2020-11-10, 09:51
Medlem
black_devils avatar
Har du turkisk ursprung?

Citera
2020-11-10, 09:57
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
På pizzahut i England lyckades dom alltid att nått blev fel. Fick oftast maten gratis/reducerat pris.

Gör ni också så om något blir fel?

Smaken är som baken!

Skulle ta en pizzahut pizza framför vapianos fattiga pizzor vilken dag som helst. Tycker italiensk pizza suger dock. För mycket bröd oftast, för lite fyllning, torr-ost och typ sallad på. Nä fy fan.

Enda som duger på vapiano är typ spicy salami, extra salami(så jävla snåla på topping) MÄNGDER med chili och chiliolja.

Lustigt att du tar vapiano som exempel när dom konkursat....

Jag jämför med Vapiano då de ligger närmast som koncept. Att de gått i konkurs är inte konstigt, frågan är hur det kommer gå för Pizza Hut i framtiden då deras siffror inte är direkt lysande och 2020 lär det knappast ha vänt.

Priserna är helt enkelt allt för höga för att locka in spontana gäster jag menar, 175kr för en small pizza som rekommenderas för en person och det dubbla för en medium som rekommenderas för 1-2personer. Då snackar jag typ en pizza med tomat, ost, skinka och champinjoner.

Jag skulle definitivt behöva en medium och vad får jag inte för mat på andra ställen om jag
är villig att betala 350kr (inklusive dryck ska sägas i rättvisans namn)? Jag gissar att personalen håller med?

Mina fördomar är att det är småbarnsfamiljer som unnar sig ett besök på Pizza Hut en gång om året som en kul grej. Dock är det fördomar, jag har endast käkat buffén de åtminstone 20åren. Så jag är självklart nyfiken på vilka som är gäster kvällstid?

Vad tror Ts bör göras för att öka lönsamheten, eller ja, skapa lönsamhet överhuvudtaget?
Citera
2020-11-10, 10:04
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Varför luktar ert "kött" magsaft?

PS har inte ätit på Hutten sen nittiotalet. När ni etablerade er i Stockholm (Norrlandsgatan) var ni RIKTIGT bra de första månaderna. Sen blev det sunkigt. Priset steg snabbt för varje år också, vet inte om det är för att svenska kronan blivit värd mindre?

Håller med. Jag var och åt med en kompis på Pizza Hut på Norrlandsgatan när de var relativt nyöppnade och jag minns att pizzorna var riktigt fräscha då med mycket pålägg.

En annan anledning att Pizza Hut känns sunkigt idag är alla blattar, framförallt gästerna men även personalen.

Fråga till TS: Har Pizza Hut någon inofficiell policy att anställa/kvotera in blattar?
Citera
2020-11-10, 10:05
Medlem
Silltunnas avatar
Det är helt jävla obegripligt hur Pizza Hut kan ha kunder överhuvudtaget. Sjukt kass pizza. Imponerande dåligt rakt igenom, alltifrån brödet till minsta beståndsdel av toppingen. Om man verkligen skulle anstränga sig att göra en så dålig pizza som möjligt, hade den ändå inte kommit i närheten av skiten som serveras på nämnda kedja.
Citera
2020-11-10, 10:07
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArvidP
Hade en gång tre killar i 20-års åldern som var riktiga bänga på gräs, kände lukten bara av att dom kom in i restuarangen. När det var dags att betala notan så betalade en av killarna hela notan och skrev 4800kr som totalbelopp (notan låg på 480kr).

Såg när kvittot kom att han alltså dricksat mig 4320kr och frågade om han tryckte fel och vill ha en återbetalning. Han garvade som bara den tillsammans med dom två andra killarna och sa att han är för bäng för att hålla på och fixa med en återbetalning.

Såg aldrig dom tre igen
Hoppas du skrivit fel summa här annars är risken stor att du outat dig och att ledningen väldigt enkelt kan ta reda på vem du är.
Citera
2020-11-10, 10:11
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Skulle ta en pizzahut pizza framför vapianos fattiga pizzor vilken dag som helst. Tycker italiensk pizza suger dock. För mycket bröd oftast, för lite fyllning, torr-ost och typ sallad på. Nä fy fan.

Har för lite erfarenhet av Vapiano för att ha en uppfattning om huruvida deras pizzor var bättre eller sämre. Men att säga att "italiensk" pizza innehåller för mycket bröd jämfört med en amerikansk panpizza känns inte logiskt.
Citera
2020-11-10, 10:41
Medlem
BernardLoutres avatar
Vad är det för ost på pizzorna? Hur många procent kött är det i "skinkan"? Vad har ni för temperatur i ugnarna?
Citera
2020-11-10, 11:26
Medlem
Ett tag sedan jag åt hos er men....

Alltid undrat varför pizzorna på lunchen är så lika varandra. Kan skilja typ 1 ingrediens per pizza.
Typ Välj mellan mozzarella, vesuvio, vesuvio med champinjoner. Alltid gillat smaken men hade det varit mer annorlunda smaker på pizzorna hade jag ätit oftare.
Senast redigerad av geebird1 2020-11-10 kl. 11:26. Anledning: Skrev fel
Citera
2020-11-10, 11:50
Medlem
Snapcounts avatar
95kr för lunchen låter ju bra !
Citera
2020-11-10, 12:00
Bannlyst
Går det fel ibland när ni ska göra pizzorna?

Hur många Pizza Hut existerar det i Sverige?
Citera
2020-11-10, 12:11
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Går ni back på lunchbufféerna?

Äter bara typ en gång i halvåret på Pizza Hut men har noterat att det blivit väsentligt snålare med pålägg på pizzorna på lunchbuffén de senaste åren. Varför?

Vad tycker personalen om alla som inte äter kanterna på pizzan? Varje gång jag kommer till Pizza Hut ser jag tallrikar med berg av kanter, och det är också väldigt mycket av kanten som folk lämnar.
Tja!

Nej, vi går inte back på lunchbufféerna men marginalen är tajt.
En Large pizza som ligger framme på buffén kostar ca 18kr att göra, dessutom är det rätt vanligt att personalen använder deg som är 1 dag för gammal på måndagar om man sålt dåligt under helgen och har gammal deg över.

Kanterna bryr sig nog inte så många om, du får äta hur du vill!
Citera
2020-11-10, 12:12
Medlem
ArvidPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geebird1
Ett tag sedan jag åt hos er men....

Alltid undrat varför pizzorna på lunchen är så lika varandra. Kan skilja typ 1 ingrediens per pizza.
Typ Välj mellan mozzarella, vesuvio, vesuvio med champinjoner. Alltid gillat smaken men hade det varit mer annorlunda smaker på pizzorna hade jag ätit oftare.
Håller med dig, det är dom som sitter på kontoret i Stockholm som skapar menyn. Dom har knappt jobbat i restaurangerna så dom misslyckas enligt mig med mycket när det kommer till menyerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in