2020-11-08, 01:29
Medlem
zergrushs avatar
The Onion har ju varit on point under de senaste sex+ åren, fortsätter hålla rapporteringen skarpsinnig:
https://www.theonion.com/crying-eric-trump-asks-father-if-they-poor-now-1845595787?utm_campaign=TheOnion&utm_content=16047 69472
Citat:
Crying Eric Trump Asks Father If They Poor Now
2020-11-08, 01:29
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
...våran egen Olof Palme uttalde korttid därefter att Reagan bara var en B-skådis som inte förstog sig på politik och att han borde dra tillbaka till Hollywood i stället.

Nu så kommer vi dagligen att se flera okritiska hyllningsartiklar om Biden/Kamala i MSM.
Palme måste ha ändrat inställning snabbt, för redan 1982 respekterade han Reagan som politiker (även om han kanske inte gillade hans nyliberalism).

Nja, jag tror nog att vi kommer att få se informerande artiklar om vilka Biden och Harris är. Det är väl ändå i sin ordning om media presenterar dessa nya maktmänniskor som vi alla kommer att vara under inflytande av på något sätt.

Hur som helst är jag väldigt nyfiken på hur taburetten kommer att se ut.
Soros som finansminister?
Sanders som socialminister?
Obama som utrikesminister?
Men vem blir försvarsminister? Någon Trumptrött general kanske. Vad hette han som fick sparken?
2020-11-08, 01:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nja, judar har stort inflytande. Kanske han kan hjälpa Trump med överklagandet?

Risken är överhängande!

Vem ska annars hjälpa honom med hans dröm om StorIsrael
2020-11-08, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Utveckla gärna vad "pratet" innebär vad gäller potential att förändra utgången i PA?

Lite löst "prat" lär inte förändra att Biden svärs i 20e januari .
Vet inte om du blandar ihop mig med annan skribent, förstår inte annars var denna smått passiva aggression kommer ifrån. Jag hoppas iallafall inte att jag har påstått att Biden inte kommer sväras in i Januari.

På ditt inlägg om hur en väg för Trump skulle se ut svarade jag med vad jag såg som enda möjliga (med det sagt inte troliga) sättet för Trump att vinna.

Ang. rösterna i Pennsylvania kan du läsa om det bland annat här.

Som sagt, osannolikt, men Trumps mest realistiska möjlighet.
2020-11-08, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yottameter
Deras hjärnor är helt avstängda eftersom de är så höga på sin vinst. Verkligheten kommer ikapp dem när de börjar kvävas om några veckor.

Tror du?

https://youtu.be/WbPY1zmtv_o?t=64

Det är något fundamentalt fel på många vita, speciellt i usa. Stå är med sin efterblivna hund som substitut för barn och BLM/ISIS tisha... hahaha Tror du dessa lobotomerade oikofober kommer vakna upp? Dom är slöseri med luft.
2020-11-08, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Tror du dessa lobotomerade oikofober kommer vakna upp? Dom är slöseri med luft.

Tror inte de kommer vakna upp men deras masspsykos och mobbmentalitet kommer få konsekvenser.
2020-11-08, 01:34
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Haha jaja visst! Dra den om att du har en egen vilja också. Eller att du bildat dig en egen uppfattning om världen utan att ha blivit påverkad av median... Jävla politiskt korrekta snöflinga!

Även högerfolk välkomnar Biden är dessa också hjärntvättade PK hjon?
2020-11-08, 01:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Läste om det i svensk media. Men skriv in "Paris bells Biden" på valfri sökmotor. Eller om du söker efter det på Twitter får du till och med se videos på när klockorna slår i Paris.

Eiffeltornet läste jag men nu när jag kollar på Twitter ser jag faktist inte det så det kan varit vanliga kyrkklockor. Men jag tror du missade själva poängen med mitt inlägg om du kallar det fake news att världen firar.

Jag missade inte alls poängen, jag kallade ut dig på en osannolik detalj du borde ha förstått troligen inte stämde.

Visst, det firas. Det innebär dock inte att "världen" firar. Just nu visar man på fransk TV några 3-4-åringar som hoppar runt med amerikanska flaggor. Vad tror du de förstår, liksom?

