2020-11-10, 12:13
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Vad är det för ost på pizzorna? Hur många procent kött är det i "skinkan"? Vad har ni för temperatur i ugnarna?
Mozzarella, pastöriserad.
64% kött på skinkan. 240 grader.
Citera
2020-11-10, 12:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Det är helt jävla obegripligt hur Pizza Hut kan ha kunder överhuvudtaget. Sjukt kass pizza. Imponerande dåligt rakt igenom, alltifrån brödet till minsta beståndsdel av toppingen. Om man verkligen skulle anstränga sig att göra en så dålig pizza som möjligt, hade den ändå inte kommit i närheten av skiten som serveras på nämnda kedja.
Sant. En ugnsgräddad fryspizza känns som ett gourmandiskt (ord?) mästerverk i jämförelse.
Citera
2020-11-10, 12:17
Medlem
OntOmQs avatar
Hur fräsch anser du, @ArvidP, att maten är?
Citera
2020-11-10, 12:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geebird1
Alltid undrat varför pizzorna på lunchen är så lika varandra. Kan skilja typ 1 ingrediens per pizza.
Typ Välj mellan mozzarella, vesuvio, vesuvio med champinjoner.

Citat:
Ursprungligen postat av ArvidP
En Large pizza som ligger framme på buffén kostar ca 18kr att göra, dessutom är det rätt vanligt att personalen använder deg som är 1 dag för gammal på måndagar om man sålt dåligt under helgen och har gammal deg över.

Fatta att TS gjort bort sig helt. Erkänner att en pizza som ligger på ca 190:- kostar 18 kr att göra.

TS jag antar att du letar annat jobb?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-11-10 kl. 12:21.
Citera
2020-11-10, 12:18
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Håller med. Jag var och åt med en kompis på Pizza Hut på Norrlandsgatan när de var relativt nyöppnade och jag minns att pizzorna var riktigt fräscha då med mycket pålägg.

En annan anledning att Pizza Hut känns sunkigt idag är alla blattar, framförallt gästerna men även personalen.

Fråga till TS: Har Pizza Hut någon inofficiell policy att anställa/kvotera in blattar?
Ja, dem har sedan 2018 anställt sjukt många blattar. Det är väldigt vanligt på min arbetsplats med blattar i köket. Servisen nästan bara svenskar dock, kanske för att dem är ansiktet utåt.

Vet många pizza hut restauranger i Sverige där dem anställer blattar i köket för att dom kan pressa dem mera jämfört med svennar.
Citera
2020-11-10, 12:20
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArvidP
Tja!

Nej, vi går inte back på lunchbufféerna men marginalen är tajt.
En Large pizza som ligger framme på buffén kostar ca 18kr att göra, dessutom är det rätt vanligt att personalen använder deg som är 1 dag för gammal på måndagar om man sålt dåligt under helgen och har gammal deg över.

Kanterna bryr sig nog inte så många om, du får äta hur du vill!

Vet du om 18 kr är enbart för ingredienserna till en Large pizza eller är det den totala kostnaden inklusive el till ugnen samt arbetsinsatsen att baka den?
Citera
2020-11-10, 12:24
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fatta att TS gjort bort sig helt. Erkänner att en pizza som ligger på ca 190:- kostar 18 kr att göra.

TS jag antar att du letar annat jobb?

Jo, fast lokalhyra och personalkostnader samt underhåll av utrustning/köksmaskiner kostar ju också pengar. Att äta ute i Sverige är generellt dyrt, och i mitt tycke sällan prisvärt.
Citera
2020-11-10, 12:25
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OntOmQ
Hur fräsch anser du, @ArvidP, att maten är?
Det varierar från resturang till resturang, men pga att Pizza Hut’s arbetsmodell är att man som t.ex. servis/servitör ska kunna jobba sig upp inom yrket till skiftledare / restuarangsansvarig leder det till att många inkompetenta får ha ansvar över restaurangerna.

I min restuarang är det relativt vanligt att det t.ex. förekommer:

Köket tvättar inte händerna efter t.ex. toalettbesök

Vi använder läsk på tap, dom rengörs inte ofta av servisen vilket leder till bakterier och flugor.

Pizzorna på buffén kan ligga framme väldigt länge mellan 14:00 - 15:00 (sista timmen på buffén). Många i personalen orkar inte göra nya pizzor när det är en timma kvar av buffén.

Pizza ”spaden” du använder för att ta ut din slice från pannan med brukar vara gammal om köket är lata och inte orkar diska dem.

Vår bolognese vi serverar för 129kr är fryst, den kommer levererad fryst och tinas upp i köket. Pastan kokar vi själva, paketerar och sedan steker tillsammans med den frysta köttfärsen.
Citera
2020-11-10, 12:26
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Vet du om 18 kr är enbart för ingredienserna till en Large pizza eller är det den totala kostnaden inklusive el till ugnen samt arbetsinsatsen att baka den?
Enbart ingredienserna. Tar ca 20 sekunder att göra en Large pizza om du jobbat ett tag i köket.
Citera
2020-11-10, 12:27
Medlem
Jobbade du på någon restaurang när Pizza Hut erbjöd gratis pizza till alla som laddade ner deras app?
Hört från en kompis lillasyster som jobbade på en restaurang i Stockholm att de blev tvungna att anlita ett vaktbolag när pöbeln kom för att hämta sin gratis pizza.
Citera
2020-11-10, 12:27
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Jag har testat pizza hut i Singapore, Beijing, Polen men aldrig i Sverige för de är så extremt dyra.

Vilken är den dyraste ordern du fått in?
Låg nog på runt 4000kr, men då var det en himla massa öl och sprit inblandat.
Citera
2020-11-10, 12:29
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbear
Jobbade du på någon restaurang när Pizza Hut erbjöd gratis pizza till alla som laddade ner deras app?
Hört från en kompis lillasyster som jobbade på en restaurang i Stockholm att de blev tvungna att anlita ett vaktbolag när pöbeln kom för att hämta sin gratis pizza.
Ja, tyvärr gjorde jag det. Jag trodde inte jag befann mig i Sverige när vi hade det erbjudandet.
I princip alla blattar i 14-års åldern kom och åt gratis buffé. Pizza Hut Sverige tog tillbaka erbjudandet efter 4 dagar då det inte var hållbart, vi körde fram ca 150 Large Pizzor på buffén på ~2 timmar. Då förstår du nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in