2020-11-11, 19:53
Medlem
Tycker det är helt absurd att så många tvivlar på valresultatet och ropar om fusk. Samtidigt så var detta onekligen ett märkligt presidentval, som oftast så brukar man få en klar indikation om vem som vinner valet under valnatten. Och vid 04-05 tiden så såg det helt klart ut som att Trump skulle vinna valet, egentligen så såg det ut som att Trump skulle vinna valet fram tills rösträkningen stoppade.

Jag har verkligen svårt för att se hur demokraterna ska ha kunnit fuskat sig till seger vid att räkna in flera miljoner falska valröster, hade något liknande verkligen så hade det upptäckts.

Men det är också lite skumt att Trump varnade om valfusk redan i april/maj, och var motståndare av poströster medans demokraterna var förkämpare för poströstning vid detta val.
Senast redigerad av Staysmann88 2020-11-11 kl. 19:55.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
https://ballotpedia.org/Recount_laws_in_Georgia
Några huvudpunkter från länken.
Does state law require automatic recounts?
No.

Can a recount be requested?
Yes. Election officials, including the secretary of state, may request recounts under certain circumstances explained below. These recounts may be conducted before the certification of election results. A losing candidate may also request a recount if the margin is less than or equal to 0.5%. This threshold was set in 2019 following the passage of H.B. 319. Georgia's official website describing its recount rules contains outdated information. There are no set deadlines for the completion of a candidate-requested recount.

The Secretary of State may request a recount at his or her discretion if a candidate for federal or state office petitions the office regarding an apparent discrepancy or error in the returns.

Kanske den tredje punkten som är mest intressant i nuvarande läge.

Trump tappade , helt oförklarligt,211000 röster sedan 2016. Dessutom i Fulton County som haft problem med röstmaskinerna.
Georgia bytte till Dominion 2019 och blev helt plötsligt demokratiskt.
North Carolina gick som 2016 för Trump
I Florida ökade Trump med 112000 röster
I Texas vann de med 650000.

Tappet i Georgia är oförklarligt..mer än att de installerade Dominion. Dominion verkar ha löpt amok i valet.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EGH
Jag skulle också gärna vilja se ration Trump/Biden för alla poströster och varje stat. Någon som vet om den datan finns?

Något säger mig att ration för Biden kommer vara högst i Pennsylvania, Michigan, Wisconsin och Georgia.
Som sagt: Det måste inte vara naturligt att Biden vann i de stater där man räknar poströster sist. Kan vara, för det är ju det man SKA tänka. Men förmodligen inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Bra att du svarar som du gör, gör det är den givna invändningen — och helt i linje med det resonemang jag för i det citerade inlägget.

Yes, det ÄR ett välkänt fenomen, vilket man skulle kunna utnyttja om man vill vinna tid att mixtra med något. Enorma mängder poströster som räknas sist, varpå den blå kandidaten går om. Man bör ge akt på detta i detta val med tanke på misstankarna om valfusk. Det är så enkelt att avfärda misstankarna med ditt argument. Och det är kanske meningen?

Samtidigt ska man väl passa sig lite så att inte ALLT som inte verkar så kan tyda på fusk. Just här fick jag dock en insikt som går ut på att någon tänkt som jag.

Man kan väl lägga misstankar åt båda hållen men varför sysslar någon politiker med att försöka fördröja räkningen? Demokrater drev ju stenhårt att de ville snabba på räkningen då de visste att deras röster låg i den tranchen. I Sverige skulle ju ingen vettig politiker komma på idén att stoppa precanvasing av poströster. Tvärt om de är ju urtagna ur kuvert och räknade redan när vallokalen stänger. Det är så korkat amerikanskt de här så det liknar ingenting. Men det är klart TV-kanalerna får ju upp sina tittarsiffror under en hel vecka vilket de tjänar på. Snurrigt.
2020-11-11, 19:54
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Så du menar alltså att amerikanska domstolar anser att 11tusen som skrivit under på att vittna under ED inte är tillförlitliga vittnen?

Ja isåfall så kommer USA att ha problem när medborgarna kommer att känna sig lurade!

