Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-07, 21:25
Medlem
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weakest-soul
"Don't matter who did what to who at this point. Fact is, we went to war and now there ain't no goin' back. I mean, shit, it's what war is, you know? Once you in it, you in it. If it's a lie, then we fight on that lie. But we gotta fight."

Älskar det där citatet... Tall man!!

Finns så många grymma citat alltså! ''My name is my name!''

Detta kanske har länkats tidigare men säsong 6....

https://www.dkoding.in/entertainment/tv-web/hbos-the-wire-season-6-officially-confirmed-if-the-us-justice-department-does-this/
Citera
2020-11-09, 14:21
Medlem
NotDeads avatar
Angående söndagar.

Stringer ger två stycken snubbar OK att skjuta omar när han ska till kyrkan med sin farmor.
Men det gillas inte utav flera för söndagar är något utav en helig dag, även för gängmedlemmar.

Är det här något som funnits på riktigt? Nu för tiden finns det ju ingen respekt mellan folk, men hur var det förr? Eller är detta något som bara är taget ur film/serie?
Citera
2020-11-10, 19:08
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag vill minnas att i min bekantskapskrets och från inlägg här runt 2010-11 att säsong två var en av de mer populära. Det är ju ”vedertagen sanning” att sista säsongen tappar en del i kvalitet men att andra säsongen också anses kvalitetsmässigt under de andra kan jag ej erinra.

Första gången jag såg serien så tyckte jag säsong 2 var den näst sämsta efter säsong 5. Handlar nog lite om att den känns lite frikopplad från de andra säsongerna men när jag såg om serien så växte säsong 2 på mig.
Citera
2020-11-10, 19:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Första gången jag såg serien så tyckte jag säsong 2 var den näst sämsta efter säsong 5. Handlar nog lite om att den känns lite frikopplad från de andra säsongerna men när jag såg om serien så växte säsong 2 på mig.
Ja, det är väl inte särskilt konstigt faktiskt givet vad säsong ett byggt upp i form av karaktärer och konflikter. Väldigt vågat grepp ändå.
Citera
2020-11-10, 19:26
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Finns så många grymma citat alltså! ''My name is my name!''

Detta kanske har länkats tidigare men säsong 6....

https://www.dkoding.in/entertainment/tv-web/hbos-the-wire-season-6-officially-confirmed-if-the-us-justice-department-does-this/

Fortfarande lika fin i hallen =)

https://imgur.com/a/FhCnh
Citera
2020-11-10, 19:29
Medlem
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Fortfarande lika fin i hallen =)

https://imgur.com/a/FhCnh

Satan den var häftig!

Är jag blind eller missar jag två stycken fina citat?

''shiiiiiiiiiiiet''

Samt

''YO Omar coming!''
Citera
2020-11-10, 19:43
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Angående söndagar.

Stringer ger två stycken snubbar OK att skjuta omar när han ska till kyrkan med sin farmor.
Men det gillas inte utav flera för söndagar är något utav en helig dag, även för gängmedlemmar.

Är det här något som funnits på riktigt? Nu för tiden finns det ju ingen respekt mellan folk, men hur var det förr? Eller är detta något som bara är taget ur film/serie?
Det är nog något de gamla sicilianare insisterade på att implementera eftersom dom hängde en hel del i kyrkan.
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Undrar varför det är så populärt att ogilla säsong 2 i hamnen? Jag tycker det är iaf näst bästa säsongen efter första.
Ja för femte måste ändå ta den smällen.
För det kändes ändå som om man lyckas ta sig genom säsong 2 så blir det ändå något okej ihopsydd mot slutet.
Citera
2020-11-10, 19:57
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Satan den var häftig!

Är jag blind eller missar jag två stycken fina citat?

''shiiiiiiiiiiiet''

Samt

''YO Omar coming!''

=) shieeeeeeeeeeeeeeet syns längst till höger i gult. fast omar coming verkar de ha missat...
Citera
2020-11-10, 20:20
Medlem
sk0gens avatar
Upplever den där muslimske hitmannen i kostym som en oerhört fånig och föga trovärdig karaktär

Och ja, jag vet att han påstås vara baserad på nån riktig pajsare. Men sättet han för sig på, det känns inte realistiskt . Vill man ha en hit på nån drar man väl inte dit en jävla påfågel
Citera
2020-11-10, 21:22
Medlem
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Upplever den där muslimske hitmannen i kostym som en oerhört fånig och föga trovärdig karaktär

Och ja, jag vet att han påstås vara baserad på nån riktig pajsare. Men sättet han för sig på, det känns inte realistiskt . Vill man ha en hit på nån drar man väl inte dit en jävla påfågel

Är det inte det sista man förväntar sig då? En liten tönt som ser ut som att vilja prata om jesus.
Citera
2020-11-10, 21:28
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Är det inte det sista man förväntar sig då? En liten tönt som ser ut som att vilja prata om jesus.
Jo men det var väl inte så han jobbade i serien typ spelade mormon knackade på dörrar och körde överraskning-pang!
Alla visste ju vem han var och att han va i stan och hur han såg ut. Ha hade tom.nån jävla butler med sig!
Citera
2020-11-10, 21:42
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Jag ogillade också säsong 2 men den växte på mig.
Det är definitivt för att man blir så fast i karaktärerna från säsong 1 och därmed besviken när dom förpassas till periferin. Hade säsong 2 kommit sist eller näst sist hade den varit mer älskad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in