2020-11-12, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det låter som att jag var för otydlig, jag syftade till 100% på hans kontinuerliga tjafs om valfusk, han har tjatat om det i fyra år nu ända sedan han vann mot Clinton det han tjafsade om då var de så kallade tremiljoner illegala invandrarna som skulle ha röstat på henne i Kalifornien.

Det är nämligen så att domstolarna i USA kan slänga upp ett förbud mot individer att få stämma folk om de anser att personen i fråga försöker göra det för ofta, det är just detta jag är lite fundersam över för när en av Trumps advokater försökte att presentera bevis för att det inte fanns några valobservatörer så fick domaren i det fallet nog och i stort sett krävde att advokaten skulle svara sanningsenligt eller riskera att bli straffad.

Så för att vara lite extra tydlig, min fundering har absolut inget med eventuella rättsprocesser mot Trump utan det har enbart med hur domstolar och mer speciellt domare kommer att se på Trump om han fortsätter att irritera dem.

Sedan så har du helt rätt, valet är inte officiellt över men allt ska vara klart innan den 14:e December, det är med andra ord strax över en månad kvar tills allt är klappat och klart inför den 20:e januari 2021.

Så om Trump verkligen vill få allt i rullning så börjar det verkligen bli dags att faktiskt presentera bevis för valfusk på en systematisk nivå

Det har kommit så många bevis( och det kommer mer). Polariseringen..och valfusket.. är så stor i USA att republikanska delstatskongresser kommer att göra att de utser Trump som president 14 december.
Alt. så får vägrar delstatskongressen i dessa 5 delstster att utse någon. Då går det till rep. huset.🙂
2020-11-12, 07:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Det har kommit så många bevis( och det kommer mer). Polariseringen..och valfusket.. är så stor i USA att republikanska delstatskongresser kommer att göra att de utser Trump som president 14 december.
Alt. så får vägrar delstatskongressen i dessa 5 delstster att utse någon. Då går det till rep. huset.🙂

De bevis som har presenterats är väldigt, väldigt svaga och de har som sagt inte presenterats inför en domare, desto mer man påstår att saker ska hända utan att något händer desto större chans är det att inget händer.
2020-11-12, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Så du har helt missat att kravet på riksrätt kom redan när Trump just hade valts till president 2016? Orsaken var demokraternas anklagelser mot Trump och hans kampanjansvariga, sonen Donald jr och Jared Kushner, som påstods mött ryssar som erbjudit negativa uppgifter om Clinton och demokraterna. Trump själv hade enligt demokraterna uppmanat Ryssland att hacka Clintons UD-mejl. Sen fortsatte den där cirkusen konstant i 4 år, ska jag börja posta länkar blir det en lång post. Har du bottt under en sten, eller lider du utav selektivt minne här?

Demokraterna skulle INTE ställt Trump inför riksrätt. Sedan valfusk på det, som gör att rep. kommer att göra allt för att Trump skall sitta 4 år till. Makten är hos Trump och republikanerna.
2020-11-12, 07:37
Medlem
Citat:
De bevis som har presenterats är väldigt, väldigt svaga och de har som sagt inte presenterats inför en domare, desto mer man påstår att saker ska hända utan att något händer desto större chans är det att inget händer.

Valfusket är utbrett under detta val med 65 milj poströster. Biden skulle inte uppmanat sina väljare att poströsta. Dessutom dessa opålitliga röstmaskinerna från Dominion.

Trump har makten att sitta i 4 år till. Biden har inget att sätta emot detta. Bara några extremister i Antifa.
2020-11-12, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Här är några rättsfall Trump kan bli tvungen att ta itu med om/när han avgår – inte svårt att förstå att han gärna sitter kvar...:

1) Manhattan district attorney's office looking into financial inner workings of the Trump Organization.
"Prosecutors have suggested in court filings that the investigation could examine whether the President and his company engaged in bank fraud, insurance fraud, criminal tax fraud and falsification of business records."
Trump has repeatedly sought to block the DA's subpoena of eight years of his tax returns and financial records as part of the investigation.

2) New York state attorney general examining how Trump valued his assets.
In the wake of Cohen's testimony alleging that Trump, along with his family members, had repeatedly "inflated his total assets when it served his purposes, such as trying to be listed among the wealthiest people in Forbes, and deflated his assets to reduce his real estate taxes," New York AG Letitia James announced that she would investigate the claims to see if they elevate to the level of fraud.

3) Attorneys general of Maryland and Washington, DC, suing over the emoluments clause.
This suit was originally brought way back in 2017, alleging that Trump was violating the emoluments clause of the Constitution by profiting from foreign governments' spending in his Trump hotel in downtown Washington.

4) E. Jean Carroll's defamation lawsuit.
Days before the 2020 election, a federal judge rejected an attempt by Trump, represented by Department of Justice lawyers, to effectively dismiss a case brought by Carroll alleging that Trump had raped her in the 1990s. He denied her allegation, saying, "She's not my type." The case is now proceeding through the federal court system.

5) Summer Zervos' defamation lawsuit.
Zervos, a former contestant on "The Apprentice," sued Trump back in 2017, arguing that in his denial of her allegation that he had sexually assaulted her in 2007, he had defamed her and subjected her to harassment. Trump lost a bid to dismiss the case in late 2019, but the proceedings -- including a possible subpoena for Trump to provide a deposition -- have been put on hold until he leaves office.