Vad jag menar? Jag menar ingenting. trumpkampanjen försöker stämma men misslyckad gång på gång. Inte fan vad jag vad dom sysslar med
2020-11-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Så du menar alltså att amerikanska domstolar anser att 11tusen som skrivit under på att vittna under ED inte är tillförlitliga vittnen?

Ja isåfall så kommer USA att ha problem när medborgarna kommer att känna sig lurade!
De kommer ändra ton när de står inför domstol. Vi vet ju hur det gick när Republikanerna hävdade att deras valobservatörer inte fick närvara, men så snart de stod inför domstol blev de tvingade att erkänna att de visst närvarade.
Senast redigerad av joxmoose 2020-11-11 kl. 19:58.
2020-11-11, 19:57
Medlem
Citat:
Som sagt: Det måste inte vara naturligt att Biden vann i de stater där man räknar poströster sist. Kan vara, för det är ju det man SKA tänka. Men förmodligen inte.

Resultatet med övervägande poströster från demokrater går igen i alla 50 delstater. Skillnaden är att man i Michigan fick förbereda räkningen genom precanvasing medan man i PA inte fick röra poströsterna förrän vallokalen stängde. Därav fördröjningen i PA.

Valmönstret är tydligt i alla 50 stater också att en viss andel som röstat republikansk downballot har valt bort Trump högst upp. Andelen varierar mellan 5-10% och är tydligast i de glesbefolkade landsbygdskommunerna som är Trumps fästen. Dvs inte Philly, Detroit eller Chicago.
2020-11-11, 19:57
Medlem
Citat:

Nej det jag efterfrågar är ration Trump/Biden på alla poströster oberoende av när de räknades. Om många fler poströstade på Biden (procentuellt) i Pennsylvania, Michigan och Wisconsin jämfört med resten av staterna är det ett tecken på fabricerade poströster.
2020-11-11, 19:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Staysmann88
Tycker det är helt absurd att så många tvivlar på valresultatet och ropar om fusk. Samtidigt så var detta onekligen ett märkligt presidentval, som oftast så brukar man få en klar indikation om vem som vinner valet under valnatten. Och vid 04-05 tiden så såg det helt klart ut som att Trump skulle vinna valet, egentligen så såg det ut som att Trump skulle vinna valet fram tills rösträkningen stoppade.

Jag har verkligen svårt för att se hur demokraterna ska ha kunnit fuskat sig till seger vid att räkna in flera miljoner falska valröster, hade något liknande verkligen så hade det upptäckts.

Men det är också lite skumt att Trump varnade om valfusk redan i april/maj, och var motståndare av poströster medans demokraterna var förkämpare för poströstning vid detta val.

Massor av ogiltiga poströster plus mjukvara som räknar fel.
Senast redigerad av borskungen 2020-11-11 kl. 20:00.
2020-11-11, 19:58
Medlem
Citat:
Tycker det är helt absurd att så många tvivlar på valresultatet och ropar om fusk. Samtidigt så var detta onekligen ett märkligt presidentval, som oftast så brukar man få en klar indikation om vem som vinner valet under valnatten. Och vid 04-05 tiden så såg det helt klart ut som att Trump var på väg att vinna valet, egentligen så såg det ut som att Trump skulle vinna valet fram tills rösträkningen stoppade.

Det krävs inget id att rösta i 17 delstater
Det krävs id..men ej foto i 15 delstater.

Minst 650000 valsedlar är skickade till fel adress..de har alltså haft 2 valsedlar. Vet de någon kompis som inte röstar är det bara att gå till vallokalen att rösta..genom poströstning.
2020-11-11, 19:59
Medlem
udons avatar
Citat:

Vad är det som är konstigt? Det pågår en pandemi vilket gjort att man utökat möjligheten att poströsta. Trump uppmanade folk att inte poströsta och demokraterna tvärtom. Poströsterna räknades sist i delstaterna. Därför såg det ut som att Trump skulle vinna.

Logiskt, enkelt och resultatet är tydligt. Biden har fått flera miljoner fler röster och även betydligt fler elektorer.
2020-11-11, 19:59
Medlem
krautbrains avatar
Citat:

Det krävs inte miljoner röster. Bara några 100 000 totalt i Swingstates. Poplular vote är helt meningslöst i vem som ska få leda landet.
Senast redigerad av krautbrain 2020-11-11 kl. 20:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in