2020-11-09, 18:02
Medlem
Många äro spåren och ser vi på vad som händer i världen och inom individer själva, så inser vi ju att slutet är väldigt nära. Snart kommer Jesus Kristus tillbaka för att återigen frälsa människan.
Vi kan se att när mångfaldens begär har fått löpa fritt, helt okontrollerat så har klyftan mellan oss och inom oss växt till en sådan explosiv kraft att vi ni endast genom Kristus kropp kan finna frälsningen.
Bevis för att vi nu står inför slutet:

1.Jordbruket:
När vi slutade med jordbruket så slutade vi att uppskatta Gud. Vi tog naturen i ett riktigt punggrepp och har inte släppt taget. Det som händer med klimatet idag är en konsekvens av jordbruket och det finns inget sätt vi kan ha ett jordbruk och inte köra jorden i spillror, vi ska äta som samlare och jägare och alla andra alternativ är Fallet. Det är steget ur ur Edens lustgård, den förbjudna frukten av Rädsla av att inte klara sig själv. Jag kan se hur den misstänkt svagt byggde "mannen" i gruppen, som aldrig får knulla och som inte klarar av att kasta ett spjut går runt och sliter i lite sädesslag som är det enda hans veka armar klarar av att slita ur marken, slänger de på marken innan han faller över dem där han genom att kissa på sig själv under hyperventilationen från hans intensiva gråtande och några veckor senare ser resultatet i marken.
Vi har sedan denna dagen följt den svage, lurige och icke-god-för-något mannen. Det är detta som många idag misstar sig för som den patriarkala strukturen, det är egentligen en androgyn struktur av svaghet och rädsla. Problemet är alltså att vi idag firar Beta-hanar istället för Alfa-hanar.

2. Ateismen:
Samhället är så förgiftat av den nya religionens läror som byggds på Descartes autistiska tänk kring individen och ateismens nihilistiska världsuppfattning som efter upplysningens tid verkligen eskalerat denna vansinnesmaskins hastighet mot undergången. Idag har det gått till den graden att du anses vara dum i huvudet om har en åsikt som viker sig från den nya religionens profeters budskap: Forskningsresultat.
Ateisten är så grundlurad i denna religionen att den påstår sig att inte vara en religion och hånar andra religioner och detta genom att skapa en grupptillhörighet som bygger på.... ingenting.
Det är inte så konstigt att dessa människor är enkla att lura dock, för om du är beredd att acceptera den fullständigt vansinnigt idiotiska teorin om att universum skapades av ingenting, för ingen som helst anledning och helt utan plan... ja då är du fan beredd på att gå på vad som helst.

3. Psykedeliska droger:
Vi slutade äta psykedeliska droger i vårt samhälle, detta var ett stort misstag. Jesus Kristus kropp är egentligen en svamp, inte en torkad brödbit. Vinet vi ska dricka är egentligen en blandning av vin och psykedeliska droger.
Tomten är ursprungligen en nordisk shaman som flyger runt mellan stugorna och genom schamanistiska ritualer så helar han människor från det djupaste mörkrets depression under vintern.

Vad händer nu då?
Det som händer nu är att Jesus kommer och guidar oss igen. Vi ser honom komma genom legaliseringen av droger i USA och andra länder. Snart kommer det även låsas upp i Sverige, så människan får uppleva vad det betyder att komma till Honom. Genom svamparna får vi alla komma till Fadern och uppleva det universum som byggts upp av den kärlek han känner för oss.

Valentinos fina text om Jesus -Tidig Kristen Gnosticism år 200:
Fadern var ensam och ville älska och bli älskad. Då skapade han Eoner, eviga varelser som existerar utanför tid och rum i evigheten. En av hans favoriter var Sofia, Visheten.
När Sofia insåg att det låg en kontrast mellan enighet och mångfald, mellan kärlek och begär. Insikten av detta delade på Sofia och den delen av henne som bestod av mångfald och begär skapade människan. Jesus Kristus, Sofia's bror, tog då mänsklig form för att hjälpa sin syster att komma tillbaka till Fadern genom att bli hel igen.
2020-11-10, 06:19
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av returx
Också intressant å se att du just nu som jag skriver detta (citerade inlägg) har 193 inlägg och undviker kommentera mitt förra inlägg där jag citerade dig.

