2020-10-24, 09:16
Medlem
Jag skriver följande i inlägget du besvarar:

Citat:
Får KL till ett bra och innehållsrikt huvudförhör så blir det svårt för åklagaren att göra ett paradnummer under motförhöret av saker som redan är berörda under huvudförhöret.

Du bemöter mitt inlägg med att helt och hållet svänga diskussionen och skriver följande som då följakligen blir ett ickesvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Både Ola och KL vet för övrigt att det finns en av jurister erkänd nackdel med att ordföranden lämnar över först till den tilltalade att prata fritt. Det blir väldigt lätt pladdrigt ( eller tvärtom några få meningar) och en munsbit för åklagaren sen att hugga i delar av.

I min värld blir såna här kovändningar mest trams och du framställer dig själv som ett fån.

DU börjar prata om en åklagare som ska käka upp den tilltalade i ett slafs i huvudförhöret. Det finns inte på världskartan att Lucas Eriksson kommer göra det du förutspår, han vet att det inte är tillåtet i varken huvud eller motförhör av en åklagare.

Alla är på tårna inför den här huvudförhandlingen. Bara att läsa dagens juridik där man kan se att advokatsamfundet på egen begäran granskade jävfrågan innan åtal ens var väckt.

Citat:
Advokatsamfundets disciplinnämnd tog på eget initiativ upp frågan om två av försvararna i Olsson-Lilja-ärendet kunde brutit mot god advokatsed genom att åta sig försvararuppdragen.
Skälet är att båda två, Ola Salomonsson och Kristofer Stahre, tidigare arbetat på samma byråer som målsäganden, advokaten Henrik Olsson Lilja.
Vid en samlad bedömning föranledde det faktum att de åtog sig uppdragen dock ingen åtgärd från disciplinnämnden.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/samfundet-utredde-flera-advokater-for-jav-i-olsson-liljaarendet/

Citat:
Aldrig har en tilltalad visad sådan avsky gentemot en åklagare så detta möte kommer bli särskilt intressant i förhandlingen. Tror åklagaren kan få KL ur balans. Sen hur det är avgörande eller ej återstår att se.

Åter igen fortsätter du med samma okunnighet. Tror att åklagaren ska försöka få KL ur balans. Tappar KL det så tappar hon det på egen hand inte för att Lucas provocerat fram ett utbrott i sin åklagarroll, han vet(förhoppningsvis) bättre.

Ditt svar till mig känns mera som att du vill att Lucas Eriksson ska bli din ställföreträdande hämnare i denna huvudförhandling mot KL. Att du nu över året hatat och förföljt KL maniskt ska du inte lägga i famn på åklagaren.

Citat:
Och HOLs biträde ska inte underskattas i detta sen. Han är ingen duvunge heller.

Att Lucas fått äran att jobba brevid Olsson ska han vara evigt tacksam för för Lucas är i det här sammanhanget av aktörer en duvunge. En duvunge med småa och lokala huvudförhandlingar på meritlistan. KL har fått en av sveriges bästa brottsmålsadvokater att försvara henne. Inte att förglömma, KL är själv domare så Lucas har ingen lätt uppgift framför sig och givetvis är åklagaren mycket nervös inför huvudförhandlingen vilket kan komma att synas, där tror jag Olsson kan vara behjälplig som biträde åt en nagelbitande gröngöling till åklagare.
Citera
2020-10-24, 09:26
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du kan fortsätta i samma hjulspår, du kan ignorera BPD.

Men du kan inte ignorera och argumentera mot vad BPD de facto innebär.
Det märks mycket väl att du inte vet vad p-störningar är. .
Om så är fallet, att hon har en störning, så handlar det om att vara kapabel att sköta jobb.
Det handlar om att gå hem och balla ur vilket närstående och några i närmsta krets ser.
Det står mängder i FUP.

Du hör inte till hennes närmsta krets. Det är typiskt BPD likt andra p-störningar att spela rollspel inför andra och tappa masken hemma el på fyllan

Läser du bara delar av vad jag skriver? Jag säger ju att delar passar, i vart fall omkring det lilla jag nu vet om personlighetsstörningar.
Jag läste dina länkar med intresse.
Att sätta den diagnosen ändrar ändå inte faktumet att hon levt på ett helt annat vis tidigare.
Eller tror du att Henrik gifte sig och skaffade barn med en alkad galenpanna som från dag ett våldsamt svingade sig både verbalt och materiellt?

