inte längre huliganer och skinnskallar, utan incels och mammas-pojkar. Just NMR har flippat totalt från att ha varit en halvmilitär gatustridsrörelse för 10-20 år sen till att bli pussies. Förr bestod de av 15-25-åriga ligister, medan de mer och mer fokuserade på medelålders gubbar och kärringar. Från att rekrytera i förorten till att rekrytera hillbillys på vishan.

RS är dessutom ett mellanmjölkparti som består av en massa studenter och hipsters som tror att Jorden är platt och hänger på bokcaféer. KPLM(r) var ju däremot ett mer renodlat kommunistparti för hamnarbetare.
Citera
2020-11-11, 11:48
Medlem
Offerviljas avatar
Just nu är lusten att leva väldigt låg. Jag har nu på riktigt förstått att Dan Eriksson, Magnus Söderman och Björn Björkqvist inte hatar Daniel Frändebög det minsta. Den feta grisen från Gotland verkar inte ens känna någon avsky mot Ingrid Sionistqvist, utan håller på och retweetar henne på Twitter. När jag lyssnade på Kväll med Svegot i måndags så kändes allting bara meningslöst. Det var liksom bara tre stycken prostituerade gubbar som satt där och babblade. När Samesvinet lovade oss att vi tillsammans skulle skapa en ny människa så ljög han. De kommer aldrig att be om ursäkt för att de började samarbeta med Ingrid & Conrad och gjorde så att folk ville dö. "Ingrid var först..." Äckliga jävla mördarsvin! Från och med nu är det nolltolerans mot kontakter med Ingrid & Conrad-grisarna som gäller. Alla som har med dem att göra ska förnedras och hatas. Nu ska ångesten dämpas med vin, lufttorkad skinka och popmusik. Undrar hur många timmar jag har gråtit totalt på grund av Dan och Magnus. Är det någon mer än jag här som känner ett enormt hat mot det gamla Motgiftgänget för att de sålde sig och började samarbeta med de äckligaste och sämsta människorna som finns i hela Sverige? Det bara exploderar i huvudet på mig när jag hör Daniel Frändebögs röst. Han är så jävla töntig att man tappar livslusten av honom. Varför ger de inte honom sparken när han är så usel, korkad och fånig?
Citera
2020-11-12, 15:08
Medlem
Batong8s avatar
https://twitter.com/PJJMorf/status/1326848690233991169

Inget bra betyg från nya lyssnare av Kväll Med Svegot.

Jag har sagt det förut och säger det igen, Magnus Svammelmans SVAMMEL förstör podden. Ingen orkar lyssna på sånt där i längden. Kväll Med Svegot behöver verkligen fräschas upp, med lite gäster kanske eller någon 'Jonas De Geer'-typ som kan vara den intellektuella förmågan så man ej behöver ta fram skämskudden när Magnus G.W. Söderman försöker ta sig an den rollen.

Just nu är det bara en klubb för inbördes beundran. Alla håller med varandra om allting, chatten håller också med om allting. Vi behöver lite osämja, in med lite folk som tycker annorlunda, diskutera och utmana era ståndpunkter.

Foliehattar undanbedes dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in