2020-11-09, 23:13
Medlem
ArvidPs avatar
Tja!

Är 24 år och har jobbat på Pizza Hut i Sverige sedan 2016. Jag jobbar här än idag som skiftledare.

Har ni några frågor om företaget i sig eller hur arbetsmiljön ser ut? Jag svarar er mer än gärna!

Hur tillagar vi pizzorna?

Pizzan skapas med våran deg som vi får levererat fryst. Den frysta degen läggs på pannor med olja i för att sedan ligga i kylrummet i ca 12 timmar. Därefter läggs dem in i ett så kallat ”proofing” skåp där dem jäser, det tar ca 45 minuter. Därefter är dem redo att användas för att lägga toppings på.

Vi lägger pizzan i en ugn som går på ett rullande band, det tar ca 6-7 minuter från att ha lagt den i ugnen tills att den rullar ut färdig och klar.

Lön
Pizza Hut följer kollektivavtalet som går under resturang. OB’n ligger på ca 22kr.

Får vi äta på jobbet gratis?
Vi som jobbar här får äta hur mycket vi vill på rasterna samt dricka hur mycket läsk vi vill. ~32kr dras från varje arbetsdag för skatten på maten.

Däremot är det strikt förbjudet att ta mat hem pga Skatteverket, då dom tycker det finns risk att folk säljer pizzor medtagna från jobbet, låter lite skumt men så är iallafall resonemanget från VDn Rickard Forsshéll.

Mvh,
Arvid
Senast redigerad av ArvidP 2020-11-09 kl. 23:15.
Citera
2020-11-09, 23:15
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArvidP
Tja!

Är 24 år och har jobbat på Pizza Hut i Sverige sedan 2016. Jag jobbar här än idag som skiftledare.

Har ni några frågor om företaget i sig eller hur arbetsmiljön ser ut? Jag svarar er mer än gärna!

Pizzan skapas med våran deg som vi får levererat fryst. Den frysta degen läggs på pannor med olja i för att sedan ligga i kylrummet i ca 12 timmar. Därefter läggs dem in i ett så kallat ”proofing” skåp där dem jäser, det tar ca 45 minuter. Därefter är dem redo att användas för att lägga toppings på.

Vi lägger pizzan i en ugn som går på ett rullande band, det tar ca 6-7 minuter från att ha lagt den i ugnen tills att den rullar ut färdig och klar.

Lön
Pizza Hut följer kollektivavtalet som går under resturang. OB’n ligger på ca 22kr.

Vi som jobbar här får äta hur mycket vi vill på rasterna samt dricka hur mycket läsk vi vill. ~32kr dras från varje arbetsdag för skatten på maten.

Däremot är det strikt förbjudet att ta mat hem pga Skatteverket, då dom tycker det finns risk att folk säljer pizzor medtagna från jobbet, låter lite skumt men så är iallafall resonemanget från VDn Rickard Forsshéll.

Mvh,
Arvid

Är kedjan, likt alla andra, vänsterextrem? Har de visat några sådana tendenser?
Senast redigerad av Avalancheking 2020-11-09 kl. 23:22.
Citera
2020-11-09, 23:16
Medlem
-Orko-s avatar
Har du stoppat in huvudet under glassmaskinen och bara öst på nån gång? En gammal barndomsdröm!
Citera
2020-11-09, 23:16
Medlem
321js avatar
Vilken pizza rekommenderar du?
Citera
2020-11-09, 23:18
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Är kedjan, lika alla andra, vänsterextrem? Har de visat några sådana tendenser?
Kul att du frågor! Enligt min uppfattning, nej!
Citera
2020-11-09, 23:20
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Vilken pizza rekommenderar du?
Jag skulle säga antingen Forrest eller Pepperoni.
Personligen äter jag inte längre här så ofta då jag inte tycker våran kött är direkt fräsch.
Blir dock mycket sallader för mig när jag väl äter på jobbet.
Citera
Medlem
Citat:
Tja!

Lön

Mvh,
Arvid

Varför äta på Pizza Hut istället för Donken?
Citera
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Har du stoppat in huvudet under glassmaskinen och bara öst på nån gång? En gammal barndomsdröm!
Nej, men rengjort den ett x antal gånger. Det måste göras efter 2 veckor. Jag fattar varför Mcdonalds ofta säger att deras glassmaskin är sönder, tro mig, det är ett helvete att rengöra.
Citera
2020-11-09, 23:22
Medlem
Citat:
Jag skulle säga antingen Forrest eller Pepperoni.
Personligen äter jag inte längre här så ofta då jag inte tycker våran kött är direkt fräsch.
Blir dock mycket sallader för mig när jag väl äter på jobbet.

Vad är det som inte är fräscht med köttet?
Citera
2020-11-09, 23:22
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretchenU
Varför äta på Pizza Hut istället för Donken?
Personligen tänker jag samma, vår prisklass matchar tyvärr inte vad vi erbjuder. Vår meny förändras rätt ofta men prisklassen kvarstår.

Vi bemöter rätt ofta frågan om hur vi kan ta ca 230kr för en Large pizza, vilket jag har förståelse för.
Citera
2020-11-09, 23:27
Medlem
321js avatar
Uppträder all personal korrekt mot varandra?

Är det jobbigt att stå upp hela dagarna?

Finns det något som du kännner till som du inte kommer att berätta om?
Senast redigerad av 321j 2020-11-09 kl. 23:29.
Citera
2020-11-09, 23:27
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsykedeliskaTankar
Vad är det som inte är fräscht med köttet?
Vi får in leverans en gång i veckan på kött som fraktats från Storbritannien, köttet är fryst och behövas tinas upp i kylrummet ett dygn innan.

Köttet går sedan in i köket där det kan bli väldigt varmt då det ligger väldigt nära vår ugn, så köttet kan ibland inte vara jätte fräscht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in