2020-11-08, 17:04
Medlem
Jofs avatar
Ursprungligen postat av Browser

"Vem fan bryr sig om hon vill ta död på sin fd osmakliga make?
Hon får hedersplats på Hinseberg och jag förstår henne fullt ut. Ta aldrig en kvinnas barn ifrån henne då blir hon livsfarlig.
Det är synd att hon inte lyckats bara."

Det var ord och inga visor. Ställer sig helt på brottslingens sida.

Till detta om trådens intresse för Karins psyke. Fullt förståligt för mig. Jag är nästan alltid mer intresserad av brottslingens psyke än av själva brottet. Brotten brukar vara lite patetiska och ointressanta.
I det här fallet är Karin uppenbart mer intressant än det att en idiot skjuter någon i en trappgång.
Här handlar det om att finna motivet för brottet.
Det torde vara hämnd.
Den andra delen i detta är frågan hur Karin är beskaffad psykiskt för att vilja hämnas och för att ta till så drastisk åtgärd för sin hämnd. Det är intressant. Kanske inte för domstolen, men allmänmänskligt.

Browser har i ovan citat, angett sin tro om anledning. Inte alls ointressant, men räcker knappast för att förklara graden av hämnd.
Bör kombineras med en bild en personlighet som kan gå till dessa ytterligheter.
Många personligsavvikelser har diskuterats. För att kasta ljus över det.

Jag har själv bidragit med en hypotes om borderline som är kända för att gå till extremer. Men ändå, detta är en extrem utöver det vanliga.

Ska bidra med en tanke till som kan belysa en sådan extrem.
Under en tid umgicks jag med höga jurister. Fick då inblick att man förhöll sig till rätt och rättvisa på ett s.a.s. högre plan. Det handlade inte om lekmannens rätt och straff, det handlade om något annat; ett förhållningssätt, ett spel, om tolkningar.
En borderline med denna intellektuella överbyggnad kan leka med möjligheter, se detta som ett spel med olika utfall. Se det som intressant.
Så det kanske absurda blir, givet detta resonemang håller, att just hennes roll och erfarenhet som jurist,
inte varit ett hinder, utan en väg till detta brott. Och att hon nu intresserad! ser hur det utvecklar sig.
Citera
2020-11-08, 17:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Ja, vissa punkter är supertydliga (impulsiv, aggressiv) och för andra hittar man snarare indikatorer på att det skulle kunna vara så, senare utelämnade jag. T.ex. det jag skrev tidigare om att hennes föräldrar flyttat efter henne i vuxen ålder.
Glömde lägga till att hon själv och andra i förhör beskriver att hon uttalat att hon fortsatt älskar honom.
Samtidigt är det ett rasande hat där hon spyr galla över honom och gör allt för att förpesta hans tillvaro.

"Karin får frågan hur hennes känslor för Henrik är idag.
Karin svarar att han är hennes barns far. Karin älskar honom fortfarande men inte den han
blev, men Karin har aldrig gett upp hoppet."

HOL beskriver den vän som hon haft sen tonåren och som är Gudfar till hennes äldsta barn.
JL berättar själv att han har försökt få henne att sluta dricka sen långt innan skilsmässan vilket enbart resulterat i att hon slagit honom också.

Han ska ha emottagit sms där hon skriver att hon älskar HOL fortfarande.
Det är, förutom det växlande kaotiska beteende som BPD uppvisar (sk splitting) rejält sjukt i förhållande till hennes fanatiska och hatiska beteende.
Om tidsuppgiften är korrekt för sms (augusti 2019) är det även suspekt i förhållande till motiv och svartsjuka.
HOL har en ny partner sen drygt ett år tillbaka vilket kan vara orsak till att allt intensifieras från sommaren 2018.
Citat:
Eller att man kan se hennes ständiga processande om lägenheten och faktumet att hon inte flyttat "ett enda papper" (eller vad det var hon sa) som ett desperat försök att undvika separation från HOL+barnen+föräldrarnas lägenhet.
Så länge det är igång är separationen ännu inte ett faktum.
Den juridiska blodigeln som förhalar.
Senast redigerad av develi 2020-11-08 kl. 17:25.
Citera
2020-11-08, 17:18
Medlem
Någon som vet när slutanförandena är inplanerade?
Citera
2020-11-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Svårt att säga. Dag 8 i båda delarna. Det finns två huvudförhandlingsplaner. En för KL och en för de resterande tre om jag förstår rätt av de dokument jag har. I båda delarna är det dag 7 och dag 8 pläderingarna hålls. Jag har dock inga datum i förhandlingen. Men de finns nog nånstans i tråden.
Citera
2020-11-08, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Då kan man ju undra varför inte hennes vänner avlevererar lite positiva omdömen om henne? Vi kan nog gissa varför...