Om hon bär en störning, eller delar av en störning, har hon i så fall gjort det på ett vis som i vart fall jag aldrig hört talas om.
Om hon fått en störning på senare tid, har den därtill kommit på relativt snabbt och hårt.
Vilket är tänkbart, vad vet jag?
Kan man få en personlighetsstörning i hög vuxen ålder som kastar om polerna så tvärt?
Citera
2020-10-24, 09:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Läser du bara delar av vad jag skriver? Jag säger ju att delar passar, i vart fall omkring det lilla jag nu vet om personlighetsstörningar.
Att sätta den diagnosen ändrar ändå inte faktumet att hon levt på ett helt annat vis tidigare.
Eller tror du att Henrik gifte sig och skaffade barn med en alkad galenpanna som från dag ett våldsamt svingade både sig både verbalt och materiellt?

Om hon bär en störning, eller delar av en störning, har hon i så fall gjort det på ett vis som i vart fall jag aldrig hört talas om.
Om hon fått en störning på senare tid, har den därtill kommit på relativt snabbt och hårt.
Vilket är tänkbart, vad vet jag?
Kan man få en personlighetsstörning i hög vuxen ålder som kastar om polerna så tvärt?
Här begår du kardinalfel.i ditt resonemang.
Du tycks tro att en p-störning har nån sorts normalitet.
Det heter inte störning för intet.
Nej. Den fanns där. Den flyger inte på:
Den framträder.

Det handlar om förmåga att hålla den i schack.
Ju mindre alkoholmissbruk, ju mindre Mood swings.

Du missar målet. De är manipulativa och kan växla till enormt charmerande.
Den sida du åberopat gång efter annan.
Den sidan har även HOL mött.
Den manipulativa, den som gör sig liten och näpen. Som behöver skydd och stöd och empati.
Sen växlar det i extrema ytterligheter.
Skillnaden är att de har två barn ihop men sen går det inte längre i takt med att fylla tilltar.
Varav skilsmässa är ett faktum
Varav KL ballar ur fullständigt.
Senast redigerad av develi 2020-10-24 kl. 09:42.
Citera
2020-10-24, 09:45
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Här begår du kardinalfel.i ditt resonemang.
Du tycks tro att en p-störning har nån sorts normalitet.
Det heter inte störning för intet.
Nej. Den fanns där. Den flyger inte på:
Den framträder.

Tja, om en störning inte hade uppvisat vissa linjer av normbildning, så hade man väl aldrig kallat den för störning, än mindre ens upptäckt och paketerat den/dom med gällande beskrivningar?
Personlighetsstörningar är i min uppfattning definierbara, då du ju själv länkar beskrivande artiklar i ämnet.
Dragen hos en narcissist tex, kan te sig ganska lika mellan olika individer = normalitet.

Jag menar på att en störning aldrig framträtt hos henne förut, utan i så fall verkar vara något som tillkommit under senare åren.
Eller framträtt, om du så önskar gällande formulering.
Citera
2020-10-24, 10:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Tja, om en störning inte hade uppvisat vissa linjer av normbildning, så hade man väl aldrig kallat den för störning, än mindre ens upptäckt och paketerat den/dom med gällande beskrivningar?
Personlighetsstörningar är i min uppfattning definierbara, då du ju själv länkar beskrivande artiklar i ämnet.
Dragen hos en narcissist tex, kan te sig ganska lika mellan olika individer = normalitet.

Jag menar på att en störning aldrig framträtt hos henne förut, utan i så fall verkar vara något som tillkommit under senare åren.
Eller framträtt, om du så önskar gällande formulering.
P-störningar är definierade.
Vissa är dock inte klart avgränsade, speciellt inte för kvinnor.
En del överlappar och flera har samma drag.
Utöver detta finns komorbiditet, det kan finnas flera störningar såsom BPD, NPD, ADHD.
Depression, ångest.

Det kan finnas en grundstörning (tex BPD) med andra utpräglade drag (tex narcissism).
Att hon har nån störning betvivlar jag dock inte.

Ja, det FRAMTRÄDER nåt som redan finns med i bagaget.
För att brännvin får henne att balla ur mer och mer. Som nykter klarar hon att hålla masken begränsad tid.

Det är väl för fan folk som levt i hop med högfungerande seriemördare och som inte haft en susning.

1. Det ses ett stört beteende mycket tydligt i FUP.

2. Det är många som beskriver ett skevt beteende sen långt bak i tiden.

3. De är i nära krets och sammantaget ses att samma negativa beteende återkommer oavsett vem som berättar.

4. Du kan inte leverera dig själv som ett facit.

Speciellt inte om du är manipulerad och grundlurad och inte sett den som egentligen finns bakom masken.
Citat:
Jag menar på att en störning aldrig framträtt hos henne förut
Really..
Det är mängder med störda beteenden, hon kvalar in med bred marginal.
.
Senast redigerad av develi 2020-10-24 kl. 10:25.
Citera
2020-10-24, 10:28
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
P-störningar är definierade.
Vissa är dock inte klart avgränsade, speciellt inte för kvinnor.
En del överlappar och flera har samma drag.
Utöver detta finns komorbiditet, det kan finnas flera störningar såsom BPD, NPD, ADHD.
Depression, ångest.

