2020-02-11, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Alltid fördel med egen firma. Man blir inte arbetslös som mekaniker och så kan man skatteplanera.

Varför skulle man inte kunna bli arbetslös som mekaniker?

Först å främst så är det inte Mek han är.
Han säljer bilar och lättare motorfordon, ej bilverkstad.
Citera
2020-02-11, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det är dock han som är misstänkt för ett brutalt dubbelmord, på sannolika skäl.

Kronofogde-spåret tror jag inte alls på. Betydligt mer intressant att manliga BO ska ha sagt att han "såg någonting han inte borde" veckorna innan.

Ja han är misstänkt för det men eftersom folk kommer med osanningar om det som hände och verkar blanda ihop dessa händelser rättar jag dom då jag var där
Citera
2020-02-11, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entjejher
Ja han är misstänkt för det men eftersom folk kommer med osanningar om det som hände och verkar blanda ihop dessa händelser rättar jag dom då jag var där
Då du var där? Var var du och vad menar du? Jag har missat något här.
Citera
2020-02-11, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DajDiRaj
Tycker ändå det inte stämmer riktigt med den person han verkade vara att BO skulle sälja av släktgården. Som du själv sagt, levde han ett enkelt och chosefritt liv: När han köpte bil exvis, köpte han en Skoda Fabia och inte nån lyxigare. Man undrar varför han sålde av: Vad skulle han ha pengarna till?
En gård måste ju skötas och underhållas. Han kanske inte orkade eller hade lust att hålla på med det själv. Var ju inte heller purung men inte last gammal förstås.
Citera
2020-02-11, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
En gård måste ju skötas och underhållas. Han kanske inte orkade eller hade lust att hålla på med det själv. Var ju inte heller purung men inte last gammal förstås.
Kanske siktade BO lars på att även sälja av fast. Sursta 26, samt att emigrera från det lilla kalla landet - med de iskalla mördarna?
Vem kan veta, vad Lars o Sussie hade i kikaren?
F.ö. så kvarstår den Intressanta frågan; när är mt gm 3 (+4, 5) redo för att tas in på förhör??
Citera
2020-02-11, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Han har 2 kusiner som i sådanafall kommer att ärva honom...om han inte skrivit testamente.
Jag läste i en annan tråd att kusiner inte skulle ha arvsrätt. Stämmer det?
Citera
2020-02-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag läste i en annan tråd att kusiner inte skulle ha arvsrätt. Stämmer det?

Kusiner ärver inte.
Citera
2020-02-11, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man kan inte alltid se på ytan vad personer är för människor i botten.
Någon skrev att 27-åringen hade varit en något udda person som yngre, vilket inte behöver beyda något, men kan.

Sedan vet vi inte om de är de verkliga gärningsmännen till hundra ännu. De är begärda häktade.

Och det kan också vara fler gm involverade och på vilket plan dessa två har varit delaktiga kan man inte i nuläget veta.

Hoppas dock att det är rätt och att man får en lösning på mordet.
Sådana människor ska inte få vara fria som kan göra sådant mot helt oskyldiga människor.
Helt bestialiskt.
Tycker att 27åringen ser ut som en latinos.Han kanske har kontakter i Sydamerika och därifrån kan man väl köpa narkotika? Hans pappa kanske bor där. Allt detta är ju bara spekulation men mina tankar går åt det hållet. Första gången jag såg hans foto tänkte jag adoptivbarn, men mamman är väl hans biologiska och hans pappa kan ju leva i annat land. Dom kan ju ha levt på detta ett bra tag och bilfirma kan ha varit något sorts kamouflage.
Citera
2020-02-11, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Motivet?
Gissar på ondska, dumhet, girighet och samvetslöshet.

De har hört att han sålt en gård för 14 miljoner och tror att han har tagit hem dessa pengar i en resväska, i stället för att låta dem ligga på ett konto.

För att döva känslor, tar de någon from av knark, kanske rohypnol kobinerat med anabola.
Bryter sig in och börjar plåga sambon, den stackars mannen kan bara säga som det är, det finns inga pengar i huset.
De låter sambon dö och skjuter mannen.
Tror inte dom har några känslor.
Citera
2020-02-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Vill åter igen påminna om Uppsalakidnappningen där Elias drev sig själv att kidnappa utan att ha en plan för hur lösensumman ska hanteras. Det var endast ekonomiska motiv.

Dels är det möjligt att lyckas och dels kan man ha ett ekonomiskt motiv utan att faktiskt kunna lyckas. Ekonomiska problem kan ibland driva vissa människor till otroliga saker.
Ja dom här killarna ville väl visa sina söta flickvänner att dom inte var några loosers. 🌎🚗💪
Citera
2020-02-11, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då du var där? Var var du och vad menar du? Jag har missat något här.

När denna tjejen provocerade honom till att knuffa henne sen sa hon att han slagit henne och han blev dömd för misshandel som 15 åring. Alla har en gräns och vi som var där tyckte hon fick skylla sig själv
Citera
2020-02-11, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entjejher
När denna tjejen provocerade honom till att knuffa henne sen sa hon att han slagit henne och han blev dömd för misshandel som 15 åring. Alla har en gräns och vi som var där tyckte hon fick skylla sig själv
Tack. Blev snurrigt. Trodde det handlade om detta brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in