2020-11-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ja.
Hoppas för USAs egen skull att de ändrar på hela röstningssystemet. Förstår inte att man inte tidigare har protesterat mer högljutt mot hur det fungerar. Förslag har funnits men inte mycket har hänt.

Skulle själv aldrig lita på röstningsresultat om det hade sett likadant ut här.

Vi får hoppas på att HD i USA beslutar om omval i de stater där fusket varit som värst och att valen där övervakas med järnhand. Ska demokratin överleva i USA måste de göra detta. Som det är nu så är det upplagt för väpnade konflikter i USA då så många misstror valresultatet i vissa stater där röstsiffrorna för Biden uppvisar otroliga märkligheter.
2020-11-11, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Sista stycket: Enligt uppgift alla omstridda stater där Biden drog förbi Trump dagarna efter valet.
Detta är inte positivt om meningen är att man ska kunna hävda att det vi sett är helt naturligt eftersom a) demokraterna uppmanat sina väljare att poströsta och b) poströsterna räknas sist (vilket tar väldigt, väldigt lång tid). Det blir liksom ett argument emot valfusk som ter sig mycket övertygande, fast det egentligen kan ingå i en plan.

Hur som helst — ett spännande projekt. Jag har själv propagerat för att man ska gå igenom varje uppdatering/batch och jämföra med det totala antalet röster i staten vid samma klockslag. På så sätt bör man kunna se om röster försvinner vid "korrigeringar", osv.

Jag skulle också gärna vilja se ration Trump/Biden för alla poströster och varje stat. Någon som vet om den datan finns?

Något säger mig att ration för Biden kommer vara högst i Pennsylvania, Michigan, Wisconsin och Georgia.
Medlem
Fittahoras avatar
Jag har fått intrycket av att omräkningen av röster i Georgia är en kontrollräkning ("audit"), inte omräkning ("recount").
Medlem
zaphiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Nej så är det ju naturligtvis. Enda skillnaden är att dessa statistiska valmodeller ska vara vattentäta. Jag kan inte gå i god för dem men håll med om att det känns som en långboll.

Ja! Tyvärr så är det ju så... Har ju själv tyvärr lagt ett bet på trump som jag självklart har förlorat. Men står ju redan nu att det är förlorat innan det är klart. Handlar om elektorena osv innna det är klart, och visst just nu sägs det ju att Joe.B har vunnit. Fast samtidigt har ju vilken kandidat som helst kunnat utmanat röstningen som t.ex Hillary 2016-2018.

Men men, valet är ju inte över först 20 januari 2021.
2020-11-11, 19:49
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Du menar alltså att videofilmer från övervakningskameror som visar valarbetare som kryssar i valblanketter inte är hållbar bevisning? Du måste skämta?

Trump-kampanjen har hittills hundratals edsvurna vittnesmål från valarbetare, observatörer, postanställda och privatpersoner som vittnar om att valfusk har förekommit. Dessa vittnesmål är till 100% verifierade enligt Kayleigh McEnany.

Straffet för mened (perjury) är upp till 5 års fängelse i USA. Skulle inte tro att någon person skulle riskera 5 års fängelse för hitta på en historia om valfusk.

Vad märkligt då att det avfärdas i domstolar och att republikaner ansvariga för valet inte anser att något valfusk av betydelse pågått. Mycket märkligt
2020-11-11, 19:50
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Det är inte underligt alls. Helt förväntat förlopp och hade förutspåtts av de flesta seriösa analytiker. Det stora problemet är att man i PA beslutat att inte tillåta s.k. precanvasing av poströster, dvs man hade långt i förväg kunnat hantera poströsterna, kontrollera giltighet och förbereda för snabb räkning. Det här drev republikanerna stenhårt för att förstärka den s.k. Red Mirage Blue Wave effekten som alla som följt med i amerikanska valvakor väl känner till. Googla gärna vad det betyder.
Bra att du svarar som du gör, gör det är den givna invändningen — och helt i linje med det resonemang jag för i det citerade inlägget.

Yes, det ÄR ett välkänt fenomen, vilket man skulle kunna utnyttja om man vill vinna tid att mixtra med något. Enorma mängder poströster som räknas sist, varpå den blå kandidaten går om. Man bör ge akt på detta i detta val med tanke på misstankarna om valfusk. Det är så enkelt att avfärda misstankarna med ditt argument. Och det är kanske meningen?

Samtidigt ska man väl passa sig lite så att inte ALLT som inte verkar så kan tyda på fusk. Just här fick jag dock en insikt som går ut på att någon tänkt som jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Omräkning kommer ske, Manuellt dessutom. jag är av uppfattningen av att detta görs normalt med maskiner.

Delstaten bekostar tilltaget.
Biden 49.5% Trump 49.2%
Faller detta inom den normala ramen för omräkning?

Debunka mig gärna.
Detta är viktigt.

Enligt Politico:
https://eu.usatoday.com/in-depth/news/2020/11/07/election-recount-rules-state-margins-biden-trump-georgia-arizona-florida-georgia-nevada-pennsylvania /6190424002/

Omräkning om intervallet är under 0,5%. Bekostas av delstaten. Så du hade rätt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag har fått intrycket av att omräkningen av röster i Georgia är en kontrollräkning ("audit"), inte omräkning ("recount").
Vad är den praktiska skillnaden?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Kolla klippet från 20:00 och en minut framåt.
NowThis (@nowthisnews) Tweetade: HAPPENING NOW—UPDATE ON GEORGIA COUNT: Georgia Secretary of State Brad Raffensperger holds an update on the state’s effort to count every vote. https://t.co/mRZ36wHeSe https://twitter.com/nowthisnews/status/1326548325168939011?s=20

Faller omräkningen inom ramen för det du menar är automatiskt?

Borde inte omräkningen då göras maskinellt som i vanliga fall?

Ja, visst säger han att om det hade varit en omräkning så skulle det göras maskinellt och att nu är det en fråga om recount, recanvassing och allt annat på en gång. Det tyder ju på att något inte står helt rätt till.
2020-11-11, 19:51
Avstängd
Analys av valresultatet i Michigan:
https://www.youtube.com/watch?v=Ztu5Y5obWPk&feature=youtu.be

Algoritmen fungerade enligt följande:
Ju starkare republikanskt fäste, desto fler röster flippades från Trump till Biden. Det vill säga, det var en nackdel för Trump att många röstade på republikanerna i valkretsen!

Solklart fusk.
2020-11-11, 19:51
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Vad märkligt då att det avfärdas i domstolar och att republikaner ansvariga för valet inte anser att något valfusk av betydelse pågått. Mycket märkligt

Så du menar alltså att amerikanska domstolar anser att 11tusen som skrivit under på att vittna under ED inte är tillförlitliga vittnen?

Ja isåfall så kommer USA att ha problem när medborgarna kommer att känna sig lurade!
2020-11-11, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staysmann88
Vad jag vet så blev aldrig Al Gore kårad som vinnare av presidentvalet i 2000? Både Gore och Bush hamnade under 270 EK röster när samtliga stater förutom Florida var klara, men Gore hade en liten ledning över Bush.

Precis som nu med Creepy Joe Biden så gratulerades Gore från hela världen som vinnare men förlorade sedan i HD. Vissa världsledare har väntat med att gratulera Biden, de vet troligtvis om att HD i USA kommer avgöra detta valet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in