Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Men, du förstår ju inte att de båda aspekterna "politik" och "vetenskap" - och även fler aspekter än så, t.ex. de egna erfarenheterna av sjukdomen, iakttagandet av regelefterföljelse i ens egen stad, känslor, oro o.s.v. - i allra högsta grad GÅR IN I VARANDRA i den här frågan. (Vi befinner oss i ett undantagstillstånd för Bövelen!) De går inte att separera från varandra.
Därför behövs det en stor, allmän tråd där alltsammans får nämnas och diskuteras. Personligen bryr jag mig inte om i vilket forum den tråden ligger, men skulle den ligga i politikforumet skulle de vetenskapliga aspekterna plötsligt bli OT i stället, och det är lika illa det.
Kan ni inte bara starta en egen tråd i vetenskapsforumet, där det från början är OT att nämna något som inte är vetenskap? Och sedan bara låta "vår" tråd vara i fred? Så får alla välja var de vill vara, sedan.
Jag förstår vad du menar, men din oro är obefogad.
För det första så är det ingen som kommer varna dig i Inrikespolitik för att du länkar en artikel om att "barn smittar", eftersom du typiskt gör det inom ramarna av vad som är on-topic. Det är kritik mot den svenska politiska hanteringen av coronapandemin, och ni brukar så gott som alltid väva in detta. Risken att diskussionen blir "för opolitisk" ser jag som obefintlig.
För det andra så är du varmt välkommen att diskutera frågan
seriöst med oss i vetenskapsforumet. Vilket inte heller är OT, så länge man håller sig ifrån politiska provokationer som drar diskussionen åt fel håll. Ett sånt exempel är att
envist och upprepat gripa halmstrån för att ge stöd för sin politiska uppfattning. Det är kanske inget regelbrott i sig, men det sår fröet till den politiska diskussion som är OT, som man riskerar varning för.
Om ni bara låter diskussionen flyttas till IP så kommer det lösa sig. Ämnet för forumet är inrikespolitik
och coronapandemin.