Och faktum kvarstår: valet slutade nära nog 50-50, vilket innebär att ungefär hälften av USAs (röstande) befolkning ännu stöder Trump, trots alla hans av mig obestridda galenskaper. Så tro inte att detta är "hela Amerika" som drar en lättnadens suck, även om segrarna förstås vill spinna det så.

Förresten: ful lögn att jag "kallar det fake news att världen firar". Du försöker slå ifrån dig för att du blev påkommen med en lögn.

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nej, jag skämtar inte, men det var länge sedan jag slutade läsa DN.
Är PE journalist i DN förresten?
Misstänker att det är ett debattinlägg du menar att DN tagit in, inte något som DN står bakom.

Big deal. Englund är en av Sveriges absolut högst ansedda skribenter, så om DN själva "står bakom" är snarast av akademiskt intresse. Finns förstås hur många såna artiklar som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Svenskan skrev denna ledare som jag citerar början och slutet av.
Adolf Hitler vann makten i ett helt demokratiskt val.
Det är möjligt att någon därefter hävdat att demokratiska val borde avskaffas. Men det känner jag inte till.

............

Donald Trump är inte Adolf Hitler även om han i valrörelsen kunde låta så.
Källa: https://www.svd.se/adolf-hitler-och-donald-trump

Om det finns några media som på riktigt beskrev Trump som en person som skulle starta WW3, utrota någon folkgrupp eller på annat vis likna Hitler i handling så posta gärna en länk.

Jag citerade just en, från fucking Englund i fucking DN. Mer QED kan det knappast bli. Står om hur han kommer utlösa "sitt eget Ragnarök" och att "Trump har Hitlers aggressivitet" och liknande. Mycket mer kan du knappast begära. Och vad gäller just ww3 talas alltså om en "global konfrontation" och ett "krig" med Kina.

"utrota någon folkgrupp" var väl aldrig tal om här, så nej, det har man nog inte pratat så mycket om.

Förstår ärligt talat inte hur du med straight face kan förneka detta. Konstanta liknelser med Hitler innebär dock inte att man likställt honom med Hitler. Men man har definitivt målat upp den tyske diktatorn som en relevant parallell, och absolut snackat om möjliga krig som skulle komma (även om just "världskrig" kanske nämndes mer sällan: men är det verkligen såna detaljer du vill bestrida här?)

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det går rykten om att Trump tänker stänga in sig i Vita Huset och vägra lämna utan att SS ska lyfta ut honom, så vi får se.

"rykten"... Dessutom utan källa. Come on, man... Du är bättre än så.

Secret Service förkortas heller inte SS, men också den Nazireferensen är typiskt dig.
2020-11-08, 01:35
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Vad hände? När du festade igår så var du fett osäker... Har vindarna vänt nu?

Förvisso, nu är jag trygg med att Trump är rökt. Skål!
2020-11-08, 01:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
The Onion har ju varit on point under de senaste sex+ åren, fortsätter hålla rapporteringen skarpsinnig:
https://www.theonion.com/crying-eric-trump-asks-father-if-they-poor-now-1845595787?utm_campaign=TheOnion&utm_content=16047 69472

Du vet om att The Onion är en satirsida? Dumskalle! Dummare än Trump.

Du måste vara så blåst att du går på allt!

Du! Förresten! Visste du att Trump är egentligen 60 år och kommer från Grönland?
2020-11-08, 01:36
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Den här Yale professorn skrev att Trump använde Covid för att utrota minoriteter.

Genocide: Trump’s Final Solution To Immigrants And Minorities
Let’s Call His Purposeful Bungling of the Pandemic Response What It Is—Genocide

https://www.dcreport.org/2020/05/13/genocide-how-trump-uses-the-pandemic-as-the-final-solution-to-his-immigrant-and-minorities-problems/

Skrivet av Bandy X. Lee
Bandy Xenobia Lee (born 1970) is an American psychiatrist with Yale University,
Fast nu var det ju någon som påstod att media jämförde Trump med Hitler och att WW3 var nära när nu när Trump blev vald till president 2016.

Någon som kan länka till några media som skrev om Trump/Hitler och WW3 i samband med valet 2016.
2020-11-08, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Även högerfolk välkomnar Biden är dessa också hjärntvättade PK hjon?
Ja? Vad fan tror du? Folk hamnar i en masspsykos och tror att världen äntligen är räddad för att en gammal pedofilgubbe vunnit ett val på andra sidanAtlanten... Låter det rimligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in