2020-11-12, 08:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Valfusket är utbrett under detta val med 65 milj poströster. Biden skulle inte uppmanat sina väljare att poströsta. Dessutom dessa opålitliga röstmaskinerna från Dominion.

Trump har makten att sitta i 4 år till. Biden har inget att sätta emot detta. Bara några extremister i Antifa.

Vad finns det för bevis som visar på att det har skett ett systematiskt fuskande?

Att Biden har förespråkat poströster är just för att det är en pandemi, han ville inte att folk skulle riskera sin egna hälsa, detta är ovanpå att Trump har tjatat i minst 6 månader om hur poströster inte går att lita på vilket förklarar varför det är så pass få republikanska poströster.

Så redan där faller det väldigt platt rörande varför det är så mycket demokratiska poströster.
2020-11-12, 08:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Alltså, det där var i torsdags förra veckan när dom fortfarande försökte stoppa räknandet pga misstänkt hantering av sent inkomna poströster.

Dom stämningar vi diskuterat här just nu, handlar om dom stämningar som är inlämnade i måndags denna veckan. I dom stämningarna har dom samlat ihop bevisen. Bevis som dom i torsdag förra veckan inte hade hunnit få fram, mycket pga att dom stoppades att övervaka räknandet.

Detta är bara ett försök att splittra och söndra genom att sprida desinformation utan substans. Ett korn av sanning, så kan man förleda för att folk inte tänker själva och därmed inte är tillräckligt kritiska.

Vi får helt enkelt vänta och se vad resultatet av stämningarna blir. Här är ett inslag som visar att anklagelserna visst tas på fullt allvar.

Chair of the Federal Election Commission Trey Trainor:
https://www.youtube.com/watch?v=IQO12-MLlEA&t=199s

Och om det visar sig att bevisen inte är starka nog utan man påstår bara att det är starka bevis för att sedan krypa iväg när det väl är framför en domare?
2020-11-12, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staysmann88
Enligt flera källor så har Biden nu även vunnit Arizona, tydligen så blev det klart vid 05:30 tiden.
Vad anser du är valfusk i Arizona?
2020-11-12, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Gör jag mig verkligen så otydlig? Tycker jag får svara på sådant jag aldrig uttryckt konsekvent i denna tråd.

Jag fetar från mitt inlägg:

Jag vet faktiskt inte hur jag ska kunna bli tydligare.
Detta var alltså ett svar på ett inlägg som menade att Hillary, eller Demokraterna anklagat för valfusk, när det var Trump som stod för dessa anklagelser även 2016.
Vi hör vad du säger och det är sant, Trump påpekade problemet redan då. Detta fuskande har pågtått sedan åtminstone 2012, av demokratiska partiet. Misstänker att Hillary därför inte ville göra någon utredning om valfusk under själva valprocessen eftersom det hade avslöjat hennes parit och henne själv.

Istället satte dom igång denna anklagelse om rysk påverkan på valet, en anklagelse där dom själva inte riskerade att bli avslöjade för valfusket som verkligen ägt rum. Bara att dom missbedömde Trumps framgångar så dom förlorade med en hårsmån trots valfusket.

Vi får se, det kommer uppdagas nu om denna utredning får pågå ifred utan störning av dom skyldiga som försöker lägga locket på som dom inte ska bli avslöjade.

Ska bli intressant vad omräkningen i Georgia kommer fram till, den ska räknas om helt manuellt nu. Det resultatet kan bli avgörande för alla dom andra staternas, kanske måste dom alla göra samma sak.
2020-11-12, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och om det visar sig att bevisen inte är starka nog utan man påstår bara att det är starka bevis för att sedan krypa iväg när det väl är framför en domare?
Om? Dom har ganska starka bevis just nu, handlar bara om att få fram dom till rätt instans.
2020-11-12, 08:12
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staysmann88
Var det inte Tim Pool som några dagar före valet hävdade i en av sina videos att Trump skulle ta en landslide vinst och vinna popular vote?

Är själv Trump-supporter, men Tim Pool slutade jag att ta på allvar redan i somras.

Han har sina stunder och Jack Murphy gästen är väldigt bra.

1.01 på klippet pratar han om att folk ringer upp folk och frågar om de röstat och det visar sig att de inte gjort det och dessa ska vittna osv. Det är väldigt många som har blivit utsatta.
2020-11-12, 08:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Om? Dom har ganska starka bevis just nu, handlar bara om att få fram dom till rätt instans.

