Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-13, 18:02
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
I slutet av säsong 1 mördar Avon och Stringer en kvinnlig säkerhetsvakt som deltog i rättegången mot D'Angelo i första avsnittet, trots att hon hade tagit tillbaka sitt vittnesmål. De var riktigt stora svin de också, även om man inte fick riktigt samma fullblodspsykopatvibbar från dem som man fick av Marlo.
Jo jag vet, det var ju ett av de morden jag talade om när jag skrev att String och Avon inte drog sig för att mörda. Det hände i ett läge när de var pressade och nära att bli tagna. De täppte igen hålen helt enkelt, självklart var det ett kallblodigt mord och antagligen också ett onödigt sådant.
Men några av Marlos mord var helt onödiga, bara för att visa att det var han som bestämde. Det är därför som Michael tillslut vänder sig emot Stanfield-gänget. Jag tror att han hade passat mycket bättre i Barkesdale-gänget.

Jag tycker även att man kan dra paralleller emellan Stanfields brutalitet och att Bodie tillslut fick nog. Han fungerade bra i Barksdale-gänget, fast tack vare Stanfields törst för att mörda tröttnade han.
Citera
2012-12-15, 00:52
Medlem
WalterSullivans avatar
Precis börjat kolla denna serie och är fan kär, sett nån liten scen då o då på tv genom åren men alltid tyckt "bara en annan tråkig snut serie" tills jag fick höra att serien skulle vara riktigt bra genom en dokumentär

Gav det en chans och är helt hooked nu, är halvvägs genom första säsongen
Citera
2012-12-16, 00:24
Medlem
Carl-Magnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Precis börjat kolla denna serie och är fan kär, sett nån liten scen då o då på tv genom åren men alltid tyckt "bara en annan tråkig snut serie" tills jag fick höra att serien skulle vara riktigt bra genom en dokumentär

Gav det en chans och är helt hooked nu, är halvvägs genom första säsongen

Gratulerar

Har du något tips för att övertala sådana som argumenterar på det sättet: "Det är bara en till tråkig snutserie"? Alla mina "vänner" ratar serien och använder detta argument.
Citera
2012-12-16, 01:27
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Magnus
Gratulerar

Har du något tips för att övertala sådana som argumenterar på det sättet: "Det är bara en till tråkig snutserie"? Alla mina "vänner" ratar serien och använder detta argument.

Ja vad ska man säga, finns inget att förlora på att se första avsnittet åtminstonde. Skönare karaktärer finns det nog inte i en serie förutom Sopranos kanske.

Serien känns verkligen genuin och är inte "plastig" som andra polisserier som CSI o skit, poliserna och knark langarna känns riktigt verkliga vilket dem oftast inte gör i polisserier. Nigger bossarna tex känns verkligen farliga och några man inte vill jävlas med

Sen att den skulle vara gammal är inget problem, bara roligt att se tidiga 2000 talet med alla kläder o händelser som post 9/11. Många skådisar från OZ är med i serien, är det en slump lr?

Den här scenen var helt underbar http://www.youtube.com/watch?v=LN5eYFH8HZ8

Inte ofta jag sitter o streck kollar serier men denna kan jag inte slita mig från, just nu blir det ofta 4 avsnitt på raken
Senast redigerad av WalterSullivan 2012-12-16 kl. 01:30.
Citera
2012-12-16, 01:39
Bannlyst
Det är väl en bra serie men rejält överskattad.. Six Feet Under t.ex. är bättre.
Citera
2012-12-16, 01:52
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Det är väl en bra serie men rejält överskattad.. Six Feet Under t.ex. är bättre.

Fuck no nigga! går fan inte ens att jämföra, Six feet om något är överskattat. Jävla översentimentalt tjaffs om döden o familjedrama
Citera
2012-12-16, 22:14
Medlem
Jag har kollat igenom säsong 1-5 de senaste veckorna (frugan har varit mindre nöjd på detta HBO-beroende som varit starkare än vanligt). Har precis sett det sista avsnittet, och kan bara konstatera: fy fan vilken bra serie! Hela teamet bakom serien från skådespelare, till kostym och regi m.m. borde geniförklaras.

Efter de olika avsnitten har jag ofta kommit på mig själva att fundera kring handlingen i avsnitten, och det måste ju vara det bästa betyget en serie kan få.

Nu känner jag bara tomhet, känns svårt att toppa detta :-( Får väl ge det någon månad sen kanske se om den med min fru för att återuppliva alla guldkorn
Citera
2012-12-16, 23:05
Bannlyst
Citat:
Fuck no nigga! går fan inte ens att jämföra, Six feet om något är överskattat. Jävla översentimentalt tjaffs om döden o familjedrama

Äh, vad är det som skulle vara så otroligt bra? Vissa avsnitt är ju bara tråkiga ärligt talat.
Citera
2012-12-17, 00:05
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Äh, vad är det som skulle vara så otroligt bra? Vissa avsnitt är ju bara tråkiga ärligt talat.
Har du något exempel på avsnitt som är tråkiga? Kanske ifrån en viss säsong?
Citera
2012-12-17, 00:06
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:

Nej inte ett enda avsnitt har varit tråkigt hittills, storyn och karaktärerna är hela tiden väldigt underhållande och man vill hela tiden se mer
Citera
2012-12-17, 00:22
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Nej inte ett enda avsnitt har varit tråkigt hittills, storyn och karaktärerna är hela tiden väldigt underhållande och man vill hela tiden se mer
Det enda som jag fann någorlunda tråkigt var (och då måste jag verkligen böja på ordet "tråkigt") tidningsredaktionen i säsong 5.
Citera
2012-12-17, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Det enda som jag fann någorlunda tråkigt var (och då måste jag verkligen böja på ordet "tråkigt") tidningsredaktionen i säsong 5.

Ja. Tidningsredaktionen var ett moment jag inte klarade stå ut med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in