2020-11-08, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.expressen.se/nyheter/krim/sa-foll-livet-samman-for-misstankta-domaren/

Tja läser man enbart denna tråd så ja då blir det ju som det blir om man säger så. Det finns dock andra uppgifter sedan tidigare trots att man vill ha det till något helt annat i just denna tråd. Det är liksom skygglappar för hennes tidigare liv. Vi får se vart det lutar då detta är klart. Men alla diagnoserna totalt jävla ovidkommande fortfarande. Trots postare som känner henne och vet en hel del om hennes liv sedan tidigare så måste motsäga det faktum trots att man inget har på fötterna. Martyren i XXXL koftan har haft en del år på sig att roffa och berätta allt för rätt personer och det gick inte många timmar efter han sköts med popcornpistolen innan han spelade offer i media.

Hon har inga polare kvar. De sista var två ökända bankrånare, två unga gangsterwannabees från orten, sjuka CF, nån taxichaffis och en fintad domare i kammarrätten. Nu har hon inte ens hunden kvar...
Citera
2020-11-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Till detta om trådens intresse för Karins psyke. Fullt förståligt för mig. Jag är nästan alltid mer intresserad av brottslingens psyke än av själva brottet. Brotten brukar vara lite patetiska och ointressanta.

Förslag för dig är att ta det i annan tråd då eftersom brottet är fokus här. Alltså stämpling till mord, förberedelse till mord och anstiftan till mordförsök.
Citera
2020-11-08, 17:48
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/krim/sa-foll-livet-samman-for-misstankta-domaren/

Tja läser man enbart denna tråd så ja då blir det ju som det blir om man säger så. Det finns dock andra uppgifter sedan tidigare trots att man vill ha det till något helt annat i just denna tråd. Det är liksom skygglappar för hennes tidigare liv. Vi får se vart det lutar då detta är klart. Men alla diagnoserna totalt jävla ovidkommande fortfarande. Trots postare som känner henne och vet en hel del om hennes liv sedan tidigare så måste motsäga det faktum trots att man inget har på fötterna. Martyren i XXXL koftan har haft en del år på sig att roffa och berätta allt för rätt personer och det gick inte många timmar efter han sköts med popcornpistolen innan han spelade offer i media.

Varför är spekulationer om ev personlighetsstörning "totalt jävla ovidkommande"?

Jag uppfattar det fetade helt annorlunda. Jag, likt många andra postare i tråden, håller helt öppet för att Karin varit högpresternade i studier och yrkesliv - hennes höga position når man inte bara sängvägen. Vi inser dock att människan är en varelse full av motsägelser - en och samma person kan vara högpresterande OCH ha en personlighetsstörning; en och samma person kan vara trevlig OCH impulsiv+aggressiv; en och samma person kan vara manipulerad OCH manipulerande.
Citera
2020-11-08, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hennes systerson och moster, dvs egen släkt, säger samma sak.
Hennes vän sen 80-talet säger samma sak.

Så det faller platt det du försöker med i ditt sjuka försvar för en kvinna som slår sina barn.

Synd att de inte kan intervjua Ester.

Ja just det han som har namnet toppjuristen på hennes telefonnummer. Inte K utan det står toppjuristen i displayen och med det går även systersonens bättre kännande bort.
Jag frågar igen var domslutet är på KL som då slagit sina barn? Finns inte det är det hörsägen eller en jävla överdrift.

Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Varför är spekulationer om ev personlighetsstörning "totalt jävla ovidkommande"?

Jag uppfattar det fetade helt annorlunda. Jag, likt många andra postare i tråden, håller helt öppet för att Karin varit högpresternade i studier och yrkesliv - hennes höga position når man inte bara sängvägen. Vi inser dock att människan är en varelse full av motsägelser - en och samma person kan vara högpresterande OCH ha en personlighetsstörning; en och samma person kan vara trevlig OCH impulsiv+aggressiv; en och samma person kan vara manipulerad OCH manipulerande.
Vi ? Skriv gärna att du anser det och lär dig att stava om du vill ha fler svar. Dina diagnosmanualer är avsedda för professionen inte för att kleta på kreti och pleti diagnoser som det behagar.
Senast redigerad av Browser 2020-11-08 kl. 17:52.
Citera
2020-11-08, 17:52
Medlem
Citat:
Hon är tjänstledig just nu i alla fall. Och den här skåpmaten som numera är möglig har väl ältats om i oändlighet. Jag tror inte någon har missat detta.

