Citat:
Ursprungligen postat av
Custom_made
På pizzahut i England lyckades dom alltid att nått blev fel. Fick oftast maten gratis/reducerat pris.
Gör ni också så om något blir fel?
Smaken är som baken!
Skulle ta en pizzahut pizza framför vapianos fattiga pizzor vilken dag som helst. Tycker italiensk pizza suger dock. För mycket bröd oftast, för lite fyllning, torr-ost och typ sallad på. Nä fy fan.
Enda som duger på vapiano är typ spicy salami, extra salami(så jävla snåla på topping) MÄNGDER med chili och chiliolja.
Lustigt att du tar vapiano som exempel när dom konkursat....
Jag jämför med Vapiano då de ligger närmast som koncept. Att de gått i konkurs är inte konstigt, frågan är hur det kommer gå för Pizza Hut i framtiden då deras siffror inte är direkt lysande och 2020 lär det knappast ha vänt.
Priserna är helt enkelt allt för höga för att locka in spontana gäster jag menar, 175kr för en small pizza som rekommenderas för en person och det dubbla för en medium som rekommenderas för 1-2personer. Då snackar jag typ en pizza med tomat, ost, skinka och champinjoner.
Jag skulle definitivt behöva en medium och vad får jag inte för mat på andra ställen om jag
är villig att betala 350kr (inklusive dryck ska sägas i rättvisans namn)? Jag gissar att personalen håller med?
Mina fördomar är att det är småbarnsfamiljer som unnar sig ett besök på Pizza Hut en gång om året som en kul grej. Dock är det fördomar, jag har endast käkat buffén de åtminstone 20åren. Så jag är självklart nyfiken på vilka som är gäster kvällstid?
Vad tror Ts bör göras för att öka lönsamheten, eller ja, skapa lönsamhet överhuvudtaget?