2020-11-07, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
förespråkar inte att kura, men vad är problemet.....är du rädd att uppvisa för höga värden av T .använd inte T använd annan aas och sluta tex 8v innan test för att inte få förhöjda värden på lever igf eller prostata.

Jag har inte sagt något om problem. Kan såklart använda annan AAS, men eftersom testo enligt mig verkar vara det kurpreparat som ger mest bang for the bucks så vill jag använda det om det är möjligt.

Tycker du något annat preparat vore mer lämpat så nämn gärna det. Mitt mål är dock långsiktig muskelvolymökning och då tror jag testo är nr1
Citera
2020-11-07, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Det beror på halveringstiden vilket är en känd faktor. Sen om tex enanthate som halveras på 5 dagar påverkar Nebidos halveringstid är osäkert.

OK! Har du någon kvalificerad gissning på hur långt innan test man skulle våga ta testo+nebido för att känna sig relativt trygg med att inte uppvisa några häpnadsväckande provresultat?
Citera
2020-11-07, 13:11
Medlem
Egen TRT på testosteron cypionate

Hej. Hälsoproblem har lett till behandling som drivit ner testosteronet mitt från fullt friskt till ca 10 nmol. På grund av anledningar kan jag inte få nebido, just nu.

Jag har därför gjort avvägningar kring att köra 200-400mg Testosteron cypionate var 2-4 vecka.

Under en sådan livslång behandling vill jag sörja för att spermierna fungerar till dess att jag har barn, 10 år kvar max. Jag har tänkt på att frysa in, men vill inte för det blir för sterilt.

Vilket preparat är klokast enligt bro-science för att upprätthålla fertiliteten på trt?

Om det är så att testosteronet ger mig högre värden av Östrogen, vilket preparat är klokast enligt bro-science för att driva ner östrot?

Andra tankar kring detta? Komplikationer av 400 mg Testosteron cypionate var 14e dag, någon som vet något?

Jag är i en upptrappningsfas nu.
Citera
2020-11-07, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Hej. Hälsoproblem har lett till behandling som drivit ner testosteronet mitt från fullt friskt till ca 10 nmol. På grund av anledningar kan jag inte få nebido, just nu.

Jag har därför gjort avvägningar kring att köra 200-400mg Testosteron cypionate var 2-4 vecka.

Under en sådan livslång behandling vill jag sörja för att spermierna fungerar till dess att jag har barn, 10 år kvar max. Jag har tänkt på att frysa in, men vill inte för det blir för sterilt.

Vilket preparat är klokast enligt bro-science för att upprätthålla fertiliteten på trt?

Om det är så att testosteronet ger mig högre värden av Östrogen, vilket preparat är klokast enligt bro-science för att driva ner östrot?

Andra tankar kring detta? Komplikationer av 400 mg Testosteron cypionate var 14e dag, någon som vet något?

Tjena, var de inte du som var emot snubben som har inject problem i andra tråden? eller rätta mig om jag har fel.
Citera
2020-11-07, 13:55
Medlem
Citat:

Du kommer få ojämna nivåer om du sticker så sällan på Test C, bergodalbana.... klolla upp lite om estrar. Din kropp kommer reagera på att du tillför exogent testosteron och därav kan ditt östro skjuta i höjde. Hur mycket kan ingen säga innnan du provat och kollat med blodprov. För att kontra förhöjd östra ska du använda arimidex eller aromasin som AI om du frågar mig, finns många som tycker annat. Hade kört test e/c e5d alt e7d och lägre dos för att få jämnare nivåer för att slippa höga/låda peaks/dippar. Finns test med längre estra som du kan köra längre stick frekvens på om man inte gillar att spika.
Citera
2020-11-07, 14:39
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag skulle väl säga utan närmare efterforskning att 200 mg e10d skulle fungera OK. Men varför inte överväga testo U när det ändå finns på marknaden?
Citera
2020-11-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ventilation
OK! Har du någon kvalificerad gissning på hur långt innan test man skulle våga ta testo+nebido för att känna sig relativt trygg med att inte uppvisa några häpnadsväckande provresultat?

