2020-11-07, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barry-The-Phantom
När jag kollar lite snabbt i förundersökningen förefaller det som att den ene mördaren (CÖ) är luspank och skuldsatt medans den andre (VK) hade riktigt bra inkomster.

Christoffer Öhman inkomst:

2018: 94 452
2019: 15 512

Victor Karlsson inkomst:

2018: 456 329
2019: 510 793

Så vad Victor Karlsson hade för motiv att deltaga i detta bestialiska rånmord kan jag inte riktigt begripa?

Spekulerar.

Motiv: hälften av 14 miljoner. Som idioterna trodde att Lars hade i byrålådan, alternativt på ett lättåtkomligt bankkonto.
Citera
2020-11-07, 16:21
Medlem
Barry-The-Phantoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Vilken sida i Fup finns detta? ( borde vara uppgift från Skatteverket )

Ja, jag utgår ifrån att det är uppgifter från skatteverket. Sidan 1172 och sidan 1184.
Citera
2020-11-07, 17:20
Medlem
Hur i helvete kan det gå så här jävla snett? Hur blir man svergies i särklass mest korkade och hänsynslösa mördare? Visst den ena har ett missbruk som betalas via mamma och kompisar som luras på pengar men sen då? (den andra hade tom ett välbetalt fast jobb) var har dom fått sina värderinar ifrån?
Saknar dom totalt uppfostran och utbildning? Kommer det att göras utredning om dom är psykiskt friska?
Citera
2020-11-07, 17:36
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaggfett
Hur i helvete kan det gå så här jävla snett? Hur blir man svergies i särklass mest korkade och hänsynslösa mördare? Visst den ena har ett missbruk som betalas via mamma och kompisar som luras på pengar men sen då? (den andra hade tom ett välbetalt fast jobb) var har dom fått sina värderinar ifrån?
Saknar dom totalt uppfostran och utbildning? Kommer det att göras utredning om dom är psykiskt friska?

Det är riktigt jävla sjukt, så onödigt.

Jag tror inte det har med uppfostran att göra i det här fallet, mest för att det finns folk med jävligare uppväxt än vad jag uppfattar att dom här två har haft som inte gör ens liknande skit. Här tror jag det är en riktigt rubbad snubbe i CÖ som hittar en ying i sin yang i Viktor. Bägge två frånkopplade från verklighet och djupare tankeverksamhet, en som vill leda och vara någon och en som vill följa och vara någon. Andra människor och deras liv blev kanske mindre viktigare än deras sjuka och idiotiska "rollspel".
Jag tror bägge visste att allt var hittepå men att dom ändå var så jävla patetiska att dom fortsatte charaden, för att dom kände sig som något mer än skiten dom var. Speciellt i Ös fall.

Helvete vad man inte kan förstå hur någon kan vara så jävla dum i huvudet och nu är dom två!!!
Citera
2020-11-07, 18:11
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Efter att ha läst alla förhör i fup med både CÖ och VK så är jag helt övertygad om att VK:s sanning ligger närmast den verkliga.

CÖ är ju bevisligen helt störd, VK naiv och lätt-ledd. VK är livrädd och övertygad om att CÖ:s våldsamma fantasivänner finns i verkligheten och är beredda att ta livet av hans anhöriga om han inte gör som han blir tillsagd.

Att hans skoavtryck finns på kvinnliga BO:s rygg förklarar han själv i förhör, innan han får veta att de finns där (han tvingades in i rummet av CÖ för att leta efter värdesaker, och klev då på BO som låg i dörröppningen).

Faktisk precis allt han berättar i förhör vederläggs av NFC:s analyser.

Naturligtvis ska VK straffas för sin delaktighet i det hela, men CÖ bör få ett mycket högre straff.

En oro som kommer till mig är att CÖ är så pass störd att han åker in på rättspsyk medan VK åker i fängelse, på kanske ännu fler år...
Citera
2020-11-07, 18:39
Medlem
tedbundys avatar
Aldrig varit med om an FUP så var spännande att läsa som en bok, Riktigt
skevt och intressant.
Citera
2020-11-07, 18:47
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Efter att ha läst alla förhör i fup med både CÖ och VK så är jag helt övertygad om att VK:s sanning ligger närmast den verkliga.

CÖ är ju bevisligen helt störd, VK naiv och lätt-ledd. VK är livrädd och övertygad om att CÖ:s våldsamma fantasivänner finns i verkligheten och är beredda att ta livet av hans anhöriga om han inte gör som han blir tillsagd.

Att hans skoavtryck finns på kvinnliga BO:s rygg förklarar han själv i förhör, innan han får veta att de finns där (han tvingades in i rummet av CÖ för att leta efter värdesaker, och klev då på BO som låg i dörröppningen).

Faktisk precis allt han berättar i förhör vederläggs av NFC:s analyser.

Naturligtvis ska VK straffas för sin delaktighet i det hela, men CÖ bör få ett mycket högre straff.

