Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Goddag yxskaft!
Du och Mr.Woods svarar på någonting annat än det jag har skrivit.
Jag har föreslagit att politiska diskussioner bör flyttas från medicin-sektionen, till politik-sektionen. Jag och aw har presenterat ett förslag på hur flytten kan gå till. Som svar får jag "varför vi du diskutera samhällsfrågor i medicin och hälsa?". Det är ju motsatsen till det jag skrev. Goddag yxskaft!
Någonting liknande hände vid ett tidigare tillfälle, då jag diskuterade Flashbacks regelverk. Moderatorerna fantiserade ihop en egen version av vad jag hade frågat, och baserade sina svar på den illusionen. Naturligtvis blev konversationen väldigt märklig.
Jag postade en
allmän åsikt om det fetade i den text som jag citerade samt om tråden i stort, varken du eller
aw var måltavlan. Det är.inte bara ni två som skriver och läser i den aktuella tråden, och inte här heller, jag borde kanske ha varit lite tydligare med det.
Jag vill också vara tydlig med att jag inte kokar
ihop någonting med någon annan, min åsikt är personlig, i det här fallet råkar den till del sammanfalla med vad Mr.Woods tycker.
Hur, vad och om, något bör flyttas(befintliga inlägg) har jag ingen bestämd åsikt om, däremot tycker jag att politik och kritik mot myndigheter och personer framöver inte hör hemma i tråden om det inte dryftas i en vetenskaplig eller medicinsk kontext.
Jag råkar tycka likartat andra skribenter, till exempel att det är märkligt att det ens är en
fråga att pandemin och Covid-19 bör diskuteras i olika delforum och trådar beroende på aspekt, det är ju så forumet är organiserat, vad är nytt bara för att världen nu upplever något de flesta aldrig har varit med om?
Ett exempel, citat;
Citat:
:
Ursprungligen postat av Merwinna
MEN - DET GÅR JU INTE ATT SEPARERA. Om man vill uttrycka att munskydd borde vara obligatoriskt i kollektivtrafiken, köpcentrum och andra inomhusmiljöer, som i andra länder, så måste man ju få länka till vetenskapliga undersökningar som visar att munskydd har gjort skillnad. Och då måste dom, som har - eller anser sig ha - de vetenskapliga kunskaperna, även mer i detalj få diskutera hur studierna är gjorda, hur statistiken använts o.s.v.. Och vice versa - vad är det för mening med att komma fram till att munskydd är effektiva för att hindra smittan, om man ändå inte får säga att vi svenskar borde använda dem?
Här ser Merwinna ett problem, som enligt min uppfattning inte är ett problem eller hinder.
Länka till en vetenskaplig studie i den aktuella tråden, i samband med ett resonemang, fråga eller påstående, blir man ifrågasatt eller vill fördjupa sig i studien länkar man till relevant tråd på Flashback eller startar en sådan tråd och för den fördjupade diskussionen där.
Jo Merwinna, det går utmärkt att idka självdisciplin, det blir då enklare för moderatorerna, och det gynnar alla seriösa skribenter och läsare.