2020-10-14, 01:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror forumet också är till för just spekulationer. Den mentala biten hos KL intresserar åtminstone mig, och spekulerar gärna tills vi får ett officiellt utlåtande från någon psykiatriker. Du får scrolla över de inlägg som inte intresserar dig.

KL var så vitt jag vet en fullt normal kvinna tills för ca 15 år sen. Hennes krökande kan inte vara en förklaring till det här beteendet. Hon är mer skruvad än så.
Nej Karin var inte ens normal innan hon gifte sig med HOL vilket vittnesmål i fupen vittnar om.
Hon var rejält knepig redan innan dom gifte sig och drack redan då för mycket.
Då är vi vid år 1998, 22 år sedan. Skulle gärna få veta vad Karins exman har att säga om hennes beteende när dom var gifta. Han namn står någonstans i fupen men hittar det inte nu.
Edit: Hans Viktor hette första maken.
Han är inte förhörd men det borde han vara för han kan ju också ha haft en hotbild på sig från Karin efter den skilsmässan. Hon beskyller ju honom också för våldtäkt.

Jag gjorde ett utdrag om hennes beteende. Se inlägg (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fullt normal är väl en sanning med modifikation. En ev p-störning lär ha varit med sen tidigare, det blossar inte upp.
Eller vad tänkte du på?
Karin har nog aldrig varit fullt normal. Skrämmande läsning
Varför gifte sig HOL med henne? Kärleken är blind sägs det... men jösses
Senast redigerad av Timeout 2020-10-14 kl. 01:32.
Citera
2020-10-14, 01:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja, varför...

För att de kommer inte med varningstext och har en, till synes, normal manual.

Varför går en partner på äggskal runt en BPD som får vansinnesutbrott.
Varför stannar en partner hos en NPD som utsatts för gaslighting.
Varför lyckas en psykopat som utövar makt och kontroll.

För att de växlar. Ber om ursäkt. Gråter. Blir älskvärda. Gör sig små. Söker skydd. Tröst.
Överöser med kärleksbedyrelser, lockar via sex..

För att sen växla. Igen och igen och igen.
Varav det är eviga löften, bot, bättring, tårar och ombytlighet.
Hjärntvätt. Manipulation. Hot.. Drama.
Jag kan inte leva utan dig.

Ett par lojala barn i centrum som ändå älskar sin mamma.
Som också hoppas på bättring. Som vill tro på löften.

De har ett helvete som andra inte begriper.
Senast redigerad av develi 2020-10-14 kl. 01:41.
Citera
2020-10-14, 01:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ja, varför...

För att de kommer inte med varningstext och har en, till synes, normal manual.

Varför går en partner på äggskal runt en BPD som får vansinnesutbrott.
Varför stannar en partner hos en NPD som utsatts för gaslighting.
Varför lyckas en psykopat som utövar makt och kontroll.

För att de växlar. Ber om ursäkt. Gråter. Blir älskvärda. Gör sig små. Söker skydd. Tröst.
Överöser med kärleksbedyrelser, lockar via sex..

För att sen växla. Igen och igen och igen.
Varav det är eviga löften, bot, bättring, tårar och ombytlighet.
Hjärntvätt. Manipulation. Hot.. Drama.
Jag kan inte leva utan dig.

Ett par lojala barn i centrum som ändå älskar sin mamma.
Som också hoppas på bättring. Som vill tro på löften.

De har ett helvete som andra inte begriper.
Vi som nu sitter med facit i hand har så lätt att säga... varför lämnade han/hon inte i såna här fall.
Men det är ju det här spelet som du skriver om som är så svårt att förstå för någon som inte har varit i skiten. Karin var säkert en drömkvinna första tiden tills HOL var fast och sedan kämpade han i många år innan han gav upp.
Anledningen till att han gav upp var att hon gav sig på barnen fysiskt och då var måttet rågat.

Vi ser ju vittnesmål på vittnesmål i fupen nu om män som har blivit dårade av den här galna kvinnan... trots att dom märker att hon har alkoholproblem. Vilket i sig borde vara något som skulle få dom att lägga benen på ryggen och dra i 190.
Fullständigt galen och missbrukare troligen av både alkohol och piller och kanske annat.
Hon har fler än en diagnos. Men vilka?
Citera
2020-10-14, 02:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Vi som nu sitter med facit i hand har så lätt att säga... varför lämnade han/hon inte i såna här fall.
Men det är ju det här spelet som du skriver om som är så svårt att förstå för någon som inte har varit i skiten. Karin var säkert en drömkvinna första tiden tills HOL var fast och sedan kämpade han i många år innan han gav upp.
Anledningen till att han gav upp var att hon gav sig på barnen fysiskt och då var måttet rågat.

