2020-11-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Känns som vi än en gång nått vägs ände i diskussionen. Jag gör en liten sammanfattning, eftersom ingen sett SE på platsen så har han säkert varit det, alla kan ju inte ha rätt.

Och de som säger att han var där har på något klurigt sätt alltid fel. Sett fel, missuppfattat frågan, läst i tidningen eller också är de mytomaner i största allmänhet.
Allt SE själv säger gissar han sig till, eller också har han snappat upp informationen via media.
Resten är bara tur.
Faktum är att ni inte kan beslå SE med en ynka lögn, utan tvingas att hitta på och övertolka saker som han sagt.
Du kastade in handduken i diskussionen om kvällspromenaden om jag förstår dig rätt?
Att han sagt att han gett första hjälpen på något annat sätt än att förorda framstupa sidoläge - som troligen inte var märkvärdigare än att han kanske justerade ett ben - men någon lögn är det sannolikt inte.
Varför är Stigs historia mer samstämmig med Stefan G:s historia, än Anna H:s historia med Stefan G:s historia avseende kroppens position och den första lägesjusteringen tror du?
Är det kanske så att Anna H har missat något?
Citera
2020-11-10, 21:07
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Så du menar att den väldigt chockade mannen som bultat på Skandiadörren och som väktarna befarade inte ens skulle kunna sig hem, att denne man under natten återhämtat sig så pass att han hade sinnesnärvaro att göra sig till och med lite "intressant"?

Självklart var han stressad över sitt dåd och att han dessutom var, förmodligen helt korrekt, utpekad i tidningen.

Det är detta jag pratat om hela tiden:
"...men frågan är vilka lögner vi med säkerhet kan beslå honom för?"

Din första mening är som tagen ur en bok och inget jag står för annat än att det i stora drag är mer sannolikt än en återvändande GM.
Citera
2020-11-10, 21:14
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niqq
Återigen, jag tycker presskonferensen var katastrof och är mycket besviken på KP och utredningen. Det du inte fattar är att Palmegruppens dåliga prestation inte gör Skandiamannen mindre trolig som gärningsman. Det gäller att hålla två bollar i luften, och ni verkar vara många som inte klarar av det.

Nu hittar du på saker som jag aldrig har påstått! Undrar om du har koll på bollarna...
Jag har aldrig försvarat "Palmegruppens prestation"...

Jag bemöter uppgifter som utmålats som säkra, slentrianmässiga beskyllningar av lögner etc.

Vill du diskutera och bemöta mig i sak, eller fortsätta dina tramsiga påståenden?
Citera
2020-11-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nu hittar du på saker som jag aldrig har påstått! Undrar om du har koll på bollarna...
Jag har aldrig försvarat "Palmegruppens prestation"...

Jag bemöter uppgifter som utmålats som säkra, slentrianmässiga beskyllningar av lögner etc.

Vill du diskutera och bemöta mig i sak, eller fortsätta dina tramsiga påståenden?

Och jag har aldrig påstått att du försvarat Palmegruppens prestation. Det här blir bara rörigare och rörigare...
Citera
2020-11-10, 22:00
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Det är detta jag pratat om hela tiden:
"...men frågan är vilka lögner vi med säkerhet kan beslå honom för?"

Din första mening är som tagen ur en bok och inget jag står för annat än att det i stora drag är mer sannolikt än en återvändande GM.
Här har du länken till "boken"

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/SKANDIA-vittnesf%C3%B6rh%C3%B6r-Henry-Olofsson.pdf

"... så jag tyckte han såg, vad ska jag säga, hjälplös ut, så jag tyckte inte han skulle gå och ta nattbussen, han såg inte ut att klara sig dit för det första ... han var väldigt chockad."

Men efter några timmars sömn var han kapabel att ta det första stegen till att bli intressant vittne, varför så bråttom med det? Självklart handlade det i stället om att snabbt som fan gå ut med den fejkade förväxlingen.

Många har sett gärningsmannen och poliser springa in i gränden, absolut ingen har sett alibirushen, annat än på TV. Alibirushen är den största lögnen.