Ingen aning.
Citera
2020-11-07, 15:26
Medlem
Du kommer aromatisera i mycket högre utsträckning till östrogen ifall du skjuter en större dos på en gång samt att ditt testosteron kommer nå suprafysiologiska värden de första dygnen för att sen dala mycket snabbare än vad det hade gjort ifall du hade haft stabilt blodserum med tätare injektioner. Det här gör att du mår bra de första dagarna men inte lika bra när det dalar. Påverkar libidon, välmåendet - allt.

Tätare injektioner kan även manipulera konverteringen till östrogen till mycket mindre så du inte behöver inkludera en AI lika mycket ifall du nu skulle aromatisera i hög grad. Det vet du inte än. AI är inga vitaminer utan har bieffekter på blodfetterna samt kardiovaskulära hälsan så dessa vill du undvika så mycket som möjligt.

Spelar ingen roll om det är en lång ester med längre halveringstid du håller stabilare nivåer med tätare injektioner.
Citera
2020-11-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aSSniss
Du kommer få ojämna nivåer om du sticker så sällan på Test C, bergodalbana.... klolla upp lite om estrar. Din kropp kommer reagera på att du tillför exogent testosteron och därav kan ditt östro skjuta i höjde. Hur mycket kan ingen säga innnan du provat och kollat med blodprov. För att kontra förhöjd östra ska du använda arimidex eller aromasin som AI om du frågar mig, finns många som tycker annat. Hade kört test e/c e5d alt e7d och lägre dos för att få jämnare nivåer för att slippa höga/låda peaks/dippar. Finns test med längre estra som du kan köra längre stick frekvens på om man inte gillar att spika.

Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag skulle väl säga utan närmare efterforskning att 200 mg e10d skulle fungera OK. Men varför inte överväga testo U när det ändå finns på marknaden?

Citat:
Ursprungligen postat av Tacticalchaos
Du kommer aromatisera i mycket högre utsträckning till östrogen ifall du skjuter en större dos på en gång samt att ditt testosteron kommer nå suprafysiologiska värden de första dygnen för att sen dala mycket snabbare än vad det hade gjort ifall du hade haft stabilt blodserum med tätare injektioner. Det här gör att du mår bra de första dagarna men inte lika bra när det dalar. Påverkar libidon, välmåendet - allt.

Tätare injektioner kan även manipulera konverteringen till östrogen till mycket mindre så du inte behöver inkludera en AI lika mycket ifall du nu skulle aromatisera i hög grad. Det vet du inte än. AI är inga vitaminer utan har bieffekter på blodfetterna samt kardiovaskulära hälsan så dessa vill du undvika så mycket som möjligt.

Spelar ingen roll om det är en lång ester med längre halveringstid du håller stabilare nivåer med tätare injektioner.

Väldigt bra svar i tråden.
Jag har möjlighet att köpa det mesta av väldigt god kvalitet. Dessvärre finns inte Testo-u till försäljning.

Jag använder Fulmens sortiment, TESTO C300 som ligger på nästan 300mg/ml.

Hade ett stickande på 1 ml var 7e dag varit bättre gällande nivåer?

Jag stack 1ml i måndags och känner mig fortfarande mycket bättre, både fysiskt och mentalt. Jag hade 10nmol som sagt innan jag stack. Kanske jag skulle gå över till 300mg e7d?

Vad är typiska östrokänningar? Gyno, humör? Hur motverka? Ni nämner armidex, enligt schema eller efter behov?

Hur motverka sterilitet?

Någon guide att länka till?

