2020-11-11, 22:19
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TungurKnifur
Hur vet du att det inte har fuskats i andra stater?
Bara för att någon inte påstår fusk så betyder ju inte det att fusk inte finns.

Jag svarade denna och detta:

"Ursprungligen postat av Binary
Snälla förklara hur Du tänker. Varför skulle de organisera fusk i 50 stater, när det räcker med 5 swing states?"
2020-11-11, 22:21
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Hans analys är konstig, milt sagt: De som röstat Trump i Georgia har nästan till 100% röstat republikanskt i senavtalet.
Det som sticker ut enligt honom och som är mycket suspekt är de nära 95 000 som bara röstat Biden men republikanskt i senatsvalet.

Vad är det för konstigt att 95 000 av runt 2,4 miljoner röstat republikanskt i senatsvalet men valt Biden i stället för Trump i presidentvalet?

Nej, du missförstår. Det är 95801 personer av de som röstat på Biden i presidentvalet som har lämnat rutan för val av senator blank. För Trump är det bara 818 personer som gjort detta.
2020-11-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ev1ld1ck
Ooops.Händer grejer.

"Chair of the Federal Election Commission Drops Bombshell Announcement"

https://thegoptimes.com/chair-of-the-federal-election-commission-drops-bombshell-announcement/
Men det kommer helt säkert inte att ändra på valresultatet. Det är mindre 0,01 chans att valresultatet som föreligger kommer att ändras på, eller att Biden inte blir USAs kommande president.
2020-11-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazyd
200 röster??? Gäller det omröstning per automatik eller rätt att begära omröstning , förlåt mig om detta redan presenteras i tråden, jag kunde ej hitta något svar.

Rätten att begära omräkning. De är tydligen trötta på dåliga förlorare som inte inser att en omräkning inte ändrar något. Infördes efter Hillarys galna anklagelser om valfusk och att det skulle bli omräkning i hela landet. Vilket det naturligtvis inte blev. Inte den här gången heller.

Jag har tidigare tråden länkat till en artikel som går igenom alla swingstates lagar för omräkning. Någon timme sedan.
2020-11-11, 22:24
Medlem
Clumpeklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Varför man skulle vilja försöka fördröja rösträkningen? Tja, säg det. Hade det varit demokrater som ville att poströsterna inte skulle räknas innan övriga röster för att påskynda (vilket ju var fallet i t.ex. Florida) hade det ju varit uppenbart: för att man hoppas på att kunna smyga in falska röster vid behov under den långa, plågsamma processen med räkning av poströsterna sist.

Om republikaner stoppat förlaget kan det givetvis ha att göra med att man ville förhindra fusk och slarv med rösträkning innan vallokalerna stängt — ett tilltag som i så fall straffade sig enligt min lilla teori.

Om det är i röstmaskinerna eller i maskinerna för rösträkning felet ligger så spelar det ingen roll. Dock tänkbart att folket bakom valfusket vetat om var röster räknas sist samt planerat för det. Tror inte att det nödvändigtvis skulle vara politiker inblandade. Din inledande fråga är därför befogad.
Troligt att stora mängder poströster på Biden att vänta haft betydelse för val av metod för fusk. Jag vet inte hur det gått till.

Jag ska ge dig en länk men du bör vara skeptisk, sedan ta en egen slutsats. https://www.thegatewaypundit.com/
2020-11-11, 22:25
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Florida var förlorat då alla latinos där rösta på honom.

NC är rednecks

Som sagt två swing states. Vi talar inte om Montana eller Nebraska.
Medlem
krautbrains avatar
Förstod jag rätt att Georgias omräkning skulle ta till den 14:e november eller var det längre tid?
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Tack för input! Att programvaran inte varit felaktig/manipulerad behöver ju såklart säkerställas, men detta är ju inte det enda problemet. I Wisconsin tillkom ju t.ex. 160,000 Biden röster i en batch (inga trump röster alls i den batchen) vilket är i princip omöjligt. Hur skulle de kunna sortera ut alla dessa förfalskade röster? En omräkning kommer ju ge samma resultat där.

I det här fallet får Team-Trump hävda att rösterna räknats utan att observatörer fått tillgång till kontroll, vilket skulle göra rösterna ogiltiga.
Vi får hoppas att batchen går att urskiljafrån de övriga på något sätt. Men är siffrorna tydliga på resultatet borde det rimligen finnas en chans.

Tror det är så dom driver frågan i PA tills vidare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Var kommer den extremt låga gränsen ifrån? Stiftades lagen när det bara bodde 20000 i Arizona?

Stiftades för att hindra en massa extraarbete eftersom det är väldigt vanligt med dåliga förlorare i amerikanska val som ropar efter omräkning istället för att analysera vad som gått fel. Jag tror att lagen kom till efter Hillarys svepande angrepp om valfusk och krav på omräkningar i hela USA. Vilket naturligtvis inte hände.
2020-11-11, 22:26
Medlem
Clumpeklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Rätten att begära omräkning. De är tydligen trötta på dåliga förlorare som inte inser att en omräkning inte ändrar något. Infördes efter Hillarys galna anklagelser om valfusk och att det skulle bli omräkning i hela landet. Vilket det naturligtvis inte blev. Inte den här gången heller.

Jag har tidigare tråden länkat till en artikel som går igenom alla swingstates lagar för omräkning. Någon timme sedan.

Omröstning ändrar inget säger du? Jamen då gör vi en och tar resultatet, vad gnäller du om?
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Många kubaner röstade nog på demokraterna när dem var liberala och pro-privat egendom och företagssamhet. Idag är de säkert livrädda för demokraterna när de ser vart de är på väg.

Precis, känner några kubaner där. Räcker med att dom flytt från kommunismen en gång
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Det går inte att förklara, jag har försökte hundra gånger att förklara att det är röstsedlar som ska räknas. Röstsedlarna kan inte kopplas till någon enskild väljare. Det är centralt i hela valet. Men ett stort antal här tror att man ska ut röster vilket inte är möjligt eftersom röstsedeln finns där.

Det som kan hända är rena räknefel men det brukar vara av mycket marginell karaktär. Men om någon vill hålla uppe spänningen med en automatisk omräkning så var så god. Det har aldrig hänt i USAs historia att det påverkar slutresultatet. Inte en Al Gore lyckades kasta ut de uppenbart felräknade rösterna i Braer County. FL år 2000.

Ja, och det är ju det som blir problemet. Det finns inget sätt att särskilja de illegitima/förfalskade röstsedlarna från de legitima, om sådana nu förekommer, vilket det finns indikationer på. En omräkning kommer ju därmed endast kunna påverka marginellt eftersom alla förfalskade röster är blandade med de legitima och även de kommer räknas i omräkningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in