Det kan finnas en grundstörning (tex BPD) med andra utpräglade drag (tex narcissism).
Att hon har nån störning betvivlar jag dock inte.

Ja, det FRAMTRÄDER nåt som redan finns med i bagaget.
För att brännvin får henne att balla ur mer och mer. Som nykter klarar hon att hålla maken begränsad tid.

Det är väl för fan folk som levt i hop med högfungerande seriemördare och som inte haft en susning.

1. Det ses ett stört beteende mycket tydligt i FUP.

2. Det är många som beskriver ett skevt beteende sen långt bak i tiden.

3. De är i nära krets och sammantaget ses att samma negativa beteende återkommer oavsett vem som berättar.

4. Du kan inte leverera dig själv som ett facit.

Speciellt inte om du är manipulerad och grundlurad och inte sett den som egentligen finns bakom masken.

Det är inte jag som är något facit, lika lite som du själv faktiskt.
Facit består i att Henrik nog inte gifte sig, levde ihop med och bildade familj med en galenpanna, samt att hennes ämbete nog inte vore för att hon agerat galenpanna.
Det finns nada, noll, och ingenting av dom "förekommande karaktärsdragen" hos en personlighetsstörning i hennes förflutna, och då menar jag då hon verkade normalt i samhället.
Innan det som beskrivs i fupen utspelade sig.

Vad som senare sker med henne gällande förändring, tror jag mer beror på att något faktiskt skett, snarare än att hon burit något i smyg genom livet.
Sätt vilket epitet du vill, men kom inte och säg att hon gått genom livet med vad du än far efter, eller som det beskrivs i fup, för det stämmer helt enkelt inte.
Hon var något helt annat innan.

Jag har aldrig litat på Karin för fem öre, även om hon agerat vänligt och behärskat.
Så jag är inte lurad på något vis.

Tänker formulera mig lite annorlunda:
Att hon utvecklat någon form av störning, har jag aldrig tvivlat på.
Citera
2020-10-24, 10:49
Medlem
Citat:
Ändå har allt detta passerat kollegor & arbetsgivare och hennes egen make obemärkt i åratal...

I vart fall fram tills det briserar. Då rullar allt upp på relativt kort tid.
Det går inte annat än att instämma i att hon är en livsfarlig rabiat fyllekärring, men är det verkligen ingen som funderar över hur hon klarat sig i karriären, eller hur Henrik ens kunde gifta sig med henne och bilda familj, mot bakgrund av detta rabiata beteende?
Besitter hon sådan självkontroll att hon kan växla mellan att vara en balanserad och gedigen person, till att i det fördolda agera lika klantigt som vansinnigt/aggressivt?

Ska det verkligen vara så svårt att begripa att hon inte alltid varit som beskrivs genom fup?
Det finns en solklar anledning att i vart fall söka/fundera över ett förmildrande, och det är detta enorma gap mellan Karin nu och Karin då som person.

Som flera beskriver henne efter att ha läst på, så får man bilden att hon vandrat genom livet som en lös kanon ständigt omgiven av alkoholdoft och enbart skapat oreda vart hon än tar sig fram.
Jag är av uppfattningen att hon behöver hjälp, snarare än straff. Straffet kan dock vara början på hjälp i detta, då jag är lite nyfiken på om den gamla Karin finns kvar där inne någonstans.
Folk vägrade ju för i helvete att komma på deras bröllop för att hon var så djupt sinnessjuk redan då. Vad är det du pratar om som gått obemärkt förbi? Bara för att du suttit och runkat till en fantasi om henne, innebär det ju inte att alla andra är helt efterblivna.
Citera
2020-10-24, 10:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är inte jag som är något facit, lika lite som du själv faktiskt.
Facit består i att Henrik nog inte gifte sig, levde ihop med och bildade familj med en galenpanna, samt att hennes ämbete nog inte vore för att hon agerat galenpanna.
Det finns nada, noll, och ingenting av dom "förekommande karaktärsdragen" hos en personlighetsstörning i hennes förflutna, och då menar jag då hon verkade normalt i samhället.
Innan det som beskrivs i fupen utspelade sig.

Vad som senare sker med henne gällande förändring, tror jag mer beror på att något faktiskt skett, snarare än att hon burit något i smyg genom livet.
Sätt vilket epitet du vill, men kom inte och säg att hon gått genom livet med vad du än far efter, eller som det beskrivs i fup, för det stämmer helt enkelt inte.

Jag har aldrig litat på Karin för fem öre, även om hon agerat vänligt och behärskat.

