2020-11-11, 20:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Vad jag menar? Jag menar ingenting. trumpkampanjen försöker stämma men misslyckad gång på gång. Inte fan vad jag vad dom sysslar med

Ja? vad jag påpeka var bara att det kommer ju inte att gynna dessa om majoriteten av republikanerna känner att valet var oschysst och att dessa 11tusen edsvurna vittnen inte fick vittna in för domstol pga att de inte var bevis, kommer bara att elda på misstron emot valet.

Eller vad tror du?

Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
De kommer ändra ton när de står inför domstol. Vi vet ju hur det gick när Republikanerna hävdade att deras valobservatörer inte fick närvara, men så snart de stod inför domstol blev de tvingade att erkänna att de visst fick närvara.

Det får vi se då men du verkar ju sitta på första hand info om alla dessa 11tusen som skrivit under så kan du vara vänlig och dela med dig?
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EGH
Nej det jag efterfrågar är ration Trump/Biden på alla poströster oberoende av när de räknades. Om många fler poströstade på Biden (procentuellt) i Pennsylvania, Michigan och Wisconsin jämfört med resten av staterna är det ett tecken på fabricerade poströster.
Sorry, jag spann vidare på din första fråga (vilka stater räknar poströsterna sist).

Väl resonerat av dig, hur som helst. Förhoppningsvis kan någon ge dig svar!
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vad är den praktiska skillnaden?
Omräkning görs när någon begär det, oftast för att valet är jämt. Kontrollräkning görs när dom ansvariga för valet misstänker att någonting inte har gått korrekt till. Vad det innebär utöver det har jag inte lyckats luska ut än.
2020-11-11, 20:01
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
https://ballotpedia.org/Recount_laws_in_Georgia
Några huvudpunkter från länken.
Does state law require automatic recounts?
No.

Can a recount be requested?
Yes. Election officials, including the secretary of state, may request recounts under certain circumstances explained below. These recounts may be conducted before the certification of election results. A losing candidate may also request a recount if the margin is less than or equal to 0.5%. This threshold was set in 2019 following the passage of H.B. 319. Georgia's official website describing its recount rules contains outdated information. There are no set deadlines for the completion of a candidate-requested recount.

The Secretary of State may request a recount at his or her discretion if a candidate for federal or state office petitions the office regarding an apparent discrepancy or error in the returns.

Kanske den tredje punkten som är mest intressant i nuvarande läge.

Tack.
Har Trump begärt omräkning? (Han borde)
Kommer den första räkningen göras klar?
Som det ser ut nu kan båda fortfarande vinna.

Om ingen "första räkning" görs så blir underlaget för felmarginalen rätt stor.
2020-11-11, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiro
Ja! Tyvärr så är det ju så... Har ju själv tyvärr lagt ett bet på trump som jag självklart har förlorat. Men står ju redan nu att det är förlorat innan det är klart. Handlar om elektorena osv innna det är klart, och visst just nu sägs det ju att Joe.B har vunnit. Fast samtidigt har ju vilken kandidat som helst kunnat utmanat röstningen som t.ex Hillary 2016-2018.

Men men, valet är ju inte över först 20 januari 2021.

Ja jag säger inte att Trump har rätt att ifrågasätta resultatet. Det har han naturligtvis laglig rätt att göra. Men för att vara helt ärlig, de flesta av de historier som listas i den här tråden är sådana som Hillary använde 2016 och som vi skrattade gott åt eller rena rövarhistorier som dåliga förlorare kör med. Casen håller inte. Inte vad jag sett i alla fall. Det är också oroväckande att Rudi Giuliani fortfarande är inblandad i den här smeten. Det ger en tydlig signal till mig iallafall. De riktigt tunga juristerna saknas, och jag såg t.ex. att Dershowitz som är Trumpvän var mycket skeptisk i en intervju på Newsmax. Detta är om möjligt sämre än Hillarys alla desperata storys som hon drog i Wisconsin, Pennsylvania och Michigan. Skillnaden är långt större nu också, det är inga små marginaler, tyvärr för Trump. Så varför kasta pengar på rättsfall som inte kan påverka utgången överhuvudtaget? Det får mig att misstänka att allt bara är ett PR-jippo.
2020-11-11, 20:03
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckItBro
Ja, visst säger han att om det hade varit en omräkning så skulle det göras maskinellt och att nu är det en fråga om recount, recanvassing och allt annat på en gång. Det tyder ju på att något inte står helt rätt till.

Exact.

Detta har betydelse för hur andra swingers-stater kan komma att gå vidare.