Citat:
KL har goda juridiska kunskaper. Hon är en trevlig person. Hon är samarbetsvillig och strävar alltid efter att göra ett bra arbete”, skrev en av kvinnans referenspersoner i samband med att hon sökte ett nytt jobb.
Domarens karriär och privatliv fungerade bra

Tidigt i karriären medverkade kvinnan i en uppmärksammad iscensättning av juridiska avgöranden med ett flertal kända namn.

Och även kvinnans privatliv tycks ha fungerat bra under större delen av 00-talet.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/sa-foll-livet-samman-for-misstankta-domaren/

Tja läser man enbart denna tråd så ja då blir det ju som det blir om man säger så. Det finns dock andra uppgifter sedan tidigare trots att man vill ha det till något helt annat i just denna tråd. Det är liksom skygglappar för hennes tidigare liv. Vi får se vart det lutar då detta är klart. Men alla diagnoserna totalt jävla ovidkommande fortfarande. Trots postare som känner henne och vet en hel del om hennes liv sedan tidigare så måste motsäga det faktum trots att man inget har på fötterna. Martyren i XXXL koftan har haft en del år på sig att roffa och berätta allt för rätt personer och det gick inte många timmar efter han sköts med popcornpistolen innan han spelade offer i media.
Citera
2020-11-08, 17:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror att dom flesta omdömen är kamrater till hennes man det är också därför det blir ointressant.
Hennes systerson och moster, dvs egen släkt, säger samma sak.
Hennes vän sen 80-talet säger samma sak.

Så det faller platt det du försöker med i ditt sjuka försvar för en kvinna som slår sina barn.

Synd att de inte kan intervjua Ester.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Svårt att säga. Dag 8 i båda delarna. Det finns två huvudförhandlingsplaner. En för KL och en för de resterande tre om jag förstår rätt av de dokument jag har. I båda delarna är det dag 7 och dag 8 pläderingarna hålls. Jag har dock inga datum i förhandlingen. Men de finns nog nånstans i tråden.

Tack så mycket. Ja för min del är det mest intressant med KL och MR pga av att strafftiden blir lite mer rejäl där. Även intressant att se hur MRs medverkan bedöms. Ska leta, tack för ledningen.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/krim/sa-foll-livet-samman-for-misstankta-domaren/

Tja läser man enbart denna tråd så ja då blir det ju som det blir om man säger så. Det finns dock andra uppgifter sedan tidigare trots att man vill ha det till något helt annat i just denna tråd. Det är liksom skygglappar för hennes tidigare liv. Vi får se vart det lutar då detta är klart. Men alla diagnoserna totalt jävla ovidkommande fortfarande. Trots postare som känner henne och vet en hel del om hennes liv sedan tidigare så måste motsäga det faktum trots att man inget har på fötterna. Martyren i XXXL koftan har haft en del år på sig att roffa och berätta allt för rätt personer och det gick inte många timmar efter han sköts med popcornpistolen innan han spelade offer i media.
En XXL-kofta lär väl ändå räcka till KL, trots hennes monumentala ego. Vem som spelat offerrollen ad nauseam i detta är tämligen klarlagt
Citera
2020-11-08, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8

Ingen bryr sig eftersom fokus inte ligger på faktauppgifterna i detta ämne. Men vad jag kan se finns dessa tider för kommande vecka
2020-11-10 09:00 - 16:30
2020-11-12 09:00 - 16:30
Citera
2020-11-08, 17:34
Medlem
develis avatar
Citat:

Finner det skrämmande att hon våldför sig och lobbas 2013. Låser in barn på fyllan med knivar.
Då är hon väl fortf i tjänst?
Senast redigerad av develi 2020-11-08 kl. 17:37.
Citera
2020-11-08, 17:38
Medlem
Citat:
Ingen bryr sig eftersom fokus inte ligger på faktauppgifterna i detta ämne. Men vad jag kan se finns dessa tider för kommande vecka
2020-11-10 09:00 - 16:30
2020-11-12 09:00 - 16:30

Schyst. Tack för tiderna👍🏼
Citera
2020-11-08, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Finner det skrämmande att hon våldför sig och lobbas 2013. Låser in barn på fyllan med knivar.
Då är hon väl i tjänst?

Hon är tjänstledig just nu i alla fall. Och den här skåpmaten som numera är möglig har väl ältats om i oändlighet. Jag tror inte någon har missat detta.

En fråga kommer ändå . Har KL dömt för något gällande barnen? Är det inte så att trots allt hon då påstås ha gjort så är sonen extremt ledsen då han ser trollen i tråden lägga ut bilder på hans mamma. En sjuk person alltså en som fått diagnos av en riktig psykiatriker har härjat i tråden i flera konton och det är åklagaren huvudvittne.

Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Du ser väl på hennes engelska meddelanden i Encro chat att hon är högintelligent? Bästa täckmanteln, hade det varit KL hade hon ju logiskt sett skrivit, eller ska jag säga "shitshattat", på svenska!

Men hon känner i alla fall till att det enbart är dom med befogenhet som kan sätta diagnoser på en person. Så på den får hon extra plus.
Senast redigerad av Browser 2020-11-08 kl. 17:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in