Jo 19/3(Josef) 1977 så fick jag äran att tala med en talesman för en av de av GUD(arna) omnämnda sk UFO-civilisationerna som ligger dryga 6000 år före oss i utveckling och det sista han sa till mig då var (innan han sa att jag hade en port i september (se min reg-mån) och att han ville ha det här gjort och att DU (jag?) inte hade en aning om vad DU (jag?) betyder för honom och att han hade väntat sååå länge på att DU(Jesus?) skulle komma): "Ja ja katten ligger på rätta stället!"

Kan det vara Flashbacks logga han åsyftade? Hur går vi vidare? Kan det vara så här det går till Jesu återkomst, och att det är så för att ingen ska kunna skryta inför Gud (1kor 1:28-29) Vi är ju alla anonyma!
Jag svarar inte alltid på vartenda svarsinlägg jag får. Till den "vision" du hänvisar till har jag ingen kommentar.

Citat:
PS Vad anser du om JV:s syn på korset/pålen? Jag har en fundering om det hela...
Jag anser att JV ljuger om detta. Det var ett kors som Jesus spikades upp på. Varför exakt JV i stället framhåller en påle är jag inte helt säker på. Då JV enligt min uppfattning har sina rötter på något vis i frimureriet så kanske det finns ett undangömt svar där någonstans. Eller så handlar det i sedvanlig ordning om att begabba Guds Son och att vandra som fiender till Hans KORS! Fil.3:18.
2020-11-10, 07:13
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristensresa
Man tackar! Citatet jag har som signatur är en favorit. 😉

Faktum är att min tid inom trosrörelsen, Livets Ord, skadade min tro så pass mycket att jag levt som den förlorade sonen i nästan trettio år. Katoliken Ulf Ekman själv bad ju om förlåtelse för de tokigheter man praktiserade på den tiden och den skada det åsamkat en del människor. Det är först nu (har väl med åldern att göra delvis) som jag har "hittat hem" på ett sätt jag har frid över. 🙏
Ekman är en märklig man. Trevlig som person, tyckte jag då jag mött honom. Men jag känner honom inte alls och många är de som beskrivit honom som något helt annat. Men visst var det rätt att avsäga sig JDS och andra osundheter som lärdes på LO. Katolicism är också mindre illa än trosrörelsen. Men jag kan ju också tycka (på mänskligt vis) att Ekman kunde ha stannat kvar inom Svenska kyrkan och kanske blivit en röst för lågkyrklig förnyelse. Men, vad vet man? Han är en man som varit på mycket, gammal stalinist, f d TM:are och vad har vi mer?
2020-11-10, 07:24
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernael
3. Psykedeliska droger:
Vi slutade äta psykedeliska droger i vårt samhälle, detta var ett stort misstag. Jesus Kristus kropp är egentligen en svamp, inte en torkad brödbit. Vinet vi ska dricka är egentligen en blandning av vin och psykedeliska droger.

Tomten är ursprungligen en nordisk shaman som flyger runt mellan stugorna och genom schamanistiska ritualer så helar han människor från det djupaste mörkrets depression under vintern.
Thohoj! Nu skall mormor bada!
2020-11-10, 16:04
Medlem
returxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Jag svarar inte alltid på vartenda svarsinlägg jag får. Till den "vision" du hänvisar till har jag ingen kommentar.
Som vid en eldsvåda så förhåller det sig även i andliga förhållanden.

Överallt där en sak skall främjas, där ett företag skall drivas igenom, där en idé skall realiseras kan man vara förvissad om att den rätte mannen, han som i högre mening har och bör ha kommandot, han som har allvaret och kan ge saken det allvar den verkligen har – man kan vara förvissad om att då han kommer, om jag så vågar säga, till >katten!< stället, så finner han före sig ett gemytligt struntpratande sällskap, som fuskar bort saken och som med hycklat allvar låtsar sig främja företaget och realisera idén, ett struntpratande sällskap, som naturligtvis betraktar detta att icke vilja göra gemensam sak med dem (vilket just är att bruka allvar) som ett säkert bevis på att vederbörande saknar allvar.