Tänker formulera mig lite annorlunda:
Att hon utvecklat någon form av störning, har jag aldrig tvivlat på.
Han blev inte ihop med en p-störning som visade sina mindre goda sidor.
Som fanns från start.

Det är även möjligt att det inte var så utpräglat.
Förrän fylla kom in mer och mer i bilden.
Har du problem med läsförståelse?

En del är blint förälskade, det ses i tråden.
Överförtjusta trots en helt vedervärdig läsning.
Extremt pinsamt att falla så lågt.

Andra lever på hopp om bot och bättring och håller ihop pga av barn.
En p-störd växlar som ett aprilväder och en sån relation är mkt svår att ta sig ur.
Det kan vara allt mellan fantastiska blow job till hot om att ta livet av sig.

Du ser det däremot inte, som inte lever varken i eller nära relationen.
Citat:
Närstående och anhöriga vittnar samstämmigt om ett bedrövligt beteende.
Ser du inte tex vad hennes mors syster skriver?
Citat:
Du är grundlurad, har beskrivit henne i romantiserade termer och likaså haft totalt fel om hennes sjukdomar.
Du har misstrott barnen då de beskrev ärr och du påstod att hon aldrig varit knivskuren i Jugoslavien.
Att du sen piper till emellanåt om att du anser henne vild på fyllan kompenserar tyvärr inte.
Senast redigerad av develi 2020-10-24 kl. 10:55.
Citera
2020-10-24, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja

Synd att hon inte insåg att det var hennes slag, förnedrande och våld mot familjen, skammen över hennes uppträdande, som gjorde att barnen inte ville ha umgänge med henne. S

VI tar det en gång till då så inte lögnerna får så stor spridning. Barnet umgås med sin mor det har vi sett i FU. Så skall du ljuga och överdriva får du allt göra det i trådar där ingen läser FU .
Citera
2020-10-24, 12:01
Medlem
Citat:

Det finns ingen anledning att förmildra och försköna hennes framfart och samtidigt göra henne en björntjänst.
Du underhåller och bejakar hennes störda beteende.
KL behöver förändras. Hon behöver stöd och behandling och inte falsk omsorg.

Det finns däremot ingen anledning att läsa dina A4 med hemmasnickrade diagnoser . Det sköter expertisen och inte en postare på Flashback. Låt K ha sex utan att du skall förklara det i diagnoser som du googlar på. Stöd och behandling av expertis ja inte av anonyma låtsaspsykologer på Flashback.

Edit ett tips till dig att sluta titulera andra för om inte så kommer jag rpr dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Folk vägrade ju för i helvete att komma på deras bröllop för att hon var så djupt sinnessjuk redan då. Vad är det du pratar om som gått obemärkt förbi?

Källa på folk tack? Sida och aktbilaga blir bra.

Citat:
I flera sidor rantas det på om hennes haveri, till synes obekvämt och rent av tabu att ens fundera på hur eller varför hon havererat i relation till hennes tidigare år.
Jag har inte lurats av henne, då min egna erfarenhet enbart omfattar hennes beteende som beskrivs genom fup.

Jag anser fortfarande att hjärnblödningen som man vill förminska i tråden och hennes alkoholmissbruk kan ha lett till att hon förändrades. Jag är inte säker på om hon har fått fler blödningar efter det. Hennes sviter efter den aktuella hjärnblödning visar sig genom hela FU. Oavsett vad låtsasexpertisen påstår i denna tråd.
Senast redigerad av Browser 2020-10-24 kl. 12:09.
Citera
2020-10-24, 12:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det finns däremot ingen anledning att läsa dina A4 med hemmasnickrade diagnoser.
Det finns stor anledning så länge som en så rubbad person som dig kommer med förvanskad information om KL i förhållande till FUP.
Däremot satte jag ingen diagnos. Jag drog bort hjärnblödningar, hjärnskador, demens, skylla-på-fylla-syndromet och påvisade att hon är störd redan för många år sen.

Jag trivialiserar inte att hon knäat sin syster med att det hör till alkoholister likt du gör - för det gör det inte. En del är fromma som lamm.

Nu senast visade du väldigt tydligt hur störd du är och du uppmuntrar till grov brottslighet:
Citat:
Ursprungligen postat av Browser

Vem fan bryr sig om hon vill ta död på sin fd osmakliga make?
Hon får hedersplats på Hinseberg och jag förstår henne fullt ut. Ta aldrig en kvinnas barn ifrån henne då blir hon livsfarlig. Det är synd att hon inte lyckats bara.
Senast redigerad av develi 2020-10-24 kl. 12:49.
Citera
2020-10-24, 12:26
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
När väntas åtalet komma?

Är oerhört nyfiken på vad för bevis de fått tag på mot henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in