Men då säger du förstås, ingen har sett honom inte springa den och då blir jag svarslös
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-11-10 kl. 22:06.
Citera
2020-11-10, 22:13
Medlem
Citat:
Här har du länken till "boken"

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/SKANDIA-vittnesf%C3%B6rh%C3%B6r-Henry-Olofsson.pdf

"... så jag tyckte han såg, vad ska jag säga, hjälplös ut, så jag tyckte inte han skulle gå och ta nattbussen, han såg inte ut att klara sig dit för det första ... han var väldigt chockad."

Men efter några timmars sömn var han kapabel att ta det första stegen till att bli intressant vittne, varför så bråttom med det? Självklart handlade det i stället om att snabbt som fan gå ut med den fejkade förväxlingen.

Många har sett gärningsmannen och poliser springa in i gränden, absolut ingen har sett alibirushen, annat än på TV. Alibirushen är den största lögnen.

Men då säger du förstås, ingen har sett honom inte springa den och då blir jag svarslös

Om man på fullt allvar tycker det är en större prestation av Engström att kontakta polis och husorganet SvD för att lämna sitt vittnesmål än att som nybliven statsminstermördare iscensätta tidernas scam har man nog målat in sig lite för långt i ett hörn.
Citera
2020-11-10, 22:17
Medlem
Citat:
Nä det var i rollen som jävligt stressad gärningsman.

Återigen. Varför skulle han som stressad gärningsman säga att polisen bett honom hämta ut utstämplingstiden? Varför skulle han som gärningsman över huvud taget hämta ut den här tiden? På vilket sätt gynnar det här gärningsmannen Engström?
Citera
2020-11-10, 22:25
Medlem
Om Skandiamannen var gm och ville ljuga sig ur situationen.
Så hade det väl varit en enkel lösning för honom att säga att han stämplade ut 23,19 men jag pratade ett par minuter med väktarna innan jag lämnade Skandia.
Det behövs ju bara ett kort samtal för att han ska komma fram till mordplatsen typ 23,22
Citera
2020-11-10, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niqq
Återigen, jag tycker presskonferensen var katastrof och är mycket besviken på KP och utredningen. Det du inte fattar är att Palmegruppens dåliga prestation inte gör Skandiamannen mindre trolig som gärningsman. Det gäller att hålla två bollar i luften, och ni verkar vara många som inte klarar av det.

Faktiskt, jag tycker det. Palmegruppens presentation gjorde Engström mindre trolig som gärningsman. Innan var styrkan i spåret för mig utredningens uppenbara intresse för honom. Jag trodde de hade nåt. Och sen detta. Filter-reportagen i Powerpoint-form. Tycker luften gick ur det hela i samma stund. Kunskapsläget är ju samma som för fem år sen. Och då påminde det starkt om hur det såg ut när det första gången dök upp. En väldigt tunn soppa som riskerar att vara den lösning våra barnbarn kommer hitta i sina skolböcker. Tragiskt.
Citera
2020-11-10, 22:30
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Om man på fullt allvar tycker det är en större prestation av Engström att kontakta polis och husorganet SvD för att lämna sitt vittnesmål än att som nybliven statsminstermördare iscensätta tidernas scam har man nog målat in sig lite för långt i ett hörn.
Stresspåslaget och överlevnadsinstinkten är förklaringen, han gick på något slags autopilot. Att dra till med poliser var en nödlögn som förmodligen snabbade upp Bergströms letande bland utstämplingstiderna. SE hade turen att det var Holmér som var spaningsledare, annars hade han blivit avslöjad tämligen omgående.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-11-10 kl. 22:32.
Citera
2020-11-10, 22:34
Medlem
Citat:
Stresspåslaget och överlevnadsinstinkten är förklaringen, han gick på något slags autopilot. Att dra till med poliser var en nödlögn som förmodligen snabbade upp Bergströms letande bland utstämplingstiderna. SE hade turen att det var Holmér som var spaningsledare.

Nödlögn?! Hade han inte fått utstämplingstiden annars? Och varför behöver han påskynda detta?
Citera
2020-11-10, 22:34
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Nödlögn?! Hade han inte fått utstämplingstiden annars? Och varför behöver han påskynda detta?
Ja varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in