Jag säger att då den rätte kommer, skall han finna detta sällskap före sig, jag kan naturligtvis också uttrycka saken så: Om han är den rätte avgöres egentligen genom att han visar sig bestämd mot detta struntpratande sällskap. Tror han att de böra hjälpa till och att han blir starkare genom ett förbund med dem, så är han icke den rätte.

Den rätte ser genast, liksom brandchefen, att detta struntpratande sällskap måste bort, att dess närvaro och verksamhet är det farligaste bistånd eldsvådan kunde få. Men i andliga angelägenheter är det inte som vid en eldsvåda, där brandchefen bara behöver säga till polisen: ”Kör bort de här människorna!”
- Sören Aaby Kierkegaard -

Citat:
Jag anser att JV ljuger om detta. Det var ett kors som Jesus spikades upp på. Varför exakt JV i stället framhåller en påle är jag inte helt säker på. Då JV enligt min uppfattning har sina rötter på något vis i frimureriet så kanske det finns ett undangömt svar där någonstans. Eller så handlar det i sedvanlig ordning om att begabba Guds Son och att vandra som fiender till Hans KORS! Fil.3:18.
Jag har denna uppfattning om detta. Det vore ett svaghetstecken av romarna med en så klen avrättningsmetod då det gällde att vanära och avskräcka så mycket som möjligt var och gärna lite till. Därför är korsfästelsen som den beskrivs av den generella kristenheten som sagt alldeles för tam.

Nej, JV:s har nog rätt här att en påle är vad som användes och att korset ändå bildades iom att armarna sträcktes ut i axelhöjd utefter en tvärslå och händerna där i ändarna spikades fast, sen på den lodräta pålen nerkörd i marken hade man ett litet fotstöd den korsfäste fick stå på och spetsen på pålen var inkörd rakt upp i stolgången (anus) så långt det bara gick utan att skada och väl inpassad med fotstödet så den korsfäste blev stående spikrak med utsträckta händer likt en fågelskrämma.

På detta sätt fick den korsfäste stå, och att ta sitt liv för å slippa undan en utdragen plåga var nog inte det lättaste. Alltså att ge efter och låta böja knä och sänka sig ner och låta sig spetsas invändigt till döds. Just det att knäböja (för kejsaren) var naturligtvis också än mer förnedrande för sådana som visat sig vara extra styva i korken och satt sig upp emot överheten.

Nåja, många var de väl som gjorde allt de kunde för att hålla sig vakna och inte av utmattning sakta sjunka ned över pålen och det gällde ju "bara" att stå där till sabbatens början så hade man ju klarat straffet. Icke så för alla dock, för då tog man till å slog sönder benen på de fortsatt stående och då var det över även för den mest ståndaktige. Jesus slapp just detta med att få benen sönderslagna och undkom därav döden på korset. Fast så var han ju också en romersk agent och infiltratör utvald att bli judarnas messiasS nu blev det ju inte så och ej heller blev han de kristnas frälsare men det är en annan story.....
Senast redigerad av returx 2020-11-10 kl. 16:17.
2020-11-11, 08:45
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Nej, JV:s har nog rätt här att en påle är vad som användes och att korset ändå bildades iom att armarna sträcktes ut i axelhöjd utefter en tvärslå och händerna där i ändarna spikades fast, sen på den lodräta pålen nerkörd i marken hade man ett litet fotstöd den korsfäste fick stå på och spetsen på pålen var inkörd rakt upp i stolgången (anus) så långt det bara gick utan att skada och väl inpassad med fotstödet så den korsfäste blev stående spikrak med utsträckta händer likt en fågelskrämma.
JV vet varken bättre än den grekiska grundtexten ej heller den vetenskap som omtalar då samtida romerska avrättningsredskap. Vad det handlar om är att JV vill profilera sig, veta bäst och få ännu en orsak till att säga: kyrkorna har fel, bara vi har rätt!
2020-11-11, 11:00
Medlem
returxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
JV vet varken bättre än den grekiska grundtexten ej heller den vetenskap som omtalar då samtida romerska avrättningsredskap. Vad det handlar om är att JV vill profilera sig, veta bäst och få ännu en orsak till att säga: kyrkorna har fel, bara vi har rätt!
Det kan ju vara så också att man i text vill undvika att alltför ingående beskriva den groteska avrättning som åstadkoms genom att dö med en påle i rektum naken i bondage situation.