De påstår sig ha starka bevis, som sagt vänta med att peka med en rak arm tills det faktiskt sker en rättsprocess.
2020-11-12, 08:19
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Det blir svårare och svårare att se grafer som denna utan att på allvar börja undra vad fan som pågår i USA.

https://imgur.com/MqmA7s9.png

Intressant. Problemet för mig är att jag har svårt att förstå var den där informationen kommer ifrån. Jag ser bara en screenshot som ser intressant ut som indirekt tyder på att det digitala valsystemet viktar om "straight party tickets" till Bidens fördel i väldigt republikanska distrikt.

Var kan jag läsa mer om det här? Finns källmaterialet tillgängligt nånstans?
2020-11-12, 08:25
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Intressant. Problemet för mig är att jag har svårt att förstå var den där informationen kommer ifrån. Jag ser bara en screenshot som ser intressant ut som indirekt tyder på att det digitala valsystemet viktar om "straight party tickets" till Bidens fördel i väldigt republikanska distrikt.

Var kan jag läsa mer om det här? Finns källmaterialet tillgängligt nånstans?

Kopierat från en FB post:

I downloaded the raw election data for Oakland County and plotted the data for both candidates. There is a clear trend. As republicanism increases, Biden's percentage of individual ballots cast begins to outperform his percentage of straight-party ballots cast in a linear function. The inverse holds true for Trump's votes. I have seen other people attempt to plot the Biden votes and fail miserably. They are adding a secondary x-axis and measuring liberalism in addition to republicanism which is redundant since the two are already inversely related (20% Trump means 80% Biden). Biden's performance doesn't also trend downwards. It trends upwards. This chart compares both candidates against republicanism which is the correct way to plot these two datasets.

There is a clear reversal of the expected trend once republicanism reaches around 25%.

I downloaded the data to produce this chart from the following source:
https://results.enr.clarityelections.com/MI/Oakland/105840/web.264614/#/summary

The results are counter-intuitive. If Trump is overperforming in Biden districts and Biden is underperforming in Biden Districts, why would the trend reverse in a linear fashion as districts got more conservative?
2020-11-12, 08:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Florida var förlorat då alla latinos där rösta på honom.

NC är rednecks

Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Rätten att begära omräkning. De är tydligen trötta på dåliga förlorare som inte inser att en omräkning inte ändrar något. Infördes efter Hillarys galna anklagelser om valfusk och att det skulle bli omräkning i hela landet. Vilket det naturligtvis inte blev. Inte den här gången heller.

Jag har tidigare tråden länkat till en artikel som går igenom alla swingstates lagar för omräkning. Någon timme sedan.

Manuell omräkning hjälper bara där mjukvaran i rösträkningsmaskinerna failat, vilket den har på en del platser.

Sedan kan 682 000 (om jag minns rätt röster ogiltigförklaras i Pennsylvania eftersom de inte tillåtit övervakning av dem. De är enligt lagen ogiltiga röster.

Insyn och transparens kompromissar man inte med i en demokrati.

Potentiellt fusk ska undersökas noggrant och slås ned stenhård.

Är det för mycket osäkerheter borde det bli omval. Vilket inte är otänkbart vid det här laget.
2020-11-12, 08:31
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vad finns det för bevis som visar på att det har skett ett systematiskt fuskande?

Att Biden har förespråkat poströster är just för att det är en pandemi, han ville inte att folk skulle riskera sin egna hälsa, detta är ovanpå att Trump har tjatat i minst 6 månader om hur poströster inte går att lita på vilket förklarar varför det är så pass få republikanska poströster.

Så redan där faller det väldigt platt rörande varför det är så mycket demokratiska poströster.
Vill man använda riktigt breda penslar kan man fundera över varför covid bryter ut under ett valår under den av etablissemanget mest hatade amerikanske presidenten genom tiderna. Väldigt starkt propagandamedel att anklaga honom för varenda dödsfall och lämpligt att behöva styra om stora delar av röstningen till mer lättmanipulerade förfaranden som poströster. Konspiratoriskt? Som fan. Helt verklighetsfrämmande? Knappast.

OnT: Finns det några hyfsat neutrala sammanställningar av påstådda, avfärdade och bekräftade fall av valfusk, gärna delstat för delstat?
2020-11-12, 08:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Valfusket kommer att fälla Biden.

Det finns inget valfusk. I så fall hade det åtgärdats redan nu.

Att Mike Pompeo går ut med att han tror Trump kommer vinna, är sjukt naivt.
Vem vill han övertyga? Sig själv eller andra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in