En fråga kommer ändå . Har KL dömt för något gällande barnen? Är det inte så att trots allt hon då påstås ha gjort så är sonen extremt ledsen då han ser trollen i tråden lägga ut bilder på hans mamma. En sjuk person alltså en som fått diagnos av en riktig psykiatriker har härjat i tråden i flera konton och det är åklagaren huvudvittne.

Men hon känner i alla fall till att det enbart är dom med befogenhet som kan sätta diagnoser på en person. Så på den får hon extra plus.

Ingen här säger sig ha satt diagnos på KL. Vi diskuterar det vi anser vara plausibelt. Det är en enorm skillnad, men du kanske inte förstår skillnaden? Dessutom – hur vet du att skribenterna i tråden som diskuterar KL utifrån ett psykologiskt/psykiatriskt perspektiv faktiskt inte är psykologer eller psykiater?
Citera
2020-11-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Schyst. Tack för tiderna👍🏼

Vet dock inte när sista förhandlingsdagen är, men det kan man givetvis ta reda på. Då blir det även en indikation på vart det hela landar i första instans. Stort mål där mycket skall avhandlas, men det är extremt synd att inte media är på plats.
Citera
2020-11-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ja just det han som har namnet toppjuristen på hennes telefonnummer. Inte K utan det står toppjuristen i displayen och med det går även systersonens bättre kännande bort.
Jag frågar igen var domslutet är på KL som då slagit sina barn? Finns inte det är det hörsägen eller en jävla överdrift.

Vi ? Skriv gärna att du anser det och lär dig att stava om du vill ha fler svar. Dina diagnosmanualer är avsedda för professionen inte för att kleta på kreti och pleti diagnoser som det behagar.

Du kommer med riktigt bra argument du! Du kanske inte ska klaga på andras stavning när din egen läsförståelse ligger på en nivå att du inte ens fattar att "vi" syftar tillbaka till "Jag, likt många andra postare i tråden". Du får gärna peka ut mitt stavfel så att jag kan bättra mig till nästa gång jag citerar dig, O store Browser!
Citera
2020-11-08, 17:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon är tjänstledig just nu i alla fall. Och den här skåpmaten som numera är möglig har väl ältats om i oändlighet. Jag tror inte någon har missat detta.
Helt ointressant.
Jag frågar om hon var i tjänst i augusti 2013 då polis ser att hon låst in barnen utan telefon och med knivar i låsen?

Är det skåpmat i din värld och ovidkommande?
Att barnen som är 9 och 11 år kunde ha skadat sig och ej kunnat förmedla sig eller om en brand utbrutit?
Citat:
Har KL dömt för något gällande barnen? Är det inte så att trots allt hon då påstås ha gjort så är sonen extremt ledsen då han ser trollen i tråden lägga ut bilder på hans mamma.
Hon har angripit barnen.
En av anmälningarna lades ner då det ansågs bli för jobbigt för barnen enl uttalande från ÅK.
ÅK beskrev upplevelsen dramatisk vilket man i högsta grad förstår då de fick fly från henne.

Jag hoppas det är ett beslut utifrån en bedömning av en professionell tjänsteutövare ang deras psykiska välbefinnande och en stark önskan från barnen själva.

Det är ett otroligt allvarligt brott.

Hon har stått även framför barnen och slagit HOL med flaska och skurit sig i handlederna och sett till att hamna i häkte.

Jag hoppas du förstår att barnen ser, hör och kan prata.
Med utredare, med sin kusin.

För du ifrågasätter väl inte deras ord hoppas jag och de önskningar som finns om struktur för möten?
Nykter, eget boende ska inte ens barn behöva vädja om när hon är god för 9.5 miljoner.
Men hon bryr sig inte.

Hennes son är garanterat ledsen. Om du tror att ett foto är värre än hennes framfart totalt så är du rätt skev.
Den som ligger i soffan vill säga.
Barnen ville inte att hon skulle gå ut i intervjuer i Expressen och AB.
Det struntade hon blankt i enligt sms i FUP då deras kusin vädjar till henne.
Senast redigerad av develi 2020-11-08 kl. 18:37.
Citera
2020-11-08, 18:04
Medlem
Citat:
Glömde lägga till att hon själv och andra i förhör beskriver att hon uttalat att hon fortsatt älskar honom.
Samtidigt är det ett rasande hat där hon spyr galla över honom och gör allt för att förpesta hans tillvaro.