6) Mary Trump's lawsuit.
The niece of the President -- and the author of the scathing bestseller "Too Much and Never Enough: How My Family Created the World's Most Dangerous Man" -- sued Trump in September, alleging that he, his sister and his late brother had committed fraud to keep her from getting her fair share of the estate of Trump's father, Fred Sr.
Falska anklagelser är inte bevis, och för att få i gång en riksrätt så behövs det bevis. Case closed
2020-11-12, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Alla dessa såkallade bevis som framförs i den här tråden hade inte ens räckt för att få i gång en rättegång om valfusk. AGs i Arizona, Pennsylvania, Nevada och Wisconsin har redan gått igenom flera tusentals möjliga bevis, och de avfärdar alla rykterna om valfusk.

Kort uppsummerat, så kommer Biden att svuras in som USAs näste president i januari.
2020-11-12, 07:48
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/rgmJdPdBjjo

Rekommenderar denna podcast med Tim Pool! Perfekt att kolla/lyssna på kneget!

De går igenom valfusket men också alla händelser kring det så man förstår vad som händer i USA. Bra om man vill bli med insatt!
2020-11-12, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/rgmJdPdBjjo

Rekommenderar denna podcast med Tim Pool! Perfekt att kolla/lyssna på kneget!

De går igenom valfusket men också alla händelser kring det så man förstår vad som händer i USA. Bra om man vill bli med insatt!
Var det inte Tim Pool som några dagar före valet hävdade i en av sina videos att Trump skulle ta en landslide vinst och vinna popular vote?

Är själv Trump-supporter, men Tim Pool slutade jag att ta på allvar redan i somras.
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Så du har helt missat att kravet på riksrätt kom redan när Trump just hade valts till president 2016? Orsaken var demokraternas anklagelser mot Trump och hans kampanjansvariga, sonen Donald jr och Jared Kushner, som påstods mött ryssar som erbjudit negativa uppgifter om Clinton och demokraterna. Trump själv hade enligt demokraterna uppmanat Ryssland att hacka Clintons UD-mejl. Sen fortsatte den där cirkusen konstant i 4 år, ska jag börja posta länkar blir det en lång post. Har du bottt under en sten, eller lider du utav selektivt minne här?
Gör jag mig verkligen så otydlig? Tycker jag får svara på sådant jag aldrig uttryckt konsekvent i denna tråd.

Jag fetar från mitt inlägg:
Citat:
Du får gärna posta exempel på hur det gnällts. Det jag läst personligen är att det var Trump som stod för anklagelserna om valfusk innan valet 2016 (inte så mycket efter) och att Hillary Clinton sympatisörer mest beklagat sig över själva systemet med en antydan att popular vote borde styra

Mer neutrala källor, samt till viss del vetenskapliga har mest skrivit om påverkansoperationer. Inte minst från Ryssland.
.
Jag vet faktiskt inte hur jag ska kunna bli tydligare.
Detta var alltså ett svar på ett inlägg som menade att Hillary, eller Demokraterna anklagat för valfusk, när det var Trump som stod för dessa anklagelser även 2016.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Detta med de slängda yttre kuverten i Pennsylvania, det blev ingenting det heller? Det var hett i tråden för ca 8 timmar sedan efter att Eric Trump (sic) hade twittrat några bisarra anklagelser om det.

Fattar inte Team Trump att om man vill driva en rättsprocess så måste man agera iallafall lite seriöst? Dett att spruta bisarra och grundlösa anklagelser åt alla håll sänker ju deras trovärdighet till noll.
2020-11-12, 07:53
Medlem
doncroces avatar
Det blir svårare och svårare att se grafer som denna utan att på allvar börja undra vad fan som pågår i USA.

https://imgur.com/MqmA7s9.png
2020-11-12, 07:54
Medlem
Citat:
Jag tänker inte ta fram mängder av källor (mest för att jag skriver från telefonen) så du får nöja dig med följande från whashington post där de pratar om vad som hände i Pennsylvania

https://www.washingtonpost.com/politics/2020/11/11/trump-lawyers-suffer-embarrassing-rebukes-judges-over-voter-fraud-claims/
Alltså, det där var i torsdags förra veckan när dom fortfarande försökte stoppa räknandet pga misstänkt hantering av sent inkomna poströster.

Dom stämningar vi diskuterat här just nu, handlar om dom stämningar som är inlämnade i måndags denna veckan. I dom stämningarna har dom samlat ihop bevisen. Bevis som dom i torsdag förra veckan inte hade hunnit få fram, mycket pga att dom stoppades att övervaka räknandet.

Detta är bara ett försök att splittra och söndra genom att sprida desinformation utan substans. Ett korn av sanning, så kan man förleda för att folk inte tänker själva och därmed inte är tillräckligt kritiska.

Vi får helt enkelt vänta och se vad resultatet av stämningarna blir. Här är ett inslag som visar att anklagelserna visst tas på fullt allvar.

Chair of the Federal Election Commission Trey Trainor:
https://www.youtube.com/watch?v=IQO12-MLlEA&t=199s

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in