Varför kringgås regler?
2020-11-11, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staysmann88
Tycker det är helt absurd att så många tvivlar på valresultatet och ropar om fusk. Samtidigt så var detta onekligen ett märkligt presidentval, som oftast så brukar man få en klar indikation om vem som vinner valet under valnatten. Och vid 04-05 tiden så såg det helt klart ut som att Trump skulle vinna valet, egentligen så såg det ut som att Trump skulle vinna valet fram tills rösträkningen stoppade.

Jag har verkligen svårt för att se hur demokraterna ska ha kunnit fuskat sig till seger vid att räkna in flera miljoner falska valröster, hade något liknande verkligen så hade det upptäckts.

Men det är också lite skumt att Trump varnade om valfusk redan i april/maj, och var motståndare av poströster medans demokraterna var förkämpare för poströstning vid detta val.

Miljoner falska röster? Nej, har inte sett någon som hävdar utbrett fusk utan snarare målinriktad sådant i svingstater där valet avgörs.

I Georgia är ledningen ca 10 000 för Biden, i Arizona ca 12 000 och i Wisconsin ca 20 000, så ca 42 000 röster till hade varit tillräckligt för Trump att vinna valet.

Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
BREAKING!!!

Se how the puppet answer the questions on CNN. TROR FOLK FORTFARANDE ATT DENNA SENILA GUBBE ÄR USA PRESIDENT. Detta är ondska!!

http://www.youtube.com/shorts/PsrQLSR0ZC0

"Breaking"?
Den där videon är från 28:e augusti och har inget med valfusket att göra. Läs moderatormeddelandet innan du postar, tack. Vi vill inte få den här tråden stängd.
Senast redigerad av trevliggrabb 2020-11-11 kl. 20:08.
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja? vad jag påpeka var bara att det kommer ju inte att gynna dessa om majoriteten av republikanerna känner att valet var oschysst och att dessa 11tusen edsvurna vittnen inte fick vittna in för domstol pga att de inte var bevis, kommer bara att elda på misstron emot valet.

Eller vad tror du?

Vem bryr sig om republikaners känslor? Trump har gapat om valfusk långt innan valet för att han visste att möjligheten fanns att han förlorar valet.

Alla Trump-fanboys hoppar på tåget direkt som lojala byrackor utan hjärna.

Anledningen att Trump får hållas nu är solklar. Senatorsvalet i Georgia går om i januari. Man vill inte tappa en enda republikansk väljare och därför låtsas man stödja Trump. Tar man avstånd från Trump är risken stor att Georgias senat blir två demokrater.
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tack.

Det är Georgias valmyndighet som har begärt omräkning. Trumpkampanjen har yrkat att den skall göras för hand. Huruvida det påverkade valet av handräkning har ej framgått.
2020-11-11, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Omräkning görs när någon begär det, oftast för att valet är jämt. Kontrollräkning görs när dom ansvariga för valet misstänker att någonting inte har gått korrekt till. Vad det innebär utöver det har jag inte lyckats luska ut än.
Jag tror att i en vanlig omräkning så tas inte röster bort medans i en audit så kontrolleras alla röster och ogiltiga plockas bort.
2020-11-11, 20:06
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tack.

Jag har inte sett någonstans om att Trump har begärt omräkning i någon delstat.
Har tyvärr dålig koll på om man räknar klart i nuvarande situation när det inte är en kandidat som har begärt omräkning. Kan fungera annorlunda då. Annars så brukar man räkna klart.
2020-11-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staysmann88
Tycker det är helt absurd att så många tvivlar på valresultatet och ropar om fusk. Samtidigt så var detta onekligen ett märkligt presidentval, som oftast så brukar man få en klar indikation om vem som vinner valet under valnatten. Och vid 04-05 tiden så såg det helt klart ut som att Trump skulle vinna valet, egentligen så såg det ut som att Trump skulle vinna valet fram tills rösträkningen stoppade.

Jag har verkligen svårt för att se hur demokraterna ska ha kunnit fuskat sig till seger vid att räkna in flera miljoner falska valröster, hade något liknande verkligen så hade det upptäckts.

Men det är också lite skumt att Trump varnade om valfusk redan i april/maj, och var motståndare av poströster medans demokraterna var förkämpare för poströstning vid detta val.

Nja, att folk tar till dåliga bortförklaring är ju inget nytt i amerikansk politik. Minns hur chockade demokraterna var i förra valet och vilka desperat rop om valfusk som kom då. Det är same same and not different. En kopia helt enkelt. Det handlar lite om att behålla opinionen också, för det kommer viktiga val i januari till senaten i Georgia. En del är spel för gallerier. En del är spel för Trump. En del kanske det ligger något i även om inget som presenterats hittils tyder på det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in