"Karin får frågan hur hennes känslor för Henrik är idag.
Karin svarar att han är hennes barns far. Karin älskar honom fortfarande men inte den han
blev, men Karin har aldrig gett upp hoppet."

HOL beskriver den vän som hon haft sen tonåren och som är Gudfar till hennes äldsta barn.
JL berättar själv att han har försökt få henne att sluta dricka sen långt innan skilsmässan vilket enbart resulterat i att hon slagit honom också.

Han ska ha emottagit sms där hon skriver att hon älskar HOL fortfarande.
Det är, förutom det växlande kaotiska beteende som BPD uppvisar (sk splitting) rejält sjukt i förhållande till hennes fanatiska och hatiska beteende.
Om tidsuppgiften är korrekt för sms (augusti 2019) är det även suspekt i förhållande till motiv och svartsjuka.
HOL har en ny partner sen drygt ett år tillbaka vilket kan vara orsak till att allt intensifieras från sommaren 2018.

Den juridiska blodigeln som förhalar.

Ja, sammantaget finns det många exempel som utgör en rimlig grund för att spekulera om personlighetsstörning. Händelsen att HOL har en ny partner är definitivt intressant i samband med eskalation.
Citera
2020-11-08, 18:04
Medlem
Citat:
Helt ointressant.
Jag frågar om hon var i tjänst i 1 augusti 2013 då polis ser att hon låst in barnen utan telefon och med knivar i låsen?

.

Inget domslut alltså på att hon slagit sina barn? Ja, tack då vet jag det och stryker överdrifterna som presenterats. Kallar man sin moster för toppjuristen istället för Karin så har man ingen trovärdighet i mina ögon. Noll! Det är ändå intressant hur misstänkta har trollat i tråden för att sänka KL och har ett uppenbart hämndbegär. Det är ju utmärkt för en försvarsadvokat att krossa under förhör i domstolen. Inte ett konto utan flera alltså så det är inte konstigt att trådsanningar och förtal och smutskastning förekommit. Hon är tjänstledig och har du funderingar på hennes tjänstgöring 2013 får du vända dig till domstolsverket.
Citera
2020-11-08, 18:06
Medlem
Citat:
Inget domslut alltså på att hon slagit sina barn? Ja, tack då vet jag det och stryker överdrifterna som presenterats. Kallar man sin moster för toppjuristen istället för Karin så har man ingen trovärdighet i mina ögon. Noll! Det är ändå intressant hur misstänkta har trollat i tråden för att sänka KL och har ett uppenbart hämndbegär. Det är ju utmärkt för en försvarsadvokat att krossa under förhör i domstolen. Inte ett konto utan flera alltså så det är inte konstigt att trådsanningar och förtal och smutskastning förekommit. Hon är tjänstledig och har du funderingar på hennes tjänstgöring 2013 får du vända dig till domstolsverket.

Det är intressant hur alla uttalanden ang KL måste styrkas med domslut för att ens kunna övervägas ha någon bäring i dina ögon, medan dina egna uttalanden om HOL (förtal och smutskastning?) inte på något vis behöver beläggas. Verkligen intressant.
Senast redigerad av morboso 2020-11-08 kl. 18:08.
Citera
2020-11-08, 18:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Inget domslut alltså på att hon slagit sina barn? Ja, tack då vet jag det och stryker överdrifterna som presenterats.
Så du ignorerar barnen och anser att de ljuger.
Det är vad du vill ha sagt?
Att deras kusin som är mer som en storebror inte vet vad han talar om?

De har varit genom utredningar sen 2012 så jag skulle tro att det är en avvägning om hur de mår, vad de vill och vad de orkar.

Jag ställer mig dock frågande till ÅK beslut med tanke på allvarlig brott och att KL är våldsam även mot polis i tjänst och det som pågått i många år i en sammantaget bild av KL.
Att polis ser hur hon låst in barnen och lämnat dem ensamma på fyllan innan dess.

Hon borde de facto ha åkt in för länge sen.
Senast redigerad av develi 2020-11-08 kl. 18:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in