Citat:
Håller med dig, så gör jag med, man behöver ju inte läsa allt. Finns en del skribenter i tråden som jag aldrig läser inlägg av. Om jag ska vara helt ärlig hoppar jag många av aw inlägg, då de ofta är allt för otrevliga. För ett tag sedan så attackerade aw en jätte mysig och intelligent annan kvinnlig skribent i tråden. Bara trams och personangrepp hela inlägget. Dina läser jag alltid. Ofta har du intelligenta synpunkter och länkar intressanta artiklar och annat och en del av det du länkar är också intressant rent vetenskapligt ibland och ibland intressant på andra vis. Men du håller dig alltid bra till ämnet covid-19. Däremot kan jag stöta mig på vissa saker du skriver. Men det är väl bra bra. Vi måste ju få kunna uttrycka allt oavsett om andra håller med eller inte. Inlägg som bara är trams och personangrepp tror jag aldrig att jag sett dig skriva. Kan ju ha missat ett, då jag oftast hoppar inlägg som urartat till konflikter mellan två eller fler skribenter. Fast å andra sidan väljer du ju vilka du vill svara. Du borde väl veta vid det här laget, vilka du tycker att du kan ha givande vetenskapliga diskussioner med. Skumma bara förbi alla andra, då! Så gör jag i vissa trådar (dock inte coronatråden, då jag tycker att nästan allas infallsvinklar och specialintressen är intressanta där).
Citat:
Varför skriver du själv trams inlägg och attackerar otrevligt folk i tråden då?Av flera skäl:
1) Det händer ofta att man själv blir citerad och påhoppad med något politiskt argument, även när man själv försöker hålla en vetenskaplig ton.
2) Andra trådar i Medicin > COVID-19 får ingen trafik, eftersom de sugs upp av megatråden.
3) Man tvingas läsa flera sidor med politiskt jämmer för att hitta de vetenskapliga inläggen.
Föreställ dig själv hur det skulle kännas, om du försökte diskutera Coronapandemin (som du tyckte var ett viktigt ämne) och nio av tio inlägg var snoppbilder. Ungefär så känns den där tråden för mig.
1) Det händer ofta att man själv blir citerad och påhoppad med något politiskt argument, även när man själv försöker hålla en vetenskaplig ton.
2) Andra trådar i Medicin > COVID-19 får ingen trafik, eftersom de sugs upp av megatråden.
3) Man tvingas läsa flera sidor med politiskt jämmer för att hitta de vetenskapliga inläggen.
Föreställ dig själv hur det skulle kännas, om du försökte diskutera Coronapandemin (som du tyckte var ett viktigt ämne) och nio av tio inlägg var snoppbilder. Ungefär så känns den där tråden för mig.
Liksom jag inte läser alla inlägg i tråden svarar jag inte heller alla. Otrevliga med mycket personangrepp kan jag låta bli att svara. Du behöver inte svara alla heller.
Senast redigerad av virvelbagg 2020-11-10 kl. 10:07.
Senast redigerad av virvelbagg 2020-11-10 kl. 10:07.