Citat:
Ursprungligen postat av
aSSniss
Du kommer få ojämna nivåer om du sticker så sällan på Test C, bergodalbana.... klolla upp lite om estrar. Din kropp kommer reagera på att du tillför exogent testosteron och därav kan ditt östro skjuta i höjde. Hur mycket kan ingen säga innnan du provat och kollat med blodprov. För att kontra förhöjd östra ska du använda arimidex eller aromasin som AI om du frågar mig, finns många som tycker annat. Hade kört test e/c e5d alt e7d och lägre dos för att få jämnare nivåer för att slippa höga/låda peaks/dippar. Finns test med längre estra som du kan köra längre stick frekvens på om man inte gillar att spika.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fenjal888
Jag skulle väl säga utan närmare efterforskning att 200 mg e10d skulle fungera OK. Men varför inte överväga testo U när det ändå finns på marknaden?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tacticalchaos
Du kommer aromatisera i mycket högre utsträckning till östrogen ifall du skjuter en större dos på en gång samt att ditt testosteron kommer nå suprafysiologiska värden de första dygnen för att sen dala mycket snabbare än vad det hade gjort ifall du hade haft stabilt blodserum med tätare injektioner. Det här gör att du mår bra de första dagarna men inte lika bra när det dalar. Påverkar libidon, välmåendet - allt.
Tätare injektioner kan även manipulera konverteringen till östrogen till mycket mindre så du inte behöver inkludera en AI lika mycket ifall du nu skulle aromatisera i hög grad. Det vet du inte än. AI är inga vitaminer utan har bieffekter på blodfetterna samt kardiovaskulära hälsan så dessa vill du undvika så mycket som möjligt.
Spelar ingen roll om det är en lång ester med längre halveringstid du håller stabilare nivåer med tätare injektioner.
Väldigt bra svar i tråden.
Jag har möjlighet att köpa det mesta av väldigt god kvalitet. Dessvärre finns inte Testo-u till försäljning.
Jag använder Fulmens sortiment, TESTO C300 som ligger på nästan 300mg/ml.
Hade ett stickande på 1 ml var 7e dag varit bättre gällande nivåer?
Jag stack 1ml i måndags och känner mig fortfarande mycket bättre, både fysiskt och mentalt. Jag hade 10nmol som sagt innan jag stack. Kanske jag skulle gå över till 300mg e7d?
Vad är typiska östrokänningar? Gyno, humör? Hur motverka? Ni nämner armidex, enligt schema eller efter behov?
Hur motverka sterilitet?
Någon guide att länka till?
Jag vill alltså pröva att få till en klok TRT som låter mig vara pigg, viril, friska spermier och leva länge.