Har, efter att det här slog mig, tänkt vidare på detta och backar en aning om hur utgångsläget var för pålens placering. Tror den bara var så pass insatt så den korsfäste där med raka ben inte förmådde ta sig från ställningen (korset). Sen när han väl av ren utmattning inte längre orkade stå emot så kördes iom knäböjningen pålen upp i stolgången och nådde att trycka på prostatakörteln med resultat att den korsfästes penis erigerades och ejakulerade kort innan även den fysiska döden inträdde. Alltså både andlig och kroppslig död i ett svep. Därav avgrundsvrålet!!

EDIT Vi måste nog gå över till tråden om Jehovas Vittnen för annars blir det här korspostning vilket är ett regelbrott Jag avslutar iaf här nu - men kom gärna över och ta med mitt inlägg härifrån - väl mött! Lustigt i sammanhanget att det just är korset som blivit en korspostningsfråga.
Senast redigerad av returx 2020-11-11 kl. 11:25.
2020-11-14, 10:26
Medlem
Ang Jesus avrättning:

De tog det som fanns till hands, troligen två trädstammar, när man avrättar en människa genom sticka med ett spjut så blir det mycket blod.
2020-11-22, 21:09
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Dessa diagram visar utvecklingen från Jesus tid till nutid när det gälller befolkning, koldioxidhalt i atmosfären, ekonomi och medellivslängd. Det är en explosiv utveckling som måste få ett slut. Det är inte bara att vi har ändrat den klimattyp (ishusklimat) som funnits sedan de första människorna utan också att de begränsade resurserna kommer att leda till krig, kaos och svält. De stora förändringarna har skett de senaste hundra åren och varje eventuellt decenium framöver kommer att innebära stora problem.

Jag tycker man kan säga att vi nu ser världens undergång tydligt i statistiken.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2020-11-22 kl. 21:12.
2020-11-27, 08:06
Medlem
Det är inte världens undergång, däremot kommer människogrupper dö ut, naturligt urval.
2020-11-27, 19:57
Medlem
Enligt Bibeln, som jag tror på, så kommer den sista tiden att präglas av en världsreligion som alla kommer att tillhöra med en världsledare som är känd som antikrist.

Det som kan vara relevant att veta för var och en som bryr sig om sin eviga framtid så kommer det komma ett märke i handen och/eller pannan. Detta märke kommer att krävas för att kunna köpa och sälja varor, ta ett jobb, ta del av sjukvård etc.

Om man tar detta märke så är man enligt Gud totalt körd och kommer att brinna i helvetet i all evighet.
Det finns alltså ingen återvändo när man tar märket och man kommer inte kunna få förlåtelse för det.
Märket är kopplat till tillbedjan av världsledaren (antikrist).

Förr i tiden var det så att kristna inte kunde handla varor i romarriket eftersom man var tvungen att en gång stå vid ett altare bredvid en soldat och offra rökelser till Ceasar och recitera "Kaiser Kurios" som betyder "Ceasar är Herre".
Den moderna tappningen av detta kommer säkerligen vara lite annorlunda men essensen kommer att vara densamma.

Jag tror det kommer vara ett chip som man skall stoppa i handen eller ett chip i pannan och vill då varna för er som tror på ett liv efter detta. Det är bättre att stå utanför systemet istället för att ta detta chip. Detta liv är temporärt, nästa liv är evigt.
2020-11-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSearch
Enligt Bibeln, som jag tror på, så kommer den sista tiden att präglas av en världsreligion som alla kommer att tillhöra med en världsledare som är känd som antikrist.

Var hittar du det om en världsreligion?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in