Citat:
Jag kan bara instämma .Det är kanske ett år sedan jag på allvar började läsa förhör och verkligen sätta mig in i mordet.Jag menar att det är helt omöjligt att han skulle ha agerat helt ensam, annat än möjligen vid just själva mordplatsen. SB och vapensamlaren ser jag som åtminstonde mer eller mindre givna i denna fålla.
Men jag instämmer helt med den psykologiska bild av SE och det förtäckta språk han talar som du redogör för. Redan då jag såg det där Rapport-inslaget för första gången 1986 så infann sig den känslan att frågan är om vi inte här har GM. Jag har ALLTID sedan sakens början undrat hur den där rocken förvandlades till en täckjacka.
Sedan alla dessa "tillfälligheter": SB med högkvartér i samma hus med egen ingång från Luntmakargatan (gick polisen öht någonsin igenom deras lokaler?), vapensamlaren och dennes vistelse och rörelse under mordnatten, vapensamlarens dotter på exakt samma bio som LOP, SE:s egna utsagor och "vittnesmål", YN:s och LJ:s vittnesmål etc är alltför många för att inte inringa SE.
Men jag instämmer helt med den psykologiska bild av SE och det förtäckta språk han talar som du redogör för. Redan då jag såg det där Rapport-inslaget för första gången 1986 så infann sig den känslan att frågan är om vi inte här har GM. Jag har ALLTID sedan sakens början undrat hur den där rocken förvandlades till en täckjacka.
Sedan alla dessa "tillfälligheter": SB med högkvartér i samma hus med egen ingång från Luntmakargatan (gick polisen öht någonsin igenom deras lokaler?), vapensamlaren och dennes vistelse och rörelse under mordnatten, vapensamlarens dotter på exakt samma bio som LOP, SE:s egna utsagor och "vittnesmål", YN:s och LJ:s vittnesmål etc är alltför många för att inte inringa SE.
Snabbt riktades mina misstankar mot just SE även om CA var lite under radarn också ettag.
Men ju mer man läser om det desto mer säker på SE blir jag.
Jag har fortfarande svårt att se att någon eller några t.ex. SB skulle ha utsett SE till"hitman".
Nån form av inblandning kan de absolut ha haft och det kan mycker väl vara så att SEs tänkta roll inte var som skytt men utrustad med ett vapen så tog han saken i egna händer på ren impuls.
Ungefär som han spekulerade om i Skydd&Säkerhet.
Jag hade just fyllt 12 när SE sågs framträda i Rapport så då tänkte jag ju inte såna tankar att han kanske var GM.Idag tycker jag att det är ett oerhört märkligt beteende väldigt misstänksamt.
Efter att ha läst Clarkes "The probable assasin" så känner jag så ännu mera.
SEs agerande stämmer exakt på pricken med vad Clarke skriver där att mördaren troligen gör.
Det första signalmentet stämmer dessutom bra med SE.
Efter hans framträdande i tv är det mycket märkligt att han inte utreddes måste jag säga.
Har du nån teori om varför hans fru Margareta i förhören sagt att hon inte kände till SEs medverkan i Rapport?
Jag utgår från att hon är i sina sinnens fulla bruk och inte börjat bli senil o.s.v.
Det är tänkbart att hon inte såg inslaget och det är möjligt att SE inte berättade att han skulle medverka i tv men det känns inte så troligt att han inte skulle ha berättat det för Margareta.
Även OM hon INTE såg det eller SE berättade hur kan hon ha missat det?
Vänner ,kollegor. grannar och annan släkt/familj borde ju ha nämnt det.
Du Margareta var det inte din man som var med i Rapport igår?
Det känns omöjligt att hon kan ha missat det och att hon glömt det verkar osannolikt onekligen,
MEN VARFÖR ljuga om en sån sak i ett förhör?