Vi ser ju vittnesmål på vittnesmål i fupen nu om män som har blivit dårade av den här galna kvinnan... trots att dom märker att hon har alkoholproblem. Vilket i sig borde vara något som skulle få dom att lägga benen på ryggen och dra i 190.
Fullständigt galen och missbrukare troligen av både alkohol och piller och kanske annat.
Hon har fler än en diagnos. Men vilka?
Ja, det var lite det jag ville poängtera om olika p-störningar som givetvis finns i olika grad, en del mindre och andra mer.
Kan det vara svårt att lämna en relation som inte är bra så handlar det här om svårt i kubik.
Man lämnar inte en sån obemärkt.
Sen finns väl ofta ett latent hot. Är det inte att ta barnen så är det att ta livet av sig. De skuldbelägger och dramatiserar.

Karin är en sucker. Hon tycks suga in folk i sitt spindelnät via alla redskap hon kommer på och som är lämpligt för stunden, för just den personen och beroende på vad hon är ute efter.
Vad hon vill utnyttja.
Efter skilsmässan är hon som den värsta con artist. En enda röra av torpeder, knull, bedrägerier. Hon leker lagens väktare, själavårdande terapeut, sexolog och mördare omväxlande.

Jag har knappt sett maken och då gapade jag över Möller.
KL har iaf mycket narcissism med sin kroniska offerroll och drama. Men hon är lika mycket utan skrupler som en psykopat och samtidigt beter hon sig som en tvättäkta borderline vid separation.
Jag tror hon passar i en monter på medicinhistoriska. Tyrannosaurie Hex de la femme fatale orgasmicus Terminator.
🤣
Senast redigerad av develi 2020-10-14 kl. 02:44.
Citera
2020-10-14, 02:16
Medlem
Grandiosos avatar
Bland det man kan undra över är hur i all världen en sån här pass urspårad person som KL
kan ha klarat av att fungera i sitt yrke som hög jurist. Hovrättsassessor blev hon förordnad
till redan 1999. Och det är inte helt lätt att bli. Det kräver sin man eller i detta fallet kvinna.
I privatlivet faller hon igenom allt som oftast, men märkligt nog alltså förmår människan
funka bra yrkesmässigt såvitt jag kan förstå.

Därborta på anstalten i Ystad har nog en viss Johanna Möller kunnat kolla upp den här
helsjuka historien med en jurist som löper amok och börjar måhända bli lite skraj för att hon
inte längre ska anses vara Sveriges farligaste och galnaste kvinna.
Här har det nu uppenbarat sig någon som kan anses vara en allvarlig konkurrent om
den titeln.
Citera
2020-10-14, 02:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Bland det man kan undra över är hur i all världen en sån här pass urspårad person som KL
kan ha klarat av att fungera i sitt yrke som hög jurist. Hovrättsassessor blev hon förordnad
till redan 1999. Och det är inte helt lätt att bli. Det kräver sin man eller i detta fallet kvinna.
I privatlivet faller hon igenom allt som oftast, men märkligt nog alltså förmår människan
funka bra yrkesmässigt såvitt jag kan förstå.
Jag tror du svarar dig själv.
Om p-störd, så håller hon ihop 9-5 och nykter.
Intellekt och högfungerande.
Men ballar ur innanför väggarna hemma och via alkohol.
.
Sen en total katastrof när missbruket tar överhanden.
Senast redigerad av develi 2020-10-14 kl. 03:26.
Citera
2020-10-14, 04:34
Medlem
Jofs avatar
Märkligt att någon tycker att man inte ska spekulera runt k.l:s psyke. Det är en viktig del i intresset för detta fall.
Mycket material har vi också.
Kanske är det obehagligt för några att K. L. :s psyke blir offentligt diskuterad. Men att därför tro sig ha rätt att lägga munkavle på en sån diskussion, är att gå över en gräns.
Citera
2020-10-14, 06:27
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nja så säker på hans naivitet och oskuld är inte jag...

Aktbil 366, sid 196

”Den fjärde torpeden, som inte kunde komma på grund av barn, kände Cecilia instinktivt att det var Mikael i Långvind med fyra barn. Karin vurmade om honom. Han jobbade med sjukvårdstransporter. Karin ringde till Cecilia och var skitförbannad över att torpeden inte kunde komma på grund av att något barn hade ramlat och slagit sig i trappan. Cecilia säger att hon fick en känsla av att det var Mikael. Han hade dåligt med pengar.”

Jag vet inte men jag tror inte att han visste något om planerna Karin hade. Det känns inte så. Han var ju lite "bodyguard" men av andra skäl då. Karin ljuger så mycket och vi vet inte vad hon lurade i Cissi.
Citera
2020-10-14, 06:29
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Det var solklart för många ang LW. Även Aki.

