Citat:
Ursprungligen postat av
Up-in-the-air
Det är inte underligt alls. Helt förväntat förlopp och hade förutspåtts av de flesta seriösa analytiker. Det stora problemet är att man i PA beslutat att inte tillåta s.k. precanvasing av poströster, dvs man hade långt i förväg kunnat hantera poströsterna, kontrollera giltighet och förbereda för snabb räkning. Det här drev republikanerna stenhårt för att förstärka den s.k. Red Mirage Blue Wave effekten som alla som följt med i amerikanska valvakor väl känner till. Googla gärna vad det betyder.
Bra att du svarar som du gör, gör det är den givna invändningen — och helt i linje med det resonemang jag för i det citerade inlägget.
Yes, det ÄR ett välkänt fenomen, vilket man skulle kunna utnyttja om man vill vinna tid att mixtra med något. Enorma mängder poströster som räknas sist, varpå den blå kandidaten går om. Man bör ge akt på detta i detta val med tanke på misstankarna om valfusk. Det är så enkelt att avfärda misstankarna med ditt argument. Och det är kanske meningen?
Samtidigt ska man väl passa sig lite så att inte ALLT som inte verkar så kan tyda på fusk. Just här fick jag dock en insikt som går ut på att någon tänkt som jag.