2020-11-07, 21:02
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Ok, Var är den då ?

Fup:en finns att ladda ner på sidorna 370,371.

Mvh
Citera
2020-11-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag fattar ingenting!
Var var hittar du allt detta?
Inte i FUP iallafall.

Visserligen var dina teorier i Wilmatråden lika...egna, dvs du stod väldigt ensam. Ä
För det finns INGENTING i denna gedigna FUP som stödjer din teori.

Dom två häktade har erkänt att de befunnit sig p plats, med avsikt att råna Lars.
Men sen skyller de morden- på varandra.

Läs FUP och kom in i matchen.
Det stod i början av tråden när Lars hade pratat med någon granne. Orkar inte leta rätt på det nu. Jag tänkte bara höra om någon annan i tråden kom ihåg detta och det var ju en som skrev här att hen kommer ihåg. Men det är ingenting vi behöver ta fasta på. Alls.
Har börjat läsa FUP idag och får se hur mycket jag har lust att fortsätta.
Tänker inte börja med någon tuppfäktning här på fb iallafall.
Citera
2020-11-07, 21:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Detta att Lars sett något vad en av Lars närstående som sa de först dagarna efter morden, har hade sett något han inte borde se, stod i media. Det kom aldrig fram vad jag vet va det va han sett. Man kan bara spekulera om det var därför de mördades, varför skulle de mörda paret, de hade ju fått tillgång till alla pengar de kunde få. Är det något Lars sett som berör dessa stollar så Lars måste tystas.

Nja, det var en postare som tidigt spekulerade kring detta scenario i tråden...tillika en som spekulerade på samma sätt i FUP ja du fattar. De/n enda som spekulerat i den riktningen.
Citera
2020-11-07, 21:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det stod i början av tråden när Lars hade pratat med någon granne. Orkar inte leta rätt på det nu. Jag tänkte bara höra om någon annan i tråden kom ihåg detta och det var ju en som skrev här att hen kommer ihåg. Men det är ingenting vi behöver ta fasta på. Alls.
Har börjat läsa FUP idag och får se hur mycket jag har lust att fortsätta.
Tänker inte börja med någon tuppfäktning här på fb iallafall.

Det var 1 person som startade den spekulationen, tillika 1 st som i FUP spekulerade på samma sätt...say no more
Citera
2020-11-07, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Angående dom som krossade rutor och gapa hos Viktor så tänker jag mig att det var snubben som han varit hemma utanförs polare. Dom verkade inte vara i fantasi gänget som Viktor och C Öhman och jag har jävligt svårt att se hur någon sån skulle kunna ha med en sån jävel som CÖ eller VK att göra.

Snubben som var ihop med tjejen VK var ihop med ett tag då alltså, J. Fick känslan att alla snutar nog hade full förståelse för om någon krossade rutorna hos Lången 2meter plast om han står utanför ens tjejs balkong.
Sprang som en liten tönt gjorde han också enligt vittnen...
Intressant också att Viktors ungdomskärlek inte verkar dela hans andra vänners åsikt om hur våldsam han är... Hon verkar förövrigt inte alls imponerad av honom. Det kan man ju förstå.

Ja okej, det du säger makes sense. Jag menade inte att typ antyda att J eller N skulle ha någon konspiration mot VK, menade mest att CÖ har sett en tydlig svaghet och utnyttjat den.

Bara jag som kommer och tänka på Fargo när jag läser detta?
Citera
2020-11-07, 22:33
Medlem
Och Hovrätten kommer in så småningom och river upp tingsrättens morddomar?
Citera
2020-11-07, 22:39
Medlem
meas19s avatar
Enligt fd flickvänner o nuvarande så kan han bli svart i ögonen och slå sönder saker, så helt lugn är han inte...
Citat:
Ursprungligen postat av gur
Ja lite svårbegripligt det där med VK, jag undrar hur pass planerat allt var kanske visste han inte om att det skulle bli brutalt, kanske sa CÖ bara att de skulle skrämmas lite och kräva pengar. Fast det går ju inte riktigt ihop med att VK börjar med att köra mortelstöten i huvudet på det stackars offret.
Han skulle kunna vara ett sån med någon slags personlighetsstörning som blir vansinnig utan spärrar när han blir hetsad och adrenalinet stiger.
Fast det faller ju på att han inte har visat det förut eller åkt fast snarare för någon grov misshandel osv.
Citera
2020-11-08, 12:32
Medlem
Barry-The-Phantoms avatar
Någon som vet hur lång Christoffer är? Står på flera ställen i förundersökningen att Victor är två meter, men hittar ingen längduppgift på Christoffer.