En oro som kommer till mig är att CÖ är så pass störd att han åker in på rättspsyk medan VK åker i fängelse, på kanske ännu fler år...

Han har tur om han får rättspsyk Ö han är nog inte sjuk i den meningen bara en pundande falsk äcklig mytoman , allt annat än livstid för båda vore förvånande , sen tror jag inte att Victor blivit indragen mot sin vilja heller , det är lögn , han är lika korkad och äcklig han med , hans "historia" är uppdiktad efter omständigheterna , nu sitter han och bölar tycker synd om sig själv PAJAS!
Citera
2020-11-07, 19:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Han har tur om han får rättspsyk Ö han är nog inte sjuk i den meningen bara en pundande falsk äcklig mytoman , allt annat än livstid för båda vore förvånande , sen tror jag inte att Victor blivit indragen mot sin vilja heller , det är lögn , han är lika korkad och äcklig han med , hans "historia" är uppdiktad efter omständigheterna , nu sitter han och bölar tycker synd om sig själv PAJAS!

Instämmer!
Han får inte rättspsyk- han är inte allvarligt psykiskt störd i juridisk mening.

Han är bara en lowlife- en socialt misslyckad, pengakåt kokainist som till slut trodde
han han fick en ”briljant idé”

Men alla chattar, samtal, ”Planen” i Anteckningar, överföring till EGET konto...etc etc visar på något annat. Detta är i klass med Jönssonligan
Senast redigerad av T34Panzer 2020-11-07 kl. 19:17.
Citera
2020-11-07, 19:18
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Han får inte rättspsyk- han är inte allvarligt psykiskt störd i juridisk mening.

Han är bara en lowlife- en socialt misslyckad, pengakåt kokainist som till slut trodde
han han fick en ”briljant idé”

Men alla chattar, samtal, ”Planen” i Anteckningar, överföring till EGET konto...etc etc visar på något annat. Detta är i klass med Jönssonligan
Charles-Ingvar och company i Jönssonligan hade aldrig någonsin gjort sådana här tabbar, om dom hade varit mördare istället för tjuvar!

Det här är humle och dumle klass, joelbitar joel hade kunnat planera det bättre!!!
Citera
2020-11-07, 19:23
Medlem
Tycker mest synd om dom anhöriga och framför allt lilla I*a Sam*elius (I, Z). Hon och hennes snigel ville ha barn och jag tror helt ärligt på Viktor när han säger att han bara ville bli av med C och allt med det här. Fatta att killen direkt genom lån eller indirekt genom att vara kompunan gett den här killen CÖ i underkant en halv miljon kronor. Lovar er att CÖ var med och stormade hans tidigare bostad eller åtminstonde fick höra talats om det genom folk han kände o sedan valde ut Viktor som offer. Jag hoppas med tanke på hur mkt uppmärksamhet dom har dragit till helt fel folk och helt fel business att iaf Christoffer blir klippt eller brutalt misshandlat. Dom fucking berövade Lars o Suzanne på deras golden days. Lars hade aldrig haft en flickvän och hade äntligen fått träffa sin soulmate. Sen kommer horungen Christoffer och tycker han förtjänar pengarna mer. Och lägger alla pengar på nån jävla rumänsk hora. Patetik.

Har fått ta bort så mkt grejer i mitt inlägg nu för det hade varit fucking anstiftan annars.
Citera
2020-11-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gur
Ja det har du helt rätt i, självklart att vi spekulerar vi vet ju inte ens om det är sant eller om det baraär en trådsanning att Lars sagt så till någon,men det skulle inte förvånande om han sett något eftersom dessa pojkar verkar vara de smartaste när det kommer till diskretion.
Jag tror att det han såg var strax före rånhändelsen och Lars kanske inte hade hunnit komma till skott ännu för att anmäla det han sett. Han kanske även var tvungen att fundera lite på konsekvenserna också innan han gjorde det. Han bodde ju ganska ensligt och var väl inte dummare än att han förstod att det kunde bli farligt. Alltså bara min egen spekulation. Jag har bara börjat läsa FUP ännu, så jag vet inte om det står någonting där om denna saken.
Citera
2020-11-07, 19:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tror att det han såg var strax före rånhändelsen och Lars kanske inte hade hunnit komma till skott ännu för att anmäla det han sett. Han kanske även var tvungen att fundera lite på konsekvenserna också innan han gjorde det. Han bodde ju ganska ensligt och var väl inte dummare än att han förstod att det kunde bli farligt. Alltså bara min egen spekulation. Jag har bara börjat läsa FUP ännu, så jag vet inte om det står någonting där om denna saken.

Jag fattar ingenting!
Var var hittar du allt detta?
Inte i FUP iallafall.

Visserligen var dina teorier i Wilmatråden lika...egna, dvs du stod väldigt ensam. Ä
För det finns INGENTING i denna gedigna FUP som stödjer din teori.

Dom två häktade har erkänt att de befunnit sig p plats, med avsikt att råna Lars.
Men sen skyller de morden- på varandra.

Läs FUP och kom in i matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in