Jag kommer tyvärr aldrig tycka att ett mål anstiftan känns starkare. Där ett eller flera led till bortom mördaren ska bevisas.
Oavsett om man är helt övertygad att hon som ligger bakom.
Men jag hoppas och det är även stämpling och förberedelse.
Jag skiter i vårt hon hamnar, ba de låser in henne.
Likt min önskan om Möller går det bra med en kräftbur i Östersjön.

Bästa förslaget hittills. Men jag föreslår Mälaren istället, finns fler kräftor där.
Citera
2020-10-14, 06:38
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Falsk vet jag inte direkt, men hämndlysten. Precis som många andra som inte kan släppa sitt x utan stalkar dom i princip. Här har man en som blivit fråntagen sina barn och bostad. Självklart vill hon åt honom. Sen tror jag inte han är guds bästa barn direkt även om KL då har gått ner sig och balat ut.
I mina ögon är det fullt förståeligt på ett sätt men inte på ett annat. Ta en kvinnas barn ifrån henne så blir hon livsfarlig.

Jo titta i Rudholmstråden. Vilka stövlar och vilken slampa som fick skylla sig själv och hur hon såg ut osv. Skall man köra det här? Titta vilka skor HOL har och hur han bjöd ut sig och betedde sig så får han skylla sig själv. Hur fan kunde han gå med henne va? Gifta sig och skaffa barn med KL? Varför gick han inte med en gång? Vad hade han på sig när han gick ut? Slog hon honom var han väl värd det.

Karin tänker säkert så. Hon har blivit fråntagen allt. Allt som var hennes har HOL (för att jävlas?) tagit ifrån henne.
Hon glömmer bort att hon fått hälften av värdet på lägenheten. Var det nio miljoner?
Barnen fick HOL vårdnaden om, domstolen gav honom vårdnaden. Vad hade hänt om HOL inte kunnat ta hand om barnen, fosterhem. Vårdnaden stod aldrig mellan honom och Karin. Hon tror säkert att om bara HOL dör skulle hon få vårdnaden, men så är det inte. Det hade blivit fosterfamilj.
Citera
2020-10-14, 07:49
Medlem
Förhören med Karin är garanterat de snurrigaste jag läst! Som hon håller på De här svaren är ju rätt roliga, på fråga varför hon försökte få taxichauffören att slänga påsen med högst graverande SIM-kort och om hon hade något att dölja:

Sida 1823/1824 aktbilaga 373

Karin: ”Nej! Då hade jag väl slä... inte lagt den där från början om jag hade haft uppsåtet att han skulle skjutas den här dagen, jag är ju en högintelligent person, även om jag har mina problem med hjärnan, då hade jag väl inte haft den i väskan, och om jag hade glömt den i väskan, alldeles mot förmodan, hade jag väl för fan slängt den!”

Förhörsledaren: ”Ja, man kan vända på det, det finns många brotts... bra brottsplaner som har fallerat på enkla detaljer för att man glömmer saker.”

Karin: ”Ja, men nu råkar det vara så att jag är inte bara extremt högintelligent, utan jag har jobbat med detta, yrkesmässigt själv, sen jag börjar sitta ting på Stockholms Tingsrätt 94, men även långt tidigare, för redan 1988 började jag hjälpa... eh... brottmålsadvokaten Bo Victor, och träffade Dag Victor typ nästan en gång i veckan, och det enda vi pratade om, jag och Dag och jag och Bosse, var förundersökningar och brottmål.”
Senast redigerad av Bengt-Birger 2020-10-14 kl. 07:53.
Citera
2020-10-14, 08:35
Medlem
Citat:
Nej Karin var inte ens normal innan hon gifte sig med HOL vilket vittnesmål i fupen vittnar om.
Hon var rejält knepig redan innan dom gifte sig och drack redan då för mycket.
Då är vi vid år 1998, 22 år sedan. Skulle gärna få veta vad Karins exman har att säga om hennes beteende när dom var gifta. Han namn står någonstans i fupen men hittar det inte nu.
Edit: Hans Viktor hette första maken.
Han är inte förhörd men det borde han vara för han kan ju också ha haft en hotbild på sig från Karin efter den skilsmässan. Hon beskyller ju honom också för våldtäkt.

Jag gjorde ett utdrag om hennes beteende. Se inlägg (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Ja, tyvärr har nog denna relation alldeles för länge kännetecknats av psykisk ohälsa, beroende och medberoende. Inte ovanligt, men detta fall är ju extremt. Man får hoppas att framförallt barnen repar sig efter denna mardröm de varit med om och blivit utsatt för i sin hemmiljö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in