Christoffer Öhman trodde på fullt allvar att Lars efter försäljningen av gården hade cyklat hem med pengarna i en påse och nu fanns i huset eller nergrävt på tomten.

Förhör med Karlsson, Per Victor Johan Gottfrid; 2020-08-21 09:11 diarienr: 5000-K62796-20
5646

efter en stund så dök Christoffer upp igen och så sög han tag i min axel när jag...alltså i jackan, när jag öppnade dörrn och liksom drog ut mig halvt ur rummet och sedan då hade han den där lappen där det stod ja men 160,000 och sen stod det någon siffra till och han var helt fly förbannad för då hade han tagit av sig mössa och vad heter det, all maskering var ju av från honom. Han stod liksom och så här, så här ja de måste ha grävt ner pengarna, de måste ha grävt ner pengarna dem finns här någonstans

och jag bara men jaha men då går, då är vi, vi väl klara här. Det fanns inga miljoner så då kan vi väl
gå.

...

För Christoffer sa ju, han hade alltså han var ju fast bestämd på att då är pengarna nedgrävda. De är, de finns här någonstans, antingen är de gömda i huset eller så är de nedgrävda.
Citera
2020-11-08, 12:49
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barry-The-Phantom
Någon som vet hur lång Christoffer är? Står på flera ställen i förundersökningen att Victor är två meter, men hittar ingen längduppgift på Christoffer.

Christoffer Öhman trodde på fullt allvar att Lars efter försäljningen av gården hade cyklat hem med pengarna i en påse och nu fanns i huset eller nergrävt på tomten.

Förhör med Karlsson, Per Victor Johan Gottfrid; 2020-08-21 09:11 diarienr: 5000-K62796-20
5646

efter en stund så dök Christoffer upp igen och så sög han tag i min axel när jag...alltså i jackan, när jag öppnade dörrn och liksom drog ut mig halvt ur rummet och sedan då hade han den där lappen där det stod ja men 160,000 och sen stod det någon siffra till och han var helt fly förbannad för då hade han tagit av sig mössa och vad heter det, all maskering var ju av från honom. Han stod liksom och så här, så här ja de måste ha grävt ner pengarna, de måste ha grävt ner pengarna dem finns här någonstans

och jag bara men jaha men då går, då är vi, vi väl klara här. Det fanns inga miljoner så då kan vi väl
gå.

För Christoffer sa ju, han hade alltså han var ju fast bestämd på att då är pengarna nedgrävda. De är, de finns här någonstans, antingen är de gömda i huset eller så är de nedgrävda.

Haha ja det är så urbota korkat , det går knappt att få ut 10000 kr kontant i dagens Sverige , Öhman är gravt efterbliven , Ja Victor beskrivs som någon form av atlet , i förundersökningens kroppsbilder ser han dock ut som en utmärglad spinkig tarm som överhuvudtaget aldrig besökt ett gym. Öhman med har pöskropp med chipstuttar , ser mest äckliga ut båda 2 med pinsamma fula tatueringar. Riktigt roligt hur han spenderar pengar på horan med , och hon lovar honom att skaffa ett barn med honom om han köper henne ett hus , sen uttrycker hon ilska i förhöret över att han försvunnit och mäklarna jagar henne , samt hon kände sig lättat över att han blivit häktad och inte dumpat henne Skrämmande att det finns så här ointelligenta människor på fri fot ute i samhället.
Senast redigerad av KonstapelKlang 2020-11-08 kl. 13:04.
Citera
2020-11-08, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barry-The-Phantom
Någon som vet hur lång Christoffer är?[/i]

Ganska lång, skulle gissa på runt 190cm.
Citera
2020-11-08, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Skrämmande att det finns så här ointelligenta människor på fri fot ute i samhället.

Exakt min tanke. Nånstans på vägen så borde någon ha reagerat. Men lever man i en fantasivärld så är man kanske svår att upptäcka för utomstående.

Hur många såna här jubelidioter finns det därute?

Står att CÖ varit anställd på olika bilfirmor. Kan omöjligt ha varit som säljare, när jag ser hur han skriver. Möjligen var han anställd för att tvätta och rekonda.
Citera
2020-11-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Står att CÖ varit anställd på olika bilfirmor. Kan omöjligt ha varit som säljare, när jag ser hur han skriver. Möjligen var han anställd för att tvätta och rekonda.

Jo han var bilförsäljare, dessuton extremt manupulativ och har förmågan att övertyga, det fungerade tydligen ett tag trots avsaknad av att kunna skriva som en vuxen person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in