Jag vill alltså pröva att få till en klok TRT som låter mig vara pigg, viril, friska spermier och leva länge.
Citera
2020-11-07, 17:14
Medlem
Du kan köra på cypionate det är helt lugnt. Vad som avgör ett stabilt blodserum för ditt testosteron är dos + administration frekvens. Alltså på vanlig svenska: dela upp dina doser. Sen är ju allt relativt men pratar vi TRT i den mån som du gör i att optimera din hälsa mentalt och fysiskt så är 300 mg i veckan på tok för hög dos. Det är en kur.

Allting som sätter dig i de högre referensvärdena är optimal TRT-behandling. Vanlig trt ligger på 125 - 150 mg veckodos och då är även den generös.

Östrogen-sides kan yttra sig på många sätt och är inte enbart gyno. Högt blodtryck. Vätskesamlingar. Akne. Dålig libido. Mindre sperma när du kommer. Nedstämdhet. Ångest. Kvinnlig fettfördelning runt bröst, lår och rumpa samt buken.

Ska du ligga på livet ut vill du exkludera adex och andra typer av AI så mycket som möjligt då det är värre biverkningar än höga halter testosteron i det långa loppet. Som jag skrev tidigare kan du manipulera en lägre aromatisering med tätare frekventa injektioner.
Även här är det relevant till din dos - mer testo = mer östrogen så är det bara TRT du är ute efter så ska du sänka din dos.

Mycket trial and error i detta och men det jag ger dig här nu är guldvärda tips.

Jag själv injicerar varje dag med insulinnål för att få stabilare värden och exkludera AI så mycket jag kan. Skillnaden är som natt och dag.

Slutligen: Då du verkar mån om din hälsa så läs läs läs, det är allvarliga grejer med externa hormoner och mycket kan gå snett.

Lycka till.
Citera
2020-11-07, 17:26
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Jag har möjlighet att köpa det mesta av väldigt god kvalitet. Dessvärre finns inte Testo-u till försäljning.

Jag stack 1ml i måndags och känner mig fortfarande mycket bättre, både fysiskt och mentalt. Jag hade 10nmol som sagt innan jag stack. Kanske jag skulle gå över till 300mg e7d?

Vad är typiska östrokänningar? Gyno, humör? Hur motverka? Ni nämner armidex, enligt schema eller efter behov?

Hur motverka sterilitet?

Jag vill alltså pröva att få till en klok TRT som låter mig vara pigg, viril, friska spermier och leva länge.

Sticker du 300mg C e7d så kör du inte TRT, då kurar du enligt mig.
Men ja stick dig e7d men halvera dosen dvs 0,5ml så ligger du runt en trt nivå. Sen kör du trt behöver du troligen inte använda arimidex, sen använd aromasin istället för arimidex, mycket mindre bieffekter!

Vad östro / gyno osv är får du läsa dig till. Allt du behöver veta finns här, guider, även trt doser, hcg osv... Sluta var så jävla lat å sök lite.
Btw finns det massor av testo-u på HB, både ug och svenskt nibido.. MEN det är bättre enligt mig att köra som du, Testo-c med stick e7d. +Du kör ett riktigt bra märke med!
Citera
2020-11-07, 17:53
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Hur motverka sterilitet?

Tätare sticker ger alltid jämnare nivåer, vilket i sin tur minskar risken för bl a gyno, finnar, osv. Däremot är testo E och C soppas lång så om du någon enstaka gång skulle ta ett break på några veckor och sedan börja igen så skulle inte det vara hela världen. Efter ett år är man jävligt trött på att sticka, och ibland behöver man resa iväg. En paus är möjlig.

Kör du 300 mg e7d så kommer du vara i steady-state efter 5-6 veckor. Jag skulle gissa på 55-65 nmol.

Sterilitet och sterilitet. Du kommer minska din fertilitet kraftigt. Du kan få tillbaka den temporärt med HCG, eller om du slutar helt men det tar tid. Och finns alltid en risk att den aldrig kommer tillbaka såklart. Men HCG kan i alla fall